سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / معرفت / شورای نویسندگان / جلوگیری از شکل گیری گام دوم انقلاب، راهبرد کلان جبهه استکبار

جلوگیری از شکل گیری گام دوم انقلاب، راهبرد کلان جبهه استکبار

جلوگیری از شکل گیری گام دوم انقلاب، راهبرد کلان جبهه استکبار
۱- در عرصه جهانی و بین المللی و در تنازع بین قدرت‌های جهان، طرفی که از درون‌مایه های فکری و گفتمانی قوی تری برخوردار باشد امکان بیشتری برای غلبه بر حریفان داشته و توانمندی های نظامی، اقتصادی،سیاسی و … نقش کاتالیزور را در این فعل و انفعالات دارند و در صورت هم راستا شدن فلش این توانمندی ها با قوت گفتمانی، شکست حریفان و رسیدن به اهداف بسیار راحت تر صورت می گیرد.
۲- گفتمان شیطانی لیبرالیسم بعد از فراز و فرودهای بسیار بویژه بعد از جنگ جهانی دوم با استیلا بر جهان غرب و به طمع فتح شرق، با بزرگترین گفتمان رقیب در آن عصر یعنی کمونیسم وارد تنازع جدی تری شد و فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در دستور کار قرار گرفت.
۳- در گیر و دار این ماجراها، انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت. انقلابی که ایدئولوژی و حرف گفتمانی آن بسیار عمیق تر از گفتمان های رایج دنیا بود چرا که نگاه تمدنی و بسیار مرتفع به مقولات عالم داشت و به فرموده حضرت امام خمینی ره؛ انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداری حضرت حجت ارواحنا فداه است.
اما نظام سلطه با محوریت آمریکا به شدت سرگرم پیچیدن نسخه اتحاد جماهیر شوروی و آماده شدن برای کدخدایی نظام تک قطبی و رسیدن به پایان تاریخ و سروری عالم بود و به هیچ وجه گمان نمی کرد کودک تازه متولد شده در جغرافیای ایران همان موسایی است که با عصا و دست نورانی خود کاخ فرعون را ویران خواهد کرد.
۴- شوروی فروپاشید و شکست چین هم بعنوان باقی مانده جریان کمونیسم کار دشواری نبود اما آمریکایی ها متوجه شدند که در لایه گفتمانی، انقلاب اسلامی ایران دشمن بسیار خطرناک‌تری است فلذا به چالش اصلی برای جبهه استکبار تبدیل شد ولی این انقلاب با تاییدات الهی و به مدد صاحب اصلی خود حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه علی رغم همه دشمنی ها روز به روز قدرتمند تر شد و گام اول خود را طی نمود و با رسیدن به بخشی از اهداف خود، از بهمن سال ۹۷ با صدور بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر حکیم و فرزانه وارد گام دوم شد.

گامی که در آن زمینه سازی برای طلوع خورشید ولایت عظمی عجل الله تعالی فرجه بسیار پررنگ تر از گذشته مطرح است.

۵- انقلاب اسلامی با ضربات محکمی که در طی گام اول به پیکره لیبرال دموکراسی وارد کرد این فرصت طلایی را برای روسیه و چین فراهم نمود که بتوانند خود را از جهات مختلف تقویت نموده و برای زورآزمایی جدید با غرب و شکل دادن اتحاد شرق آماده شوند.
۶- درست است که روسیه و چین از لحاظ اقتصادی ، امنیتی، نظامی و… نسبت به ایران قدرت بیشتری دارند اما به لحاظ ایدئولوژیک و قدرت گفتمانی و توان مقابله با غرب در این محور مقاومت، ذیل انقلاب اسلامی تعریف می شوند و جمهوری اسلامی در این جریان، پیشران است.
۷- با توجه به نگاه تمدنی و جهانی انقلاب اسلامی، یکی از اضلاع تحقق گام دوم، شکل گیری اتحاد شرق و مثلث ایران،چین،روسیه ونقش آفرینی آن در عرصه جهانی است و ایالات متحده کاملا به این امر واقف شده که اگر امروز جلوی تکمیل پازل شکل گیری گام دوم را نگیرد فردا دیر است فلذا با تمام توان مادی و شیطانی خود در تلاش است به انحای مختلف چه در عرصه منطقه ای و چه بین المللی با ایجاد اختلال ها و شیطنت های گوناگون از جنگ افروزی، ترور، کودتا، اختلاف افکنی،تفرقه های قومی و مذهبی، تحریم های اقتصادی و… طراحی های جبهه حق را بهم بریزد.

لذا تحولات کشورهای منطقه از لبنان و عراق گرفته تا افغانستان و پاکستان، اوکراین،تایوان،یمن، کشورهای حاشیه خلیج فارس و حتی کشتن طلبه های اهل سنت در گنبد کاووس و به شهادت رساندن و حمله به طلاب در حرم رضوی علیه السلام برای راه انداختن دعوای شیعه و سنی و دامن زدن به اختلافات و ایجاد تنش و خشونت و… در همین راستا قابل تحلیل هستند.
سخن آخر اینکه به گواهی شواهد عینی، جبهه استکبار در بدترین شرایط خود در طول تاریخ به سر می برد

و البته که وعده خداوند گریز ناپذیر است که فرمود ؛

وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي الْأَرْضِ…سوره نور – آیه 55

عباس قره داغی ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ – ۳ رمضان الکریم ۱۴۴۳

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

حمله ارتش یمن به دو ناوشکن آمریکایی و یک کشتی اسرائیلی

ارتش یمن حمله پهپادی

عبدالحمید قدیریان: زبان هنر از دیپلماسی هم تاثیرگذارتر است

حضور ایران در شصتمین بینال ونیز

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.