سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / فضیلت شب نیمه شعبان در آیات و روایات_ ۷

فضیلت شب نیمه شعبان در آیات و روایات_ ۷

زیارت امام حسین علیه السلام

امام علی بن حسین علیهماالسلام فرمودند:«من احبّ ان یصافحه مات  الف نبی و اربعت  عشرون الف نبی فلیزر قبر ابی عبداللّه الحسین بن علی فی لیله النصف من شعبان فان وارواح النبیین یستأذنون اللّه فی زیارته فیوذن لهم منهم خمسه  اولوالعزم من الرّسل»؛

هر کس دوست دارد با یک صد و بیست و چهار هزار نبی مصافحه کند قبر امام حسین علیه السلام را در شب نیمه شعبان زیارت کند که ارواح پیامبران به اتفاق رسولان اولوالعزم نوح و ابراهیم و موسی و عیسی و حضرت محمد صلوات اللّه علیهم برای زیارت آن حضرت از خداوند اذن می طلبند و به آن ها اجازه داده می شود.

بحار، 11/33؛

امام جعفربن محمد الصادق علیهماالسلام فرمودند: «من زار قبر الحسین فی النصف من شعبان غفراللّه له ما تقدم من ذنبه و ما تاخر.

هر کس قبر امام حسین را در شب نیمه شعبان زیارت کند، خداوند گناهان گذشته و آینده او را می آمرزد

صلی اللّه علیک یا اباعبداللّه صلی اللّه علیک یابن رسول اللّه

؛ کامل الزیارات/181.

 زیارت حضرت حجت بن الحسن عجل اللّه تعالی فرجه و دعای فرج

در کتاب شریف احتجاج از ناحیه مقدسه روایت شده که: «هرگاه خواستید توجه کنید به وسیله ما به سوی خداوند تبارک و تعالی و به سوی ما، پس بگویید: سلام علی آل یس السلام علیک یا داعی اللّه و ربانی آیاته…» تا آخر زیارت آل یس.

در توقیع شریف حضرت مهدی عجل اللّه تعالی فرجه به اسحاق بن یعقوب آمده است «… و اکثروا الدعا بتعجیل الفرج فان ذلک فرجکم؛ برای تعجیل در فرج دعا کنید که همان گره گشای شماست.»

نماز

از پیامبر عظیم الشان و ائمه اطهار صلوات اللّه علیهم اجمعین نمازهای متعددی با تعقیبات ویژه نقل شده است که به دلیل اختصار مقام از شرح آن صرف نظر می نماییم و اهل ذکر را به منابع روایی و عبادی ارجاع می دهیم.

 – احیا

حضرت جبرئیل  علیه السلام به رسول خدا صلوات اللّه علیه وآله وسلم عرضه داشت: «یا محمد من احیاها بتکبیر و تسبیح و تهلیل و دعاء و صلا؟ و قرائت  و تطوع و استغفار کانت الجن له منزلاً و مقیلاً و غفرله ما تقدم من ذنبه و تخر… یا محمد و؟ مر امّتک باحیائها والتقرّب الی اللّه بالعمل فیها»؛

ای محمد! هر کس با یاد بزرگی خداوند (تکبیر) منزه داشتن او (تسبیح) ذکر یگانگی او (تهلیل) راز و نیاز با او (دعا) نماز و تلاوت قرآن و نمازهای مستحبی و طلب بخشایش از او (استغفار) این شب را به صبح رساند بهشت جایگاه و منزل او خواهد بود و خداوند هر ناپسند او را که از قبل انجام داده یا پس از این انجام دهد می بخشد.

ای محمد! این شب را احیا بدار و به امت خود امر فرما به احیا و تقرب به خداوند به وسیله اعمال در این شب.

 

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

فضیلت شب نیمه شعبان در آیات و روایات_ ۶

 احیای لیله نیمه شعبان وخواندن دعای حضرت خضر علیه السلام

فضیلت شب نیمه شعبان در آیات و روایات_ ۵

دعا کنید که پدرم می فرمود دعا در این شب برآورده می شود

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.