سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / زیارت آرامگاه جورج واشنگتن آری، زیارت قبور ائمه بقیع علیهم السلام خیر!!

زیارت آرامگاه جورج واشنگتن آری، زیارت قبور ائمه بقیع علیهم السلام خیر!!

وهابیان در صفر ۱۳۴۴ قمری به مدینه حمله می کنند و هفت ماه بعد، در ماه رمضان۱۳۴۴قمری، شیخ عبدالله بن بُلَیهد، که قاضی القضات مکه بود، وارد مدینه می شود

و با استفتائی از مفتیان مدینه، حکم تخریب قبور ائمه بقیع علیهم السلام و دیگر بزرگان مدفون در مدینه را دریافت می کند و در ۸ شوال ۱۳۴۴قمری (1926میلادی)، بقعه‌های بقیع در دوران حکومت ملک عبدالعزیز، پادشاه عربستان تخریب می گردد.

پس از تخریب، ملک عبدالعزیز، پادشاه عربستان، در نامه‌ای به تاریخ ۱۲ شوال ۱۳۴۴قمری خطاب به عبدالله بن بلیهد، اقدامات وی در این باره را تحسین می کند.

در ژانویه 1947 میلادی، فرزند ملک عبدالعزیز، شاهزاده ملک سعود (همان کسی که در سال 1953، پادشاهی آل سعود را بنیان می گذارد)، در صدر هیأت بزرگی از شاهزادگان و رجال سیاسی عربستان به واشنگتن سفر می کند.

وی در خلال این سفر، بر آرامگاه جورج واشنگتن، نخستین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا حاضر می شود و به ادای احترام، برای وی تاج گل اهدا می کند.
این سؤال همیشه مطرح می شود که: چرا آل سعود و وهابیون، قبور ائمه بقیع علیهم السلام را به بهانه حرمت زیارت قبور، تخریب کردند اما قبر جورج واشنگتن را زیارت کرده و بر آن، دسته گل نهادند!؟!!

«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

قبرستان بقیع پیش از تخریب

هشتم شوال سالروز تخریب قبور ائمه بقیع(علیهم السلام) به دست آل‌سعود تسلیت باد.

رشد اقتصادی پس از یک دهه رکود/ دولت رئیسی چگونه توانست رکود اقتصاد ایران را به رشد تبدیل کند؟

رئیس جمهور سید ابراهیم رئیسی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.