اعوذبالله من الشیطان الرجیم.
إِنَّ الدِّينَ عِنْدَ اللّهِ اْلإِسْلامُ ..«19آل عمران»
وَ مَنْ أَظْلَمُ مِمَّنِ افْتَري عَلَي اللّهِ الْکَذِبَ وَ هُوَ يُدْعي إِلَي اْلإِسْلامِ وَ اللّهُ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الظّالِمينَ (7صف)
يُريدُونَ لِيُطْفِؤُا نُورَ اللّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ اللّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُونَ (صف8)
حضرت رسول الله محمدمصطفی نبی اكرم صلي الله عليه و آله وسلم فرمودند: «الإسلام يَعْلوا و لايُعْلي عليه و قال الله تعالي : و كلمةُ اللهِ هِيَ الْعُلْيا «40توبه»بَيانُه و جَعَلَها كلِمَةً باقيةً في عَقِبِهِ..«28زخرف »: اسلام والاتر است و چيزي با آن برابري نميكند. او کلمه توحيد را کلمه پايندهاي در نسل هاي بعد از خود قرار داد «1»
«الاسلام يعلو و لايعلي عليه، نحن نرثهم و لايرثونا»: اسلام بالاترین است وبالاتراز آن نیست ما از آنها ارث ميبريم. ولي آنها از ما ارث نميبرند«2»
پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله وسلم در حديث اول اسلام را به كَلِمَةُ اللهِ هِيَ العُلْيا(40 توبه) معرفی نمودهاند.
و در حديث دوم آن را كلِمَةً باقيةً در فرزندان و اعقاب خود قرار داد.
«1»ابي جعفر رشيد الدين محمد بن علي بن شهر آشوب، مناقب آل ابي طالب(ع)، بيروت، انتشارات دارالاضواء، 1412ق، ج3، ص279.
«2»نوري طبرسي، حسن، مستدرك الوسائل، قم، انتشارات آل البيت(ع)، احياء التراث، 1407ق، ج17، ص142.
وقال علی بن ابی طالب عليه السلام: لَاَنْسُبَنَّ الْإِسْلاَمَ نِسْبَةً لَمْ يَنسُبْهَا أَحَدٌ قَبْلِي.
الْإِسْلاَمُ هُوَ التَّسْلِيمُ، وَالتَّسْلِيمُ هُوَ الْيَقِينُ، وَالْيَقِينُ هُوَ التَّصْدِيقُ، وَالتَّصْدِيقُ هُوَ الْإِقْرَارُ، وَالْإِقْرَارُ هُوَ الْأَدَاءُ، وَالْأَدَاءُ هَوَ الْعَمَلُ. مولاامیرالمومنین صلوات الله علیه فرمودند:
اسلام را چنان معنى كنم كه احدى پيش از من به اين صورت معنا نكرده باشد:
اسلام همان تسليم بودن، و تسليم همان باور، و باور همان قبول كردن، و قبول كردن همان اقرار، و اقرار همان ادا نمودن، و ادا نمودن همان عمل كردن است.. نهج البلاغه حکمت125
وَ مَنْ يَبْتَغِ غَيْرَ اْلإِسْلامِ دينًا فَلَنْ يُقْبَلَ مِنْهُ وَ هُوَ فِي اْلآخِرَةِ مِنَ الْخاسِرينَ (آل عمران 85)
اعوذبالله من الشیطان الرجیم.
إِنَّ الدِّينَ عِنْدَ اللّهِ اْلإِسْلامُ ..«19آل عمران»
وَ مَنْ أَظْلَمُ مِمَّنِ افْتَري عَلَي اللّهِ الْکَذِبَ وَ هُوَ يُدْعي إِلَي اْلإِسْلامِ وَ اللّهُ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الظّالِمينَ (7صف)
يُريدُونَ لِيُطْفِؤُا نُورَ اللّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ اللّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُونَ (صف8)
حضرت رسول الله محمدمصطفی نبی اكرم صلي الله عليه و آله وسلم فرمودند: «الإسلام يَعْلوا و لايُعْلي عليه و قال الله تعالي : و كلمةُ اللهِ هِيَ الْعُلْيا «40توبه»بَيانُه و جَعَلَها كلِمَةً باقيةً في عَقِبِهِ..«28زخرف »: اسلام والاتر است و چيزي با آن برابري نميكند. او کلمه توحيد را کلمه پايندهاي در نسل هاي بعد از خود قرار داد «1»
«الاسلام يعلو و لايعلي عليه، نحن نرثهم و لايرثونا»: اسلام بالاترین است وبالاتراز آن نیست ما از آنها ارث ميبريم. ولي آنها از ما ارث نميبرند«2»
پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله وسلم در حديث اول اسلام را به كَلِمَةُ اللهِ هِيَ العُلْيا(40 توبه) معرفی نمودهاند.
و در حديث دوم آن را كلِمَةً باقيةً در فرزندان و اعقاب خود قرار داد.
«1»ابي جعفر رشيد الدين محمد بن علي بن شهر آشوب، مناقب آل ابي طالب(ع)، بيروت، انتشارات دارالاضواء، 1412ق، ج3، ص279.
«2»نوري طبرسي، حسن، مستدرك الوسائل، قم، انتشارات آل البيت(ع)، احياء التراث، 1407ق، ج17، ص142.
وقال علی بن ابی طالب عليه السلام: لَاَنْسُبَنَّ الْإِسْلاَمَ نِسْبَةً لَمْ يَنسُبْهَا أَحَدٌ قَبْلِي.
الْإِسْلاَمُ هُوَ التَّسْلِيمُ، وَالتَّسْلِيمُ هُوَ الْيَقِينُ، وَالْيَقِينُ هُوَ التَّصْدِيقُ، وَالتَّصْدِيقُ هُوَ الْإِقْرَارُ، وَالْإِقْرَارُ هُوَ الْأَدَاءُ، وَالْأَدَاءُ هَوَ الْعَمَلُ. مولاامیرالمومنین صلوات الله علیه فرمودند:
اسلام را چنان معنى كنم كه احدى پيش از من به اين صورت معنا نكرده باشد:
اسلام همان تسليم بودن، و تسليم همان باور، و باور همان قبول كردن، و قبول كردن همان اقرار، و اقرار همان ادا نمودن، و ادا نمودن همان عمل كردن است.. نهج البلاغه حکمت125
وَ مَنْ يَبْتَغِ غَيْرَ اْلإِسْلامِ دينًا فَلَنْ يُقْبَلَ مِنْهُ وَ هُوَ فِي اْلآخِرَةِ مِنَ الْخاسِرينَ (آل عمران 85)