سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اردوغان در خیانت بزرگ به جهان اسلام رئیس رژیم صهیونیستی را برادر خواند!

اردوغان در خیانت بزرگ به جهان اسلام رئیس رژیم صهیونیستی را برادر خواند!

رجب طیب اردوغان با سفر رئیس‌رژیم صهیونیستی به کشورش اعلام کرد: «اسرائیل برادری است که کسی نمی‌تواند او را در منطقه نادیده بگیرد.» اردوغان پیش از این با «کودک‌کش» خواندن صهیونیست‌ها و اعزام کشتی مرمره برای شکستن محاصره غزه، مواضع تندی علیه این رژیم گرفته بود که به نظر می‌رسد همه برای فریب بوده است!

رئیس‌جمهور ترکیه در سال‌های گذشته سعی کرده بود تا ژست حمایت از فلسطین گرفته و از این طریق خود را در جهان اسلام محبوب کند(که تا حدودی هم موفق شده بود). اما مواضع و اقدامات بعدی او رفته رفته نشان داد در تمام این سال‌ها سعی داشته از کارت فلسطین به عنوان یک برگ برنده برای پیشبرد اهداف خود استفاده کند.
اردوغان در سال 2014 گفته بود: «با اسرائیل هیچ وقت نمی‌توانیم کنار هم باشیم حداقل زمانی که مسئولیت دارم!» اما خیلی زود این نقاب حمایت از فلسطین کنار رفت و سیاست واقعی خود یعنی اتحاد و همبستگی با رژیم کودک کش اسرائیل را نشان داد.
«اسحاق هرتزوگ» رئیس‌رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه در میان تظاهرات خیابانی مردم ترکیه وارد این کشور شد. مردم ترکیه پرچم اسرائیل را یا آتش زدند یا از روی ساختمان‌ها به زیر کشیدند. اما این اعتراض‌ها باعث نشد اردوغان نیات قلبی خود در مورد این غده سرطانی را بروز ندهد.
 اردوغان و اسحاق هرتزوگ شامگاه چهارشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک در آنکارا حضور پیدا کردند. رئیس‌جمهور ترکیه ابتدا در این کنفرانس گفت: «اسرائیل برادری است که کسی نمی‌تواند او را در منطقه نادیده بگیرد. من معتقدم این سفر تاریخی نقطه عطفی جدید در روابط ترکیه و اسرائیل خواهد بود. اسرائیل و ترکیه باید روابط را عمق بیشتری ببخشند میزان مراودات مالی طرفین رضایت‌بخش است اما هنوز هم جا برای بهتر شدن دارد.»
اردوغان همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: «من مطمئن هستم که روابط ترکیه و اسرائیل در مرحله آتی با خود فرصت‌های جدیدی از حیث همکاری منطقه‌ای به دنبال خواهد داشت. در گفت‌و‌گو با هرتزوگ تأکید کردم که ترکیه برای جایگاه تاریخی قدس و حفظ هویت دینی مسجدالاقصی و قدسیت آن اهمیت قائل است.»
اما در مقابل رئیس‌رژیم صهیونیستی بیان کرد: «هدف ما تحکیم پایه‌های توسعه روابط دوستانه میان دو طرف و مردم آن‌هاست.»
همزمان با این کنفرانس مطبوعاتی، پایگاه عبری «والا» گزارش داد که «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه سوم ماه آوریل (چهاردهم فروردین ۱۴۰۱) پس از 15 سال و در اولین سفر رسمی خود وارد اراضی اشغالی خواهد شد. طبق این گزارش، وزیر خارجه ترکیه با هدف بررسی مسئله بازگشایی سفارت‌ها وارد تل‌آویو خواهد شد و با «یئیر لاپید» همتای صهیونیست خود دیدار و گفت‌و‌گو خواهد کرد.
واکنش‌ها
گروه‌های فلسطینی به شدت این سفر را محکوم کردند. هیئت علمای فلسطین در واکنش به این سفر تأکید کرد: «از مهم‌ترین نمودهای حمایت از فلسطین و ملت آن، کنار گذاشتن هر گونه تعامل با رژیم صهیونیستی و تلاش برای پایان بخشیدن به آن است، نه تقویت آن.» این سازمان همچنین خطاب به ترکیه، هشدار داد که عادی‌‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، خطری علیه امت اسلام است و برای ترکیه نیز خطرناک است.
جنبش «الجبههًْ الشعبیهًْ لتحریر فلسطین» (جبهه مردمی برای آزادی فلسطین] نیز تأکید کرد، سفر هرتزوگ به ترکیه، «واقعیت روابط دوجانبه» بین آنکارا و تل‌آویو را آشکار کرد و نشان داد که ابعاد امنیتی، اقتصادی و سیاسی آن متوقف نشده است. این جنبش ضمن قدردانی از مواضع ملت ترکیه در حمایت از ملت و حقوق ملی فلسطین، خاطر نشان کرد، ملت ترکیه، هیچ گاه فریب سیاست رسمی ترکیه را نخواهد خورد. جبهه مردمی از همه گروه‌های ملی‌گرای ترکیه خواست که با سیاست رژیم در عادی‌‌سازی روابط و گسترش روابط با رژیم صهیونیستی مقابله کنند؛ زیرا این مسئله به ضرر ملت‌های عرب و فلسطین خواهد بود. این جنبش رئیس‌جمهور ترکیه را به «سیاه‌نمایی و فریب گسترده» متهم و تأکید کرد، رئیس‌جمهور ترکیه مدعی حمایت از مسئله فلسطین است، ولی «گسترده‌ترین هماهنگی امنیتی» را با صهیونیست‌ها دارد.
جنبش جهاد اسلامی هم ضمن محکوم کردن سفر هرتزوگ به ترکیه، گفت که این سفر در راستای جانبداری از دشمن صهیونیست و برای مقابله جهاد ملت فلسطین است. جهاد اسلامی خاطر نشان کرد، تلاش برای از سرگیری روابط با دشمن به بهانه منفعت سایر کشورها، اهانت به قدس و فلسطین است.
فقط ایران حامی واقعی فلسطین است
اسعد ابو شریعه دبیرکل جنبش مجاهدین فلسطین هم تأکید کرد که منطقه خاورمیانه در حال حاضر در دو محور خلاصه می‌شود: «محور مقاومت و محور کشورهای دشمن و سازشکار».
ابوشریعه در گفت‌وگو با خبرگزاری شمس نیوز گفت: «این تقسیم‌بندی عادی است؛ زیرا نشانگر پیشرفت محور مقاومت و برنامه‌های سیاسی آن و پیشرفت نظامی در منطقه است.» این مسئول فلسطینی درباره رابطه با جنبش حزب‌الله و جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: «روابط ما با حزب‌الله و ایران از منظر حمایت لجستیک و نظامی است. آیا به جز جمهوری اسلامی، کشوری وجود دارد که حامی برنامه مقاومت در فلسطین باشد و از آزادی قدس از طریق نظامی، حمایت کند. [چنین کشوری] وجود ندارد».

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

کاریکاتور/ خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان معترض؛ وقتی آزادی بیان می‌میرد

رفتار پلیس آمریکا

نماهنگ /تو را است معجزه درکف… عصا بیفکن

سروده‌ی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.