سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / آمریکا معافیت تحریمی عراق برای خرید برق از ایران را تمدید کرد

آمریکا معافیت تحریمی عراق برای خرید برق از ایران را تمدید کرد

یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا بامداد چهارشنبه از تمدید معافیت‌های تحریمی عراق برای خرید برق از ایران به مدت ۱۲۰ روز خبر داد.
خبرگزاری فرانسه به نقل از این مقام که نامش فاش نشد، نوشت: «این اقدام به عراق اجازه می‌دهد تا از منابع مالی خود برای پرداخت هزینه واردات برق ایران به حساب‌های ایران در داخل عراق استفاده کند.»
بر اساس این گزارش، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا این معافیت تحریمی۴ ماهه را امضا کرده و نامه رسمی آن را به کنگره ارسال نموده است.
در حال حاضر حدود ۱۰ میلیارد دلار بدهی عراق برای برق ایران در حساب‌های امانی در این کشور نگهداری می‌شود و این معافیت به بغداد اجازه می‌دهد تا واردات انرژی خود را بدون ترس از مجازات‌های آمریکا برای نقض تحریم‌های ایران حفظ کند.
خبرگزاری «آسوشیتدپرس» نیز در این‌باره گزارش داد: «این معافیت همچنین مقرراتی را اعمال خواهد کرد که به موجب آن می‌توان بخشی از درآمدهای برق را به حساب‌های عمان منتقل کرد و سپس به یورو یا سایر ارزهای رایج مبادله‌شده برای ایران برای خرید محصولات غیرتحریمی تبدیل کرد.»
طبق این گزارش، مقامات آمریکایی می‌گویند که بلینکن این معافیت را بیشتر به این دلیل امضا کرد که دولت واشنگتن نمی‌خواهد عراق را از یک منبع حیاتی انرژی جدا کند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

به مناسبت شهادت شهید آیت‌الله صدر و خواهر همرزمش

شهید آیت‌الله سیدمحمدباقر صدر

افزایش یک‌تریلیون‌دلاری بدهی دولت آمریکا در هر ۱۰۰ روز

بدهی دولت آمریکا به رقم بی‌سابقه ۳۵تریلیون دلار رسید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.