سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / پسر دیکتاتور معروف فیلیپین با کسب 31میلیون رأی رئیس‌جمهور شد!

پسر دیکتاتور معروف فیلیپین با کسب 31میلیون رأی رئیس‌جمهور شد!

نتایج انتخابات ریاست جمهوری فیلیپین، از پیشتازی پسر دیکتاتور سابق این کشور حکایت دارد.

نتایج انتخابات ریاست جمهوری و معاونت ریاست جمهوری فیلیپین نشان می‌دهد که پسر دیکتاتور پیشین و دختر رئیس‌جمهور کنونی این کشور در آستانه تصدی این مناصب هستند. منابع رسانه‌ای گزارش‌هایی درباره نتایج انتخابات در فلیپین منتشر کرده‌اند؛ انتخاباتی که باید تکلیف جانشین «رودریگو دوترته» رئیس‌جمهور جنجالی این کشور را مشخص کند. «فردیناند مارکوس رومالدز جونیور» پسر «فردیناند مارکوس» دیکتاتور معروف فیلیپین با آرای بالا توانسته در انتخابات پیروز شود.
طبق نتایج غیر رسمی بیش از ۹۷ درصد آرای انتخابات ریاست جمهوری، مارکوس جونیور پسر دیکتاتور پیشین فیلیپین توانست بیش از ۳۰.۸ میلیون رای کسب کرد. طبق این نتایج، «لِنی روبردو» معاون «رودریگو دوترته» رئیس‌جمهور کنونی فیلیپین رتبه دوم انتخابات ریاست جمهوری را کسب کرد. «روبردو» که با شعار‌های حقوق بشری سعی در جلب آرا داشت، ۱۴.۷ میلیون رای به دست آورد. «مانی پاکیائو» بوکسور شناخته شده فیلیپینی هم ۳.۵ میلیون رای کسب کرد و سوم شد. «جونیور» ۶۴ ساله تا به این لحظه ادعای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری فیلیپین نکرده‌اما با انتشار یک ویدئو از حامیان خود قدردانی کرد و از آنها خواست تا زمانی که شمارش آرا به پایان برسد هوشیار باشند. برنده انتخابات در تاریخ ۳۰ ژوئن (نهم تیر ماه) برای یک دوره شش ساله به عنوان رئیس‌جمهور فیلیپین کار خود را آغاز می‌کند.
به گزارش فارس، علاوه‌بر انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات برای تعیین منصب معاونت ریاست جمهوری فیلیپین هم به صورت جداگانه و همزمان برگزار شد و نتایج اولیه از پیشتازی با آرای بالای «سارا دوترته» دختر رئیس‌جمهور فعلی این کشور حکایت دارد. «سارا دوترته» و «مارکوس جونیور» یک ائتلاف انتخاباتی ترتیب دادند و در صورت تایید پیروزی آنها در انتخابات فیلیپین، فرزندان رئیس‌جمهور کنونی و دیکتاتور پیشین این کشور زمام امور را برای ۶ سال در اختیار می‌گیرند.
گفتنی است، فردینالد مارکوس از ۱۹۶۵ تا ۱۹۸۶ زمام قدرت را در فیلیپین برعهده داشت اما با اعتراضات شدید صورت گرفته در این کشور، حکومت وی در این سال ساقط و وی مجبور به فرار به آمریکا شد. دیکتاتور پیشین فیلیپین در سال ۱۹۸۹ در تبعیدگاهش در ایالت‌هاوایی جان داد. برآورد می‌شود «فردیناند مارکوس» و همسرش «ایملدا» در دوره زمامداری خود حدود ۱۰ میلیارد دلار از بیت‌المال دزدیدند.
فیلیپین کشوری است در آسیای جنوب شرقی که ۱۱۰ میلیون نفر جمعیت دارد و از بیش از ۷ هزار جزیره در اقیانوس آرام تشکیل شده است. این کشور ابتدا در قرن شانزدهم مستعمره اسپانیا و در سال ۱۸۹۸ مستعمره آمریکا شد. سال ۱۹۴۲ مورد تهاجم ژاپن قرار گرفت ولی چهار سال بعد استقلال کامل خود را به دست آورد. فیلیپین اقتصادی نوظهور با شکافی عمیق میان طبقات ثروتمند و فقیر است. کاتولیک مذهب غالب این کشور است، اگرچه جمعیت مسلمان زیادی در میندانائو در جنوب این کشور زندگی می‌کنند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

عملیات‌های مخفیانه نظامیان انگلیس در 19 کشور جهان لو رفت

۱۹ کشور از جمله روسیه، سوریه، اوکراین و سودان

۳۰۰ کلمه فارسی در زبان فیلیپینی وجود دارد؛ اما ایران را با عراق اشتباه می‌گیرند! + فیلم

ایران و فیلیپین

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.