سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / نقش گناهان در بروز مشکلات زندگی/ چرا گاهی زود مجازات می‌شویم؟+فیلم

نقش گناهان در بروز مشکلات زندگی/ چرا گاهی زود مجازات می‌شویم؟+فیلم

حجت‌الاسلام محسن قرائتی گفت: گاهی برای شما در زندگی مشکلاتی بوجود می‌آید، بررسی کنید که چه کرده‌اید که برای شما مصیبت و مشکلات بوجود آمده است.

حجت‌الاسلام محسن قرائتی معلم و مفسر قرآن کریم در بیست و یکمین قسمت از مجموعه سخن قرآن به موضوع نقش گناهان در زندگی انسان پرداخت.

.

در قرآن آیاتی داریم که می‌گوید: هنگامی که برای شما مشکلاتی پیش می‌آید بررسی کنید که چه کرده‌اید که این مشکلات بوجود آمده است.

برخی گناهان بلا می‌آورد، جلوی استجابت دعا را می‌گیرد، امید را قطع می‌کند، نعمت‌ها را قطع می‌کند. قرآن می‌گوید: اگر مصیبتی به شما رسید به خاطر عملکرد خود شما است.

گاهی سؤال پیش می‌آید که فلانی گناهانش بیشتر است، پس چرا بر آنها عذاب نازل نمی‌شود؟

جواب این است که خدا برای آنها فرصت گذاشته، خدا در قرآن می‌گوید: «قرار دادیم برای هلاکت او موعدی را».

بالاخره هلاک می‌شود، گاهی هم می‌گوید: در دنیا به او کاری نداریم، می‌گذاریم برای آخرت.

شما چای می‌خوری، وسط چای خوردن عطسه ‌می‌کنی، نعلبکی تکان می‌خورد و یک قطره چای به عینک شما می‌‌‌پاشد، یک قطره به لباس شما می‌پاشد، یک قطره هم روی فرش می‌ریزد. اگر قطره به عینک بپاشد، با یک دستمال کاغذی پاکش می‌کنی، اگر به لباس بریزد، می‌گویی کاریش نمی‌شود کرد رفتیم خانه لباس را می‌شویم، اگر روی قالی برزید کلا رها می‌کنید تا شب عید قالی را بشویید.

البته هرچه عقب بیفتند شستنش سخت‌تر است، برای این هم آیات داریم، می‌گوید: چون آدم خوبی بودی زود مجازات کردیم و تمام شد، اما اگر آدم بدی بود تاریخ مصرف داشت و دیرتر سیلی می‌خوری، اگر انسان خیلی بدی بود باید در قیامت مجازات شوی، مثل صدام.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

دعای ابطحی برای شاه روی منبر ماه رمضان!!!

ويدئو/ مرگ برشاه خائن

قرآن کتاب هدایت به اقوم

ويدئو/ کتاب آسمانی،

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.