سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / قلیچدار اوغلو: اردوغان با دریافت رشوه پرونده خاشقجی را بست؟
رجب بن سلمان

قلیچدار اوغلو: اردوغان با دریافت رشوه پرونده خاشقجی را بست؟

رهبر حزب «جمهوری‌خواه خلق» ترکیه می‌گوید اردوغان در ازای دریافت پول از بن سلمان، پرونده «خاشقجی» را به ریاض تحویل داد.
تصمیم ترکیه‌ای که شاید بیش از هر کشوری به دنبال بهره‌برداری از پرونده خاشقجی بود و با استفاده از این پرونده، فشارهای سیاسی زیادی را به عربستان وارد کرده بود برای بستن پرونده محاکمه غیابی عاملان قتل «جمال خاشقجی» و تحویل آن به عربستان‌، واکنش تند رهبر بزرگ‌ترین حزب اپوزیسیون و رقیب رجب طیب اردوغان را به دنبال داشته است.
منابع خبری می‌گویند، «کمال قلیچ‌دار اوغلو» رهبر حزب «جمهوری‌خواه خلق» ترکیه، از اردوغان به دلیل انتقال پرونده محاکمه عاملان قتل جمال خاشقجی به شدت انتقاد کرده است.
وبگاه «ترکیش مینُت» در این باره نوشته، این سیاستمدار با سابقه و
۷۳ ساله ترکیه‌ای در اظهارات خود به سخنان سال ۲۰۱۸ اردوغان درباره ناممکن بودن انتقال پرونده محاکمه عاملان قتل جمال خاشقجی اشاره کرده است. اردوغان آن زمان گفته بود جرم در اسلامبول انجام شده و دادگاه این شهر باید محاکمه متهمان را انجام دهد و عربستان متهمان را به دادگاه تحویل دهد. وی همچنین گفته بود، ترکیه چنین کاری (تحویل پرونده به عربستان) را انجام نمی‌دهد چرا که ما احمق نیستیم.
کمال قلیچ‌دار اوغلو روز سه شنبه گفت: «او (اردوغان) حقوق و اعتبار دادگاه‌های ترکیه را درباره قتلی که در ترکیه ارتکاب شده بود، به عربستان تفویض کرد…الان مشخص شد که احمق چه کسی است.»
رهبر حزب جمهوری‌خواه خلق ترکیه که اصلی‌ترین رقیب حزب عدالت و توسعه این کشور است این را هم گفت که اردوغان در ازای دریافت پول از عربستان پرونده خاشقجی را به ریاض تحویل داد.
هجدهم فروردین ماه بود که به دنبال انتشار گزارش‌ها درباره تحرکات دولت ترکیه برای بهبود روابط خود با عربستان، دادگاهی در اسلامبول(بخوانید با دستور اردوغان) حکم توقف محاکمه غیابی قاتلان خاشقجی و واگذاری پرونده به دادگاه‌های عربستان را صادر کرد!
جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد عربستان سعودی و ستون نویس روزنامه آمریکایی واشنگتن پست، دوم اکتبر ۲۰۱۸ (دهم مهر ماه ۱۳۹۷) در داخل کنسولگری عربستان در اسلامبول به طرزی وحشیانه به قتل رسید. او با اره قطعه قطعه و سپس از اسید نابود شد. بعدها معلوم شد، بن سلمان شخصا در این جنایت دست داشته است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

حجت الاسلام مرتضی اشراقی: ملاک اندیشه‌های امام، رهبر انقلاب هستند

کتاب چالش‌های تاریخی

ابتکار جالب یک کارگر برای گرفتن انگشتر رهبر انقلاب

دیدار امروز رهبر انقلاب با کارگران، یکی از کارگران برای گرفتن انگشتر رهبر انقلاب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.