سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / تجربه کاترین پرز شکدم

تجربه کاترین پرز شکدم

۱. کاترین پرز شکدم زن بریتانیایی-فرانسوی و یهودی در یک خانواده یهودی سکولار در فرانسه متولد شده است.‌

او خود را تحلیلگر سیاسی معرفی می‌کند. تایمز اسرائیل [رژیم صهیونیستی] او را تحلیلگر سیاسی، نویسنده، مفسر خاورمیانه و مشاور سابق شورای امنیت سازمان ملل در مورد یمن معرفی کرده است.
https://www.bbc.com/persian/iran-60655973

۲. شکدم نویسنده کتاب‌های خیزش عربستان تحت پرچم اولین امام، از مکه تا صحرای کربلا، داستان مقاومت بزرگ: یمن و وهابیون است.

او مقالاتی را برای خبرگزاری‌های مختلف نظیر آرتی، پرس تی وی، الجزیره، بی‌بی‌سی، مهرنیوز، ژورنال فارین پالیسی، دوران، هافتینگتون پست، مینت پرس، تایمز آف اسرائیل، آمریکن هرالد تریبون و اوپن دموکراسی نوشته‌ است.

۳. شکدم ۷ سال مشاور و تحلیلگر مؤسسه امنیتی و ژئو استراتژیک اسرائیلی با نام Wikistrat بوده و با موسسه امنیتی نظامی Defence Unlimited کانادا که پیمانکار نظامی امنیتی می‌باشد نیز به‌عنوان مشاور سیاسی همکاری داشته است.

۴. شکدم با یک مرد یمنی سنی‌مذهب ازدواج و ادعای اسلام و تشیع کرده، اما بعدها از همسرش جدا شده و حجاب را کنار گذاشته است.

او به عنوان یک زن انگلیسی تازه‌مسلمان و شیعه با تظاهر به حجاب و عقاید تند مذهبی در سال‌های ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۷ به ایران سفر کرده و با رسانه‌های اصولگرا مانند پرس‌تی‌وی، خبرگزاری تسنیم، مهرنیوز و تهران‌تایمز همکاری داشته و برای آن‌ها مقالاتی نوشته است.

۵. شکدم در مصاحبه با وبسایت مشرق گفته در اولین سفر خود به ایران موفق به دیدار با آیت‌الله خامنه‌ای شده و در این دیدار در ردیف‌های اول نشسته‌ و در دومین سفر هم با ابراهیم رئیسی در کارزار انتخاباتی او در سال ۱۳۹۶ همراه شده و‌ در سفر به رشت با او مصاحبه کرده‌است.

او نوشته‌ که دیدار او با رئیسی به کمک یکی از افراد مهم که در ایالات متحده درس خوانده صورت گرفته‌است.
https://defapress.ir/fa/news/292194/

۶. در زمانی که شکدم برای رسانه‌های اصولگرا مطلب می‌نوشت بسیاری از سایت‌های یهودی با اشاره به نوشته‌های تند او در مورد یهودیان خواستار فشار بیش‌تر بر ایران و کشورهای اسلامی می‌شدند. او در این نوشته‌ها با تجلیل از حماس مبارزه مسلحانه را تنها راه برخورد با اسرائیل می‌دانست!
https://jewishwebsite.com/other-languages/french/catherine-shakdam
شکدم در نوشته‌های زیادی مبارزه مسلحانه در یمن را نیز ستوده‌است!
http://arbaeenportal.ir/en/multimedia/interviews/item/54
اتحادیه ضدافترا که مطالب پرس تی‌وی در باره یهودیان و اسرائیل را زیر نظر دارد و از آن به خاطر یهودستیزی انتقاد می‌کند بارها به نوشته‌های تند شکدم بدون اشاره به هویت یهودی او اشاره کرده‌است. شکدم همچنین مقالات تندی علیه برجام، اصلاح‌طلبان، سید محمد خاتمی و میرحسین موسوی نوشته است.

۷. شکدم بعد از بازگشت به فرانسه در نوامبر ۲۰۲۱ در مقاله‌ای که در روزنامه تایمز آف اسرائیل منتشر کرد نوشت که او هیچ‌گاه مسلمان نشده  است و از قوانین شرعی اسلام در باره زنان منزجر است!
https://blogs.timesofisrael.com/what-my-interview-with-president-raisi-taught-me-about-iran/
او در این مقاله نفوذی بودن خود در ایران را مطرح کرده‌است.
https://www.jahannews.com/news/793743/
در اسفند ۱۴۰۰ یکی از رسانه‌های نزدیک به احمدی‌نژاد این خبر را منتشر کرد که بلافاصله بسیاری از خبرگزاری‌های ایرانی اقدام به پاک کردن مقالات او کردند!
https://www.sarpoosh.com/politics/domestic-policy/domestic-policy1400120788.html

۸.‌ برخی از او به عنوان عامل نفوذی و جاسوس اسرائیل یاد می‌کنند، ولی خودش در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی این ادعا را رد کرده است.
https://www.google.com/amp/s/www.bbc.com/persian/iran-60646098.amp

۹. شکدم در گفت‌وگو‌ با بی‌بی‌سی بی‌حجاب ظاهر شده و عملا نشان داده که در اظهار اسلام و تشیع دروغ گفته و فریبکاری کرده است.

شکدم در این مصاحبه ماهرانه خود سعی کرده در چهره یک محقق بی‌طرف دو اتهام بنیادین رژیم صهیونیستی را علیه نه تنها دولت، بلکه ملت ایران جا بیاندازد؛ یک.‌ ایران دنبال بمب اتم است! دو. ملت ایران یهودستیز و خواهان نابودی قوم یهود است!

۱۰. سوابق و مهارت‌های شکدم در فریبکاری مانند نشان دادن خود به عنوان یک شیعه تند، نفوذ در رسانه‌ها و محافل اصولگرا و نوشتن مقالات بسیار علیه اسرائیل، غرب، برجام، اصلاح‌طلبان و سپس اعلام انزجار از اسلام و حمایت از اسرائیل و متهم کردن ایران به یهودستیزی حاکی از این است که او جاسوس کارکشته‌ای است. اگر او در مصاحبه با بی‌بی‌سی می‌گفت: من جاسوس هستم، کسی برای ادعاهای خطرناک او علیه ایران تره هم خرد نمی‌کرد!
نکته آخر این‌که رواج ریا و استفاده ابزاری از افراد از علل اصلی نفوذ این نوع افراد است.

رحمت‌اله بیگدلی

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

دولتی که تحویل دادید تا بالاترین سطوح از آن بوی نفوذ می‌آمد

سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع رسانی دولت

آقای معلمی که در برزخ هست و کلماتش هنوز نفس می‌کشند

شهید آیت‌الله مرتضی مطهری

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.