سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / خودداری شطرنج باز کویتی از رویارویی با بازیکن صهیونیست

خودداری شطرنج باز کویتی از رویارویی با بازیکن صهیونیست

یک قهرمان شطرنج کویت برای روبرو نشدن با شطرنج باز رژیم صهیونیستی از ادامه حضور در رقابت‌های بین المللی در اس‍پانیا انصراف داد

.

وبسایت خبری فلسطین نیوز گزارش داد، «بدر الهجری» شطرنج باز کویتی دیروز (سه شنبه) از ادامه شرکت در رقابت‌های شطرنج قهرمانی بین المللی سان وی که در اسپانیا برگزار می‌شود انصراف داد و از رویارویی با شطرنج باز اسرائیلی خودداری کرد.

الهجری یکی از قهرمانان شطرنج کویت است و در چندین تورنمنت داخلی و بین المللی شرکت کرده است و در مسابقات «سن سباستین» اسپانیا در سال ۲۰۱۵ با وجود حضور بازیکنان پیشکسوت از کشور‌های مختلف جهان مقام اول را کسب کرد.

پیش از این نیز، محمد الفضلی شمشیر باز ۱۹ ساله تیم ملی کویت آوریل گذشته از رویارویی با بازیکن اسرائیلی در مرحله گروهی مسابقات جهانی شمشیربازی که در دبی امارات برگزار شد، خودداری کرد.

به گفته ناظران و فعالان توئیتری، تورنمنت‌های بین المللی شاهد انصراف ورزشکاران کویتی به دلیل خودداری از رویارویی با اسرائیلی‌ها است. این اقدام در حمایت از آرمان فلسطین و حقوق مشروع فلسطینیان و اعلام مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل صورت می‌گیرد.

طبق قوانین کویت،اسرائیل رژیمی متخاصم است و اشخاص حقیقی و حقوقی اجازه ندارند با ارگان‌ها یا اشخاصی که در اسرائیل ساکن هستند یا تابعیت آن را دارند یا به نفع آن کار می‌کنند، قرارداد ببندند یا معامله کنند.

ایتابلهسروشآپارات

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.