سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / شرق‌هراسی شبکه خبرنگاران برجامی سخنرانی رئیسی در بریکس و شکست عملیات روانی غرب‌گرایان/ سبقت تعداد و جمعیت اعضای بریکس‌پلاس از اتحادیه اروپا

شرق‌هراسی شبکه خبرنگاران برجامی سخنرانی رئیسی در بریکس و شکست عملیات روانی غرب‌گرایان/ سبقت تعداد و جمعیت اعضای بریکس‌پلاس از اتحادیه اروپا

شرق‌هراسی شبکه خبرنگاران برجامی سخنرانی رئیسی در بریکس و شکست عملیات روانی غرب‌گرایان/ سبقت تعداد و جمعیت اعضای بریکس‌پلاس از اتحادیه اروپا
افزایش همکاری‌ها با کشورهای بریکس تحت عنوان بریکس پلاس باعث خواهد شد این اتحاد حتی از اتحادیه اروپا بزرگتر شده و حجم قابل توجهی از اقتصاد جهانی را در بر بگیرد.
 با دعوت رسمی شی جین پینگ، رئیس جمهوری خلق چین به عنوان ریاست دوره ای بریکس، دکتر رئیسی در اجلاس سران این اتحادیه و جمعی از کشورها موسوم به «بریکس پلاس» شرکت و سخنرانی می کند.
رئیس جمهور در این اجلاس که عصر جمعه بصورت مجازی برگزار می‌شود، دیدگاه های جمهوری اسلامی را تشریح خواهد کرد. موضوع پیش بینی شده برای این اجلاس نیز گفتگوهای سطح بالا برای توسعه جهانی است.
پایان شایعات در خصوص عدم دعوت ایران در حالی است که رئیس جمهور کشورمان تنها نماینده منطقه در نشست روسای کشورها بوده و با دعوت رسمی عالی‌ترین مقام چین در این اجلاس سخنرانی خواهد کرد. در روزهای اخیر حامیان دولت قبل به بهانه عدم حضور ایران در نشست سطح وزرا، با تیتر «چین ایران را از نشست بریکس حذف کرد» به پیشبرد خط خبری شرق‌هراسی خود پرداختند. این جریان مدعی بود ریسک بالای همکاری با ایران و ابهام در نتیجه مذاکرات باعث شده تا روسیه و چین ایران را به این نشست دعوت نکنند!
اتاق بازرگانی نیز مدعی شد ایران علی رغم ادعای همکاری راهبردی با چین به این اجلاس دعوت نشده و این اتفاق را نشان دهنده ترجیح عربستان و امارات بر ایران خواند. جریان غرب‌گرا در سال‌های اخیر مدام تلاش داشته تا همه فعالیت‌های دیپلماتیک و اقتصادی کشور با جهان را مشروط به توافق برجام کند. نادرستی این ادعا البته بارها ثابت شده و خود را در موضوعاتی مانند واردات واکسن، عضویت ایران در اجلاس شانگهای، افزایش فروش نفت و افزایش تراز تجاری کشور و همکاری با همسایگان نشان داده است.
بریکس مکانیسمی مهم برای ارتباط دادن بازارهای نوظهور و کشورهای درحال توسعه به یکدیگر و سکوی مهم برای همکاری جنوب-جنوب می باشد. این اتحادیه همکاری میان بازارهای نوظهور و کشورهای درحال توسعه در میانه فضای بین المللی پیچیده حال حاضر تقویت خواهد کرد و منافع مشترک و فضای پیشرفت را برای این گروه فراهم می کند.
اعضای بریکس به تنهایی نزدیک به نیمی از جمعیت جهان و یک سوم اقتصاد دنیا را شامل می‌شوند. افزایش همکاری‌ها با کشورهای بریکس تحت عنوان بریکس پلاس باعث خواهد شد این اتحاد حتی از اتحادیه اروپا بزرگتر شده و حجم قابل توجهی از اقتصاد جهانی را در بر بگیرد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

شهیداحمد پلارک / راز شهادت «شهید عطری» چه بود؟

شهید سید احمد پلارک از مزار این شهید بوی گلاب به مشام می‌رسد

سیاست آندلسی کردن ایران

ويدئو/

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.