سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / دستور رئیس جمهور برای تکمیل بیمارستان نیمه‌کاره بومهن در ۶ ماه و تکمیل مسکن مهر پردیس

دستور رئیس جمهور برای تکمیل بیمارستان نیمه‌کاره بومهن در ۶ ماه و تکمیل مسکن مهر پردیس

/ تاکید بر ضرورت توسعه کمی و کیفی شرکت‌های دانش بنیان

رئیس‌جمهور در بازدید از مسکن مهر پردیس به وزارت راه‌ و سایر دستگاه‌های مرتبط دستور داد، در اقدامی جهادی، عقب‌ افتادگی‌ها در تکمیل واحدهای مسکن مهر را سریعا جبران و زمینه تحویل واحدهای باقیمانده را به متقاضیان فراهم کنند.

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی روز سه شنبه با حضور در بومهن از شهرستان‌های استان تهران، ضمن بازدید از بیمارستان نیمه‌کاره انصار الغدیر به وزیر بهداشت و درمان و استاندار تهران دستور داد اعتبارات و تجهیزات مورد نیاز برای تکمیل این بیمارستان را تامین کنند تا در شش ماه آینده تکمیل شود و در اختیار مردم این منطقه قرار بگیرد.
رئیس‌جمهور در این بازدید، وجود نداشتن بیمارستان از منطقه دماوند تا تهران را در تناقض با عدالت درمانی دانست و از نیمه‌کاره رها شدن بیمارستان انصار الغدیر بومهن که می‌تواند این خلاء را تا حد زیادی پر کند، ابراز تأسف کرد.  
در ادامه مسئولان بیمارستان گزارشی از مشکلات و موانع تکمیل این واحد درمانی ارائه نموده و رئیس‌جمهور در همان محل، دستورات لازم برای رفع موانع مورد نظر و تامین نیازمندی‌های لازم برای تکمیل بیمارستان را صادر کرد.
بیمارستان انصار الغدیر یک بیمارستان خیّرساز است که توسط مرحوم حاج عباس جابر انصاری بنا شده و پس از فوت آن مرحوم، از چهار سال پیش تاکنون نیمه کاره رها شده است.
آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی عمچنین با حضور در محل فاز ۹ شهر جدید پردیس، در گفت‌وگوی رودررو با ساکنان منطقه، مردم محلی و متقاضیان مسکن مهر و همچنین گزارش وزیر راه و شهرسازی و مسئولان شرکت عمران پردیس، در جریان مشکلات واحدهای مسکن مهر در پردیس قرار گرفت.
رئیس‌جمهور در این بازدید با ابراز ناراحتی از معطلی چندین ساله بخشی از متقاضیان واحدهای مسکن مهر، نگرانی‌ها و گلایه‌های آنان را قابل درک دانست و اظهار داشت: از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی این است که در کنار پیگیری اجرای نهضت ملی مسکن، با جدیت مشکلات کسانی را که با وجود پرداخت هزینه‌های درخواستی، به دلیل تعلل دستگاه‌های مسئول در ادوار گذشته سالها در انتظار دریافت واحد مسکونی خود مانده‌اند، پیگیری و زمینه تامین اعتبار و تکمیل واحدهای مسکونی مذکور را فراهم کند.
دکتر رئیسی ابراز امیدواری کرد با همت وزارت راه‌وشهرسازی، شرکت عمران پردیس، سایر دستگاههای ذیربط و همچنین همراهی و همدلی مردم و ساکنان منطقه، مشکلات کسانی که سالها از حق خود محروم شده‌اند، حل شده و دغدغه‌های آنها برطرف شود.
در این بازدید وزیر راه و شهرسازی گزارشی از موقعیت مکانی و اراضی الحاقی برای طرح نهضت ملی مسکن و نیز مشکلات موجود در مسیر تکمیل واحدهای مسکن مهر و برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای آماده سازی شبکه‌های زیربنایی و روبنایی فازهای مسکونی منطقه پردیس ارائه کرد.
در ادماه بازدیدهای میدانی رئیس جمهور؛ آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی با حضور در شهرستان پردیس ضمن بازدید از بخشهای مختلف پارک علم و فناوری پردیس، توسعه اقتصاد دانش‌بنیان را جزء اولویت‌های کشور در مسیر رشد و آبادانی دانست و بر توسعه کمی و کیفی این مجموعه تاکید کرد.
رئیس‌جمهور با یادآوری تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر توسعه تولید دانش‌بنیان در نامگذاری سال ۱۴۰۱، جایگاه پارک‌های علم‌وفناوری در تحقق این نامگذاری را حائز اهمیت خواند و از همه بازیگران زیست‌بوم دانش‌بنیان کشور خواست، در این زمینه فعالانه به ایفای نقش بپردازند.
رئیس‌جمهور همچنین در بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان دارویی ضرورت تهیه آسان و ارزان دارو توسط مردم را مورد تاکید قرار داد. در ادامه، از پنج محصول دارویی دانش‌بنیان در حضور رئیس‌جمهور رونمایی شد.
دکتر رئیسی در این بازدید از شرکت دانش بنیان آریاطب فیروز در جریان مراحل تولید دستگاههای همودیالیز قرار گرفت. این شرکت ظرفیت تولید سالیانه ۲هزار دستگاه همودیالیز را دارد.
رئیس‌جمهور همچنین از بخشهای مختلف شرکت دارویی دانش‌بنیان زیست‌تخمیر و آزمایشگاه کنترل کیفی محصولات پروبیوتیک و مکمل‌های دارویی بازدید کرد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

استقبال گرم البرزی‌ها از رئیس‌جمهور

استقبال مردم استان البرز از آیت الله رئیسی رییس جمهور

آبرسانی به نیمی از جمعیت چهارمحال و بختیاری مهم‌ترین دستاورد دولت در استان است

آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی،سد غدیر باباحیدر شهرستان فارسان

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.