سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / سعودی‌ها با ربودن 3 کشتی حامل سوخت برای یمن باز هم زیر توافق آتش‌بس زدند

سعودی‌ها با ربودن 3 کشتی حامل سوخت برای یمن باز هم زیر توافق آتش‌بس زدند

سخنگوی رسمی شرکت نفت یمن تأکید کرده که ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی به دزدی دریایی خود ادامه داده و به توافق دو ماهه آتش بس بی‌اعتنایی می‌کند.

آتش بس دوماهه در یمن با نظارت سازمان ملل از 13 فروردین ماه برقرار شده است. بر اساس بندهای توافق آتش ۱۸ کشتی حامل سوخت وارد بنادر الحدیده می‌شود و هر هفته به دو پرواز اجازه استفاده از فرودگاه صنعاء داده می‌شود. از جمله دیگر بندهای این توافق، نشست بین طرف‌ها برای توافق بر سر گشودن گذرگاه‌ها در «تعز» و دیگر استان‌ها «به منظور بهبود تردد افراد در داخل یمن» است. اما بر اساس گزارش منابع یمنی طی این مدت سعودی‌ها بیش از یک هزار و 647 نوبت آتش بسی را که خود خواستار آن بودند نقض کرده‌اند.

«عصام یحیى المتوکل» سخنگوی رسمی شرکت نفت یمن هم پنجشنبه از نقض مجدد آتش‌بس در این کشور از سوی ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی خبر داده است.

پایگاه خبری «انصارالله» به نقل از «المتوکل» نوشته ائتلاف متجاوز، همچنان به دزدی دریایی ادامه می‌دهد؛ زیرا کشتی «هاروست» حامل ۲۹ هزار و ۹۷۶ تن گازوئیل را توقیف کرده است… با وجود تفتیش و داشتن مجوز سازمان ملل، ائتلاف متجاوز این کشتی را توقیف کرده است.

بدین ترتیب تعداد کشتی‌های توقیف شده به سه کشتی نفتی می‌رسد که همگی بازرسی شده و دارای مجوز ورود از سازمان ملل هستند.
 پیش شرط انقلابیون برای صلح
خبر دیگر اینکه یکی از اعضای هیئت مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن «خروج نیروهای خارجی از یمن» را پیش‌زمینه هرگونه توافق سیاسی اعلام کرد و گفت که خروج این نیروها همچنین منجر به تسریع فرآیند حل و فصل اختلافات سیاسی در کشور می‌شود.

به نقل از المیادین، «عبدالملک العجری» این را هم گفت که خروج نیروهای خارجی حل و فصل اختلافات سیاسی در یمن را تسریع می‌کند، همان‌طور که خروج نیروهای مصری در دهه ۱۹۶۰ آشتی ملی در یمن را تسریع کرد. وی همچنین پیش‌زمینه هرگونه گفت وگوهای سیاسی در یمن را خروج نیروهای خارجی از کشور دانست.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

پوستر/ تنبیه متجاوز

عملیات تنبیهی جبهه مقاومت، شامل ایران، یمن، حزب‌الله لبنان و مقاومت عراق

بچه‌هایی که با ایران همدردی کرده بودند، شهید شدند…

عراق، سوریه، افغانستان، یمن، لبنان، چاد، کنیا، میانمار و... فعالیت‌های حمایتی برای کودکان دارند

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.