سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / بزرگداشت فردوسی در هند

بزرگداشت فردوسی در هند

 دهلی نو، در این مراسم که با حضور سفیر و رایزن فرهنگی کشورمان در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران برگزار شد از یک نسخه همانند سازی شده خطی شاهنامه و جلد هفتم فرهنگ آریان رونمایی شد.

علی چگنی سفیر کشورمان در دهلی در این مراسم گفت: شاهنامه کتاب انسانیت، دوستی ها، سلحشوری در راستی و مقابله با کژی است؛ که برمبنای آن باید در مسیر دفاع از انسانیت، درستی و کشور از سهراب‌ها باید گذشت و منافع شخصی را نادیده گرفت.
رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دهلی در سخنانی، با بیان اینکه زبان فارسی با برخورداری از ویژگی‌های متعدد توانسته در طول تاریخ و در پستی و بلندی‌ها دوران از خود حفاظت کند و حتی مهاجمان را تحت تاثیر قرار دهند اظهار داشت: آثار فارسی از جمله زبان‌هایی است که بیشترین تعداد ترجمه را در جهان دارد.
محمد علی ربانی افزود: این زبان امکان شاعری را بیش از هر زبان دیگری فراهم می‌کند.
وی گفت: زبان فارسی ماهیت جمعی دارد و همه را به گفتگو توصیه می‌کند و این گفتگوگری یعنی پذیرش دیگری است که زمینه پرهیز افراد از منیت‌ها و درگیری‌ها را فراهم می‌کند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

آیا فردوسی‌پور با صورت رنگ شده ظاهر خواهد شد؟!

عادل فردوسی‌پور ممکن است روزی صورتش را در رنگ زرد فرو ببرد، او به مانند هوادارانی که صورت خود را رنگ می‌کنند تا دیده شوند، به دیده شدن علاقه دارد و تا به امروز نشان داده که هیچ ناهنجاری از وی بعید نیست!

توجه پیامبر(ص) و امام علی(ع) به مراسم نوروزی مردم ایران

دین اسلام و قرآن کریم علاوه بر اینکه دستورات الهی را برای بهتر شدن زندگی انسان‌ها آموزش می‌دهد و خرافه‌پرستی را رد می‌کند، اما برای رسم‌ها و آداب مردم مانند عید نوروز ایرانی‌ها احترام قائل است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.