سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / ریشه‌های محبوبیت و تاثیرگذاری حضرت امام خمینی(ره) در بین مردم افغانستان

ریشه‌های محبوبیت و تاثیرگذاری حضرت امام خمینی(ره) در بین مردم افغانستان

یکی ازعوامل عمده پیروزی انقلاب اسلامی افغانستان پیروی ازاندیشه وتفکر اسلام انقلابی وسیاسی امام خمینی (ره)و الگوگیری از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود
کارشناس گفتمان دانشجویی «ریشه‌های محبوبیت و تاثیرگذاری حضرت امام خمینی(ره) در بین مردم افغانستان» که در حسینیه جماران برگزار شده بود:
دکتر علی واحدی کارشناس سیاسی وفرهنگی به مناسبت فرارسیدن ۴۳مین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، گفت: جمهوری اسلامی ایران از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی توانسته است که در کنار مردم افغانستان باشد و از ملت افغانستان حمایت کند.
وبجا است که بگویم که ثمره پیروزی انقلاب اسلامی درافغانستان شکل گرفته ازاندیشه امام خمینی (ره)والگوگیری ازنظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب شکومند اسلامی ایران بود.
ایشان تصریح کرد: مردم افغانستان از ملت ایران الگو گرفت و با قیام شان متجاوزین را از کشور خود بیرون کردند. در فاصله یک ماه پس از ۲۲ دلو/بهمن سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در ایران، در ۲۴ حوت/ اسفند قیام مردم هرات صورت می‌گیرد، و پیام حضرت امام خمینی باعث شد که مردم افغانستان از سراسر کشور قیام کنند و شهرها را یکی پس ازدیگری تسخیر نمایند.
این کارشناس منطقه وافغانستان خاطرنشان ساخت: روحیه استکبارستیزی، استقلال طلبی و اسلامخواهی مردم افغانستان باعث شد که امریکایی‌ها و استعمارگران غربی به افغانستان هجوم بیاورند و نگذارند که یک حکومت اسلامی مبتنی بر محوراسلام ناب محمدی (ص) شکل بگیرد.

به باورایشان: مشکلات فعلی که بر مردم افغانستان تحمیل شده، به‌خاطر روحیه اسلام خواهی، استقلال‌طلبی و استکبارستیزی مردم افغانستان است.
خواست جدی این فعال فرهنگی وسیاسی بعنوان یک مهاجر افغانستانی از جمهوری اسلامی ایران این است که درهمچنین شرایطی ناگواری اقتصادی که توسط نظام سلطه بسرکر دگی شیطان بزرگ آمریکا ی جنایتکار واذنابش تحمیل شده است می طلبد که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید در کنار ملت افغانستان و حاکمیت افغانستان باشد تا توطئه شوم استکبارجهانی باهمسویی کشورهای غربی، رژیم صهیونیستی وسران کشورهای مرتجع عربی، خنثی شود. این کشورها دست به‌دست هم دادند تا به ایحاد چالش و تنشی درافغانستان مانع تشکیل یک حکومت اسلامی برپایه حمایت مردمی (نظام مردم سالاری دینی ) شوند

ایشان در اخیر تاکید کرد: که تمام مشکلات اقتصادی، امنیتی، سیاسی، اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی مردم افغانستان نشأت گرفته از حضور بیست ساله غیرمشروع و ظالمانه امریکا، ناتو و کشورهای استکباری در افغانستان است

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

عبدالحمید قدیریان: زبان هنر از دیپلماسی هم تاثیرگذارتر است

حضور ایران در شصتمین بینال ونیز

شهیداحمد پلارک / راز شهادت «شهید عطری» چه بود؟

شهید سید احمد پلارک از مزار این شهید بوی گلاب به مشام می‌رسد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.