سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / گزارش واشنگتن‌پست از تورم سنگین در آمریکا و بازگشت فرزندان به خانه پدری

گزارش واشنگتن‌پست از تورم سنگین در آمریکا و بازگشت فرزندان به خانه پدری

واشنگتن پست در گزارشی نوشت: با توجه به تورمی که در ۴۰ سال اخیر در آمریکا بی‌سابقه است جوانان به جای مستقل شدن باید با والدین خود زندگی کنند. 
مطابق اعلان وزارت کار آمریکا، نرخ تورم بزرگ‌ترین اقتصاد جهان در 12 ماهه منتهی به مارس گذشته(اسفند1400) به بالاترین سطح در چهل سال گذشته رسیده است به طوری که مصرف کنندگان آمریکایی فشار تورم را در امور و خریدهای روزمره خود کاملا احساس می‌کنند. این در شرایطی است که بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) در دسامبر ۲۰۲۰ (آذر 99)پیش‌بینی کرده بود نرخ تورم مصرف‌کننده پایین‌تر از هدف سالانه ۲ درصد باقی بماند. نظرسنجی جدید موسسه «راسموسن»  که  نتایج آن هفته گذشته منتشر شد نیز نشان می‌دهد که تقریباً از هر ۱۰ رای‌دهنده آمریکا،  ۹ نفر نگران افزایش تورم هستند.بایدن رئیس‌جمهور آمریکا نیز اعلام کرده است اولویت اول داخلی دولت وی مهار تورم است.
 روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست » نیز در گزارشی از تبعات تورم در آمریکا نوشت: تورم در آمریکا آن‌قدر بالا رفته که زندگی با والدین از نظر اقتصادی توجیه دارد وبا توجه به افزایش هزینه‌ها و اجاره منزل دیگر استقلال اقتصادی برای جوانان دشوار است. این گزارش می‌افزاید: پیشتر بسیاری از والدین، فرزندان جوانان خود را تشویق می‌کنند که برای کسب استقلال مالی به سرعت مستقل شوند، اما اجاره بها با بیشترین سرعت در دهه‌های اخیر، رو به افزایش است در نتیجه زمان آن رسیده بگوییم زمان مستقل شدن وقتی است که امنیت مالی واقعی به وجود بیاید. واشنگتن پست می‌افزاید: «سرعت افزایش نرخ تورم در آمریکا به بالاترین میزان در چهل سال اخیر رسیده است. برابر گزارش دفتر اداره کار آمریکا، به طور کلی قیمت‌ها در ماه آوریل(فروردین) نسبت به سال گذشته ۸.۳ درصد افزایش یافته است. »
به نوشته این روزنامه، هم اکنون متوسط اجاره بها در آمریکا حدود ۱۹۲۷ دلار است که نسبت به پیش از آغاز همه گیری کرونا حدود ۲۰ درصد بیشتر شده است. این در حالی است که متوسط اجاره بها در شهرهایی، چون نیویورک و سانفرانسیسکو 3 هزار دلار است.برابر نظرسنجی موسسه تحقیقاتی پیو، همه گیری کرونا سبب شد بسیاری از آمریکایی‌ها نزد خانواده شان برگردند و با آنها زندگی کنند، اما حالا با کاهش آمار کرونا و برقراری شرایط عادی در بسیاری از اداره‌ها و شرکت‌ها، دوباره افراد باید تنها و مستقل زندگی کنند، اما از آنجا که بزرگ‌ترین بخش هزینه هر فرد برای اجاره بها هزینه می‌شود اگر فردی بتواند این بخش را حذف کند، در هزینه‌هایش بسیار صرفه‌جویی کرده است.
بحران شیر خشک در آمریکا
خبر دیگر از آمریکا اینکه به‌دنبال کمبود گسترده شیرخشک کودک در سراسر آمریکا، هشت سناتور دموکرات، در نامه‌ای به وزیر کشاورزی نوشتند نزدیک به 90 درصد شیرخشک‌های آمریکا تنها توسط 4 شرکت تولید می‌شود و این موضوع باعث ایجاد نگرانی برای خانواده‌های دارای فرزند شیرخوار شده است.
