سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / علامه جعفری: علی (علیه السلام) شهید عظمت خود بود

علامه جعفری: علی (علیه السلام) شهید عظمت خود بود

من علی (علیه السلام) را مجسم می‌کنم که در حال تبسّم چشم از زمین پوشیده است. او مانند آن پیامبران بینا از دنیا رفت که در جوامعی آمده بودند که جوامع آنان نبوده است.

 شخصیت استثنایی و بی‌نظیر امام علی (علیه السلام) نه تنها در تاریخ اسلام بلکه در سرتاسر تاریخ بشر به گونه‌ای بی‌سابقه و چشمگیر ذهن‌ها و احساسات را درگیر خود کرده است و می‌کند.

چه بسیارند اندیشمندانی که عمر و زندگانی خودشان را وقف شناسایی و شناساندن آن حقیقتِ اسطوره‌گون و بی‌تکرار تاریخ کرده‌اند و می‌کنند.

علامه محمدتقی جعفری یکی از نامدارترین چهره‌های فکری یک سده اخیر است که با ترجمه و تفسیر مفصل‌اش از نهج‌البلاغه، خدمتی بزرگ به عالم فکر و اندیشه اسلامی کرد و سهمی انکارناپذیر در غبارزدایی از معارف علوی ایفا کرد.

در فیلم زیر که در آستانه لیالی قدر و شب ضربت خوردن آن امام همام منتشر می‌شود، علامه جعفری به تبیین گوشه‌ای از عظمت شخصیت امام علی (علیه السلام) در چشم‌انداز تاریخی و از دریچه چشم اندیشمندان غیرمسلمان می‌پردازد:

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

رهبر مؤید انقلاب:مبارکترین و بزرگترین حادثه‌ای که در دنیا در طول تاریخ برای بشریت اتفاق افتاده، بعثت نبی مکرم اسلام است+صوت

امروز ما مخاطب بعثتیم. بعثت در میان ما هم هست

راز ملاقات علامه جعفری بامولاناامیرالمومنین علیه السلام

دیدگاه علامه جعفری درباره ازدواج با زیباترین دختر دنیا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.