سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / ویدئو| ایران چگونه در ساخت مخازن استراتژیک کرایوژنیک رقیب غربی‌ها شد

ویدئو| ایران چگونه در ساخت مخازن استراتژیک کرایوژنیک رقیب غربی‌ها شد

متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به بومی سازی مخازن کرایوژنیک شدند که در صنایع پتروشیمی و بیمارستان‌ها کاربرد دارد.

تا اواخر دهه ۸۰ مخازن نگهداری  و حمل گازهای اکسیژن، نیتروژن و آرگون به‌صورت مایع که به آن مخازن کرایوژنیک می‌گویند و در صنایع مختلف از قبیل دارویی، غذایی، پتروشیمی، بیمارستانی، پالایشگاه‌ها و … مورد استفاده قرار می‌گیرند به دلیل تحریم ها با چندین واسطه و با قیمتی بسیار بالا وارد کشور می‌شد.

مخازن کرایوژنیک به مخازنی گفته می‌شود که دارای دو مخزن داخلی و خارجی هستند و جهت نگهداری مایعات فوق سرد نظیر ۱۵۰- درجه‌ی سانتی‌گراد یا حتی پایین‌تر از این دما، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این لایه‌ها به گونه طراحی و ساخته شده است که کمترین تبادل دمایی را با محیط اطراف داشته باشد. مخزن داخلی مخازن کرایوژنیک از جنس استنلس استیل و مخزن خارجی از فولاد کربن است.

با وجود تحریم‌ها و نیاز کشور به این تجهیز پیشرفته یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی موفق شده است با تولید مخازن کرایوژنیک به جمع معدود کشورهای تولید کننده این محصول استراتژیک بپیوندد و آن را با قیمتی بسیار پایین‌تر از نمونه‌های وارداتی در اختیار صنایع مهم و حیاتی کشور بگذارد.

در ادامه ویدئویی از قصه ساخت اولین مخازن کرایوژنیک توسط متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان را مشاهده می‌کنید

.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

درمان انواع دردهای مفصلی با محصول ایرانی

پژوهشگران یک شرکت دانش بنیان دارویی ایرانی موفق شدند، پماد موضعی«لوسیون» برای درمان و معالجه انواع درد آرتروز و دردهای مفصلی را تولید کنند.

تولید داروی ایرانی کنترلِ فشار خون

تولید دو داروی جدید درمان فشار خون بالا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.