 به گزارش تسنیم اعضای برخی کمیسیون‌های کنگره از جمله کمیسیون انرژی و تجارت و کمیسیون نظارت نیز در نامه‌ای به مدیران 4 شرکت تولید شیرخشک از آنها خواستند هرچه سریع‌تر موانع موجود قطع زنجیره تأمین این ماده حیاتی را بردارند و ضمن افزایش تولید خود، این کالا را با قیمت پایین‌تر در اختیار خانواده‌های آمریکایی قرار دهند. براساس این گزارش که در نشریه هیل منتشر شده است، پس از آنکه گروهی از نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره نیز خواستار انجام اقدامات مهم و فوری دراین‌باره از سوی دولت بایدن شدند، «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید از تلاش چندماهه دولت برای حل موضوع کمبود شیرخشک بچه خبر داد اما پنجره روشنی را برای مشخص کردن زمان دقیق رفع این کمبود باز نکرد.جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا نیز درباره این بحران گفته است:« ما به‌شدت به‌دنبال رفع این کمبود هستیم و گمان نمی‌کنم در زمان حاضر موضوعی مهم‌تر از این موضوع وجود داشته باشد و ما در حال انجام اقدامات بسیار مهم و کوتاه‌مدت هستیم.»وی با اشاره به وب‌سایت جدیدی که برای تأمین شیرخشک بچه به‌تازگی راه‌اندازی شده است، تصریح کرد:« ما در حال افزایش واردات شیرخشک بچه از کشورهای دیگر هستیم.»هفته گذشته رسانه‌های آمریکا اعلام کردند که با نایاب شدن شیرخشک، خرده‌فروش‌های بزرگ این کشور شروع به جیره‌بندی این محصول بسیار حیاتی برای نوزادان و کودکان کردند.«بن رایش»، مدیرعامل دیتاسمبلی، گفت: تورم، کمبود زنجیره تأمین و تقاضای زیاد، نوسان بی‌سابقه‌ای را برای شیرخشک به‌همراه داشته است.در روزهای گذشته کمبود شیرخشک در فروشگاه‌های آمریکا بسیاری از خانواده‌های این کشور را نگران کرده است و حالا این نگرانی به کشور کانادا نیز کشیده است به‌طوری که بسیاری از خانواده‌ها مجبورند برای تهیه شیرخشک کیلومترها رانندگی کنند.
گاف جدید بایدن
خبر دیگر اینکه «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در جدیدترین گاف خود بار دیگر، «کامالا هریس» معاون خود را رئیس‌جمهور آمریکا خطاب کرد.وی که میزبانی سران کشورهای «آسه‌آن» را برعهده داشت، در جریان سخنرانی در این نشست گفت: «و به این دلیل بود که من به رئیس‌جمهور کامالا هریس آگوست سال گذشته دستور دادم که به منطقه سفر کند»جو بایدن از زمان اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تا کنون به کرات کامالا هریس را رئیس‌جمهور منتخب و رئیس‌جمهور آمریکا خوانده است.پیش از رسیدن بایدن به ریاست‌جمهوری گمانه‌زنی‌ها درباره زوال عقل او مکرراً از زبان جمهوری‌خواهان مطرح می‌شد. گاف‌های متعدد او پس از رسیدن به ریاست‌جمهوری نگرانی مقامات و مردم آمریکا از توانایی اداره امور توسط رئیس‌جمهور کشورشان را دوچندان کرده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

عجله کنید از بسیجی های اروپا و امریکایی عقب نمونیم!

ويدئو/ عجله کنید از بسیجیهای اروپا و امریکایی عقب نمونیم!

گزارش تارنمای اینترسپت از شکنجه دانشجویان بازداشتی در آمریکا

شکنجه در آمریکا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.