سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / ده‌ها گور جمعی دیگر در کانادا کشف شد

ده‌ها گور جمعی دیگر در کانادا کشف شد

در ادامه ماجرای هولناک کشف گورهای جمعی کودکان بومی کانادا، بومیان این کشور از کشف 54 گور بی‌نشان دیگر در محل دو مدرسه شبانه‌روزی سابق در استان «ساسکاچوان» خبر دادند.
اوایل خرداد ماه بود که در یک گور جمعی اجساد دست‌کم ۲۱۵ کودک بومی (سرخ‌پوست) که برخی از آنها حدود سه سال سن داشتند، در محوطه یک مدرسه شبانه‌ روزی کاتولیک در استان «بریتیش کلمبیا» کانادا پیدا شد. اما این تازه آغاز سریال هولناک کشف‌های گورهای بعدی بود. در آخرین قسمت این سریال هولناک، بومیان «کیسی‌کوز» کانادا از کشف شواهدی از ۵۴ گور بدون نشان دیگر در محل مدارس شبانه‌روزی «فورت پِلی» و «سنت فیلیپ» در استان «ساسکاچوان» خبر دادند.
این آخرین یافته در ادامه موجی است که یک بحث ملی را در مورد سیستم مدارس شبانه‌روزی کودکان بومی کانادا به راه‌انداخته است. تحقیقات بومیان در سراسر این کشور شواهدی از بیش از ۱۳۰۰ گور بی‌نشان را از بهار گذشته پیدا کرده است. همین چند هفته پیش، سران بومی در استان «بریتیش کلمبیا» در غرب این کشور گفتند که معتقدند ۹۳ گور بی‌نشان را در نزدیکی یک مدرسه شبانه‌روزی سابق کشف کرده‌اند. این مدارس شبانه‌روزی اجباری با بودجه دولتی بخشی از سیاستی بود که هدف آن جذب کودکان بومی و نابودی فرهنگ‌ها و زبان‌های بومیان بود. حدود ۱۵۰ هزار کودک بومی از خانواده‌هایشان جدا شده و به این مدارس برده شدند.
  «تد کوئوزنس» رئیس‌پروژه جست‌وجوی بومیان ساسکاچوان گفت که فناوری رادار نفوذی زمین نشان می‌دهد که ۴۲ گور در محوطه مدرسه مسکونی فورت پلی و ۱۲ گور دیگر در سنت فیلیپ وجود دارد. وی در یک کنفرانس خبری در روز سه‌شنبه گفت که این کشف با شهادت بازماندگان مدرسه شبانه‌روزی سابق مطابقت دارد.
بیش از ۱۳۰ مدرسه شبانه‌روزی بین سال‌های ۱۸۷۴ تا ۱۹۹۶ در کانادا راه‌اندازی شد. شرایط داخلی مدارس بسیار بد بود. ساختمان‌های آنها اغلب بدساخت با گرمایش ضعیف و غیربهداشتی بودند و کودکان در معرض آزار عاطفی، فیزیکی و جنسی قرار داشتند. حداقل ۳۲۰۰ کودک بومی در حین تحصیل در مدارس جان خود را از دست دادند، اگرچه گفته شده که این تعداد احتمالاً بسیار بیشتر است. «موری سینکلر» رئیس‌سابق کمیسیون حقیقت و آشتی تخمین زده که حدود ۶۰۰۰ کودک احتمالاً هرگز به خانه برنگشتند.
گفتنی است، نشریه آمریکایی «فارن پالیسی» اخیراً در گزارشی به مناسبت روز «مردم بومی» در آمریکا به جنایات انجام شده در حق بومیان این کشور و مقایسه موارد مشابه در کانادا پرداخته بود و خواستار مسئولیت‌پذیری واشنگتن در قبال تاریخ خود شده بود. طبق این گزارش، آمریکا دارای سابقه طولانی و تاریکی از همان سوءاستفاده‌ها با مجوز دولت است. در طول قرون ۱۹ و ۲۰، بیش از ۳۵۰ مدرسه شبانه‌روزی بومیان در ایالات متحده با بودجه دولتی و اغلب توسط کلیساها اداره می‌شد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

کاریکاتور جنجالی در کانادا با عنوان زلنسکی جیب بایدن را زد!

زلنسکی و بایدن احمق

یمن: دریای سرخ را به گورستان کشتی‌هایتان تبدیل می‌کنیم

وزیر دفاع یمن سرلشکر محمد ناصر العاطفی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.