سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخراج پناهندگان افغانستانی در آلمان برای جایگزین کردن پناهندگان اوکراینی

اخراج پناهندگان افغانستانی در آلمان برای جایگزین کردن پناهندگان اوکراینی

آلمان در اقدامی نژادپرستانه و مغایر با شعارهای حقوق بشری مهاجران افغانستانی را آواره می‌کند تا پناهندگان جنگ اوکراین را جایگزین آنها بکند.
نشریه آمریکایی «فارین پالیسی» در گزارشی با اشاره به یک مورد خاص به نام «پاروانا امیری» نوشته او به همراه همسر و دو دخترش در حال صرف صبحانه بوده که یک مددکار اجتماعی درب منزلش را به صدا درآورده و خبری غیرمنتظره به آنها داده است: آن خانواده باید منزلشان را ترک کرده و آن را تحویل پناهندگانی از اوکراین دهند. به این خانواده گفته شده که بدون چانه‌زنی و چون و چرا فقط تا 24 ساعت دیگر منزل را تخلیه کنند. به گزارش تسینم فارن‌پالیسی نوشته امیری 33 ساله که خودش مددکار اجتماعی است و اواخر ژانویه از افغانستان فرار کرده و به برلین پناه آورده است یکی از صدها شهروند افغانستان است که آواره می‌شوند تا جایش به پناه‌جویان اوکراینی داده شود. او خواسته برای حفظ امنیتش از نام مستعار به جای نام اصلی‌اش استفاده شود.
«طارق آلاوز»، یکی از اعضای هیئت‌مدیره شورای پناهندگان برلین می‌گوید: دولت آلمان این تخلیه‌ها را اینطور توجیه می‌کند که افغانستانی‌ها از مراکز اولیه‌ای که در آنجا اسکان داده شده‌اند تخلیه شده‌اند و از اول هم قرار بوده که برای مدت کوتاهی در آنجا اقامت داشته باشند. اما برخی از خانواده‌های افغانستانی سال‌ها بود که در آنجا سکونت داشتند و برخی دیگر از خانواده‌های تخلیه‌شده هم در مراکزی غیر از مراکز اولیه اسکان سکونت داده شده بودند.»«آلاوز» با توضیح درباره اینکه نزدیک به 10 مرکز اسکان تا به حال در برلین تخلیه شده‌اند گفت: «شرایط زندگی آدم‌های زیادی بهتر نشده اما اکثرشان می‌ترسند حرف بزنند چون می‌ترسند که این موضوع بر وضعیت مهاجرتشان اثر بگذارد.»فارن‌پالیسی نوشته این تصمیم توسط اداره کار، خدمات اجتماعی و یکپارچه‌‌سازی در برلین گرفته شده. این اداره گفته که انجام این اقدامات ضروری بوده‌اند و جایگزینی برای آنها وجود نداشته زیرا اوکراینی‌ها که در میان آنها زنان و کودکان زیادی وجود دارند به یک سقف بالای سرشان و جای خواب نیاز دارند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

وقتی اسم آلمان را میشنوید یاد چه چیزی میافتید؟

آلمان به خاطر صنعت و خودروسازی

آلمان دانش آموزان را برای جنگ آماده می‌کند

وزیر آموزش آلمان

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.