سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / حمله پليس فرانسه به دانشجويان دانشگاه سوربن

حمله پليس فرانسه به دانشجويان دانشگاه سوربن

دانشجویان در اعتراض به نتیجه دور نخست انتخابات ریاست جمهوری، دانشگاه سوربن را اشغال کردند آنها معتقدند مکرون و لوپن نماینده آن‌ها نيستند.

دانشجویان فرانسوی در اعتراض به نتیجه دور نخست انتخابات ریاست جمهوری دانشگاه سوربون پاریس را اشغال کرده اند. جنبش اعتراضی به موسسات آموزشی دیگری مانند مؤسسه مطالعات سیاسی پاریس (Sciences Po) یا مدرسه عالی نرمال (ENS) کشیده شده است.

.

به نوشته نشریه لوپاریزین، روز پنج شنبه ۱۴ آوریل، درگیری‌هایی بین پلیس و حدود یکصد دانشجو در دانشگاه سوربن روی داد.

تظاهرکنندگان سعی داشتند از نصب موانع فلزی در اطراف دانشکده جلوگیری کنند در حالی که حوالی ظهر تعداد زیادی نیروی پلیس در اطراف ساختمان مستقر شده بود. پلیس برای متفرق کردن جمعیت از گاز اشک آور استفاده کرد.

یک دانشجو گفت هنوز حدود صد دانشجو در سوربن هستند و هیچ کس نمی‌تواند وارد یا خارج شود.

دانشجویان که شعار «نه مکرون، نه لوپن» را فرياد مي زنند ، به راه یافتن امانوئل مکرون و مارین لوپن به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اعتراض دارند.

يک دانشجو گفت: «جوانان احساس نمی‌کنند که این دو نامزد نماینده آن‌ها هستند.»

ادامه تظاهرات دانشجویان فرانسوی در سوربن 
دانشجویان دانشکده علوم سیاسی که امانوئل مکرون و مارین لوپن، را برای رهبری کشور قبول ندارند در دانشگاه سوربن تظاهرات کردند.

.

به گزارش شبکه خبری فرانس ۲۴، دانشجویان شرکت کننده در این تظاهرات ورودی این دانشگاه را مسدود کردند. این تظاهرات‌ها حاکی از آن است که فاصله زمانی بین دور نخست انتخابات ریاست جمهوری و دور دوم آن متلاطم خواهد بود. مجتمع سوربن همچنان به طور جزیی در کنترل دانشجویان است. روز پنجشنبه ساختمان‌های سنتی سوربن در نتیجه این اعتراضات آسیب دید.

دانشجویان با برگزاری این تظاهرات و گردهمایی‌های اعتراضی در نظر دارند صدای اعتراض خود را به گوش افکار عمومی و سیاستمداران کشور برسانند.

یک دانشجوي دختر در توضیح اعتراض خود گفت خیلی وقت است که مارین لوپن صحبت از اقدامات اجتماعی بیشتری نسبت به امانوئل مکرون می‌کند، اما ما باور نمی‌کنیم. زیرا طرح‌های لوپن به همان اندازه طرح‌های مکرون اوضاع و شرایط زندگی جوانان را متزلزل می‌کند و البته لوپن رنگ و بوی نژادی نیز به آن می‌دهد. از این گذشته هیچ کدام از دو نامزد برنامه‌هایی مدون و مشخصی برای حمایت از مسائل زیست محیطی ندارند.

ماموران پلیس در اطراف دانشگاه سوربن مستقر شده اند تا امنیت آن را تامین کنند. با وجود اين برخی از دانشجویان توانستند با زور وارد آن شوند تا با شرکت در مجمع عمومی دانشگاه مانع از تصمیم گیری آن درباره ادامه این جنبش اعتراضی شوند.

در دیوار ساختمان‌های این دانشگاه پارچه نوشته‌های آویزان شده بود که بر آن عبارت نه لوپن نه مکرون نوشته شده بود.
یک دانشجوی دختر می‌گوید ما دوست داریم به نظر و رای جوانان، جوانانی که نگرانی و دغدغه‌های زیست محیطی دارند و نگران بی عدالتی‌ها، نابرابری‌ها و آینده خودشان هستند رجوع شود.

دانشگاه سوربن فرانسه در اشغال دانشجویان با شعار "نه مکرون، نه لوپن" -  Tamadon.TV

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

چه بر سر دانشجویان و اساتید بازداشتی در آمریکا و اروپا می‌آورند؟

پلیس وحشی آمریکا و 3000 استاد و دانشجوی معترض

سرکوب، بازداشت و زندان وضعیت مشترک دانشجویان در اروپا و آمریکا

پرچم فلسطین

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.