سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / امیدوارم مردم افغانستان مرا ببخشند که آمریکا را دوست و متحد می‌دانستم

امیدوارم مردم افغانستان مرا ببخشند که آمریکا را دوست و متحد می‌دانستم

اینک نوبت به وزیر خارجه اسبق و مشاور سابق امنیت ملی افغانستان رسیده که از بابت اعتماد به آمریکا و متحد و دوست دانستن این کشور از مردمش عذرخواهی کند. «سپنتا» گفته امیدوار است مردمش به خاطر این اشتباه مهلک، او را ببخشند.

«رنگین دادفر سپنتا» وزیر خارجه اسبق و مشاور سابق شورای امنیت ملی افغانستان که مدتها بود، خبری از او منتشر نمی‌شد، پس از شنیدن خبر دزدی اموال مردمش به دستور رئیس‌جمهور آمریکا، گو اینکه تحملش را از دست داده باشد، آنچه مدت‌ها در دلش مانده بود را رسانه‌ای کرده است: «از اینکه گاهی دولت آمریکا را دوست و متحد افغانستان تلقی کردم، در برابر مردم و تاریخ کشورم احساس گناه می‌ کنم.» سپنتا در توئیتی نوشته که آمریکا با تصرف این ذخایر(سه و نیم میلیارد دلار از اموال بلوکه شده افغانستان)، بار دیگر مردم افغانستان را مجازات می‌‌کند.
وی تصریح کرده که بایدن هرگز با افغانستان دوست نبود و اکنون افغان‌ها مجبور هستند تاوان سیاست‌های نادرست آمریکا را بپردازند. «سپنتا» سپس با اشاره به تاریخ افغانستان ناگفته‌هایی را هم از رابطه آمریکا با تروریست‌های تکفیری گفته است: «دولت آمریکا در گذشته به نفع رادیکال‌ترین رادیکال‌ها در افغانستان تبلیغ کرد و آنها را در جنگ سرد علیه اتحاد جماهیر شوروی تقویت کرد و پس از آن دست پاکستان را در این کشور باز کرد و با پول‌های غرب بر مقاومت این کشور تسلط یافت و طالبان را ابزار هژمونی خود در افغانستان ساخت.»
آمریکا با بن لادن در ارتباط بود
وی اضافه کرده است که «اسامه بن لادن»، رهبر القاعده نیز حمایت گسترده آمریکا را با خود داشت. به گفته وی آمریکا طی ۲۰ سال گذشته به نام مبارزه با تروریسم، جنگی را در این کشور بر افروخت که هزاران زن، کودک و غیرنظامی جان خود را در آن از دست دادند.
«سپنتا» با بیان اینکه، «ما در گذشته فکر می‌کردیم جنگ آمریکا در افغانستان، مبارزه با تروریسم است» افزود: «آمریکا 
۳۶ میلیارد دلار به پاکستان کمک کرد در حالی که بن لادن در پاکستان زندگی می‌‌کرد.» 
گفتنی است تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا برای دزدی میلیاردها دلار از پول‌های مردم مظلوم و فقیر افغانستان خشم همه افغان‌ها را برانگیخته و حامد کرزای رئیس‌جمهوری سابق افغانستان نیز در کنفرانس مطبوعاتی خواستار بازگرداندن این پول‌ها به مردم افغانستان شد.
اشرف غنی، رئیس‌جمهور پیشین افغانستان هم پس از سقوط دولت کابل و فرار به امارات گفت بزرگترین اشتباهش، اعتماد به آمریکا بود و اگر به این کشور اعتماد نمی‌کرد، افغانستان امروز در چنگال طالبان نبود. اشرف غنی آمریکایی‌ترین رئیس‌جمهور افغانستان بود و دستورات آمریکا را مو به مو انجام می‌داد!

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

اینجا افغانستان است از هر 3 نفر یک نفر غذایی برای خوردن ندارد

ناامنی حاد غذایی

حمایت چهره های سیاسی و مردمی افغانستان از اقدام تنبیهی ایران

مردم افغانستان حمایت کامل از عملیات ضد رژیم صهیونیستی ایران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.