سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / انتقاد سفیر ایران از نقض حقوق بومیان در کانادا و آمریکا

انتقاد سفیر ایران از نقض حقوق بومیان در کانادا و آمریکا

زهرا ارشادی: زمانی که اخباری درباره نقض حقوق بشر بویژه حقوق بومیان و آفریقایی تبار‌ها در رسانه‌ها منتشر می‌شود، مظنونین همیشگی کانادا و آمریکا هستند.

نیویورک، زهرا ارشادی سفیر و معاون نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل طی سخنرانی خود در مجمع بومیان سازمان ملل متحد، به تبعیض علیه بومیان اشاره و بزرگترین تهدید علیه حقوق بشر را ریاکاری، سیاست زدگی و استاندارد‌های دوگانه معرفی کرد

.

سفیر کشورمان در سازمان ملل گفت: زمانی که اخباری در رابطه با نقض حقوق بشر به ویژه حقوق بومیان و آفریقایی تبار‌ها در رسانه‌ها منتشر می‌شود، مظنونین همیشگی کانادا و ایالات متحده آمریکا هستند.

زهرا ارشادی در ادامه به موارد نقض حقوق بومیان توسط کانادا و آمریکا اشاره و نسبت به تاریخچه تبعیض مقامات کانادایی علیه مردم بومی کانادا و نسل کشی فرهنگی آن‌ها شامل گور‌های کشف شده از بومیان این کشور از مدارس این کشور از جمله کودکان بومی کانادا که در گزارش مکانیسم کارشناسی حقوق بومیان به نشست ۴۸ شورای حقوق بشر درج شده، ابزار نگرانی کرد.

بر اساس گزارش مجمع دائم بومیان در مورد خشونت علیه کودکان بومی، فقر در میان کودکان بومی در کانادا ۶۹ درصد اعلام شده، در حالی که این آمار در رابطه با کل کودکان این کشور ۱۳ درصد است.

نماینده کشورمان همچنین، نسبت به سرکشی ایالات متحده آمریکا و اعمال اقدامات قهرآمیز یکجانبه نسبت به دولت‌های مستقل و همچنین، محروم کردن بومیان کشورش از حق مسلم خود ابراز تاسف کرد. وی نژادپرستی ساختاری در اجرای قانون و سیستم قضایی در آمریکا را برجسته و ابزار داشت که در این کشور، کودکان بومی را به مدارس مسکونی دور از خانواده انتقال می‌دادند، جایی که آن‌ها احساس می‌کردند که شیوه زندگی آن‌ها “ابتدایی” یا “گناه آلود” است.

وی در پایان، تصریح کرد که مسئولیت مرتکبین این جنایت‌ها نباید فراموش شود و عدالت در رابطه با بومیان باید اتفاق بیفتد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

حرکت خودروها با پرچم فلسطین در آمریکا

ويدئو/به آمریکای جدید خوش آمدید

حمایت از نمازگزاران در تحصن های دانشجویی آمریکا

ويدئو/ بگذارید نماز بخوانند

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.