سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / قحطی در مدینه و معجزه ی مادر مهربون

قحطی در مدینه و معجزه ی مادر مهربون

 

خاطره ای از خانه ی مادر مهربان سلام الله علیها:

ای مادر مهربان ما، یاد آن روزها به خیر، پدر مهربانت فرمودند؛ در يكى از روزهاى قحطى مدينه كه گرسنگى طاقتم را برده بود، زهراء (سلام الله علیها) برايم طبقى از غذا فرستاد، غذا را گرفته و به خانه اش در آمدم، او را صدا زدم، آمد و پارچه از روى طَبَق غذا كنار زد. ديدم پر از گوشت و نان است. تعجب كردم و دانستم كه اين مائده هاى آسمانى است. به زهراء (سلام الله علیها) گفتم اين از كجاست؟ جواب داد از جانب خداى سبحان، او هر كه را بخواهد بى حساب روزى دهد.
اشك شوق بر ديدگان رسول الله (صلى الله عليه وآله وسلم) دويد؛ آن گاه فرمود حمد خدايى را كه تو را شبيه مريم قرار داد. و سپس على، حسن و حسين عليهم السلام و تمامى همسرانش را فرا خواند و همه از آن خوردند و سير شدند،   در حالى که هنوز غذاها باقى بود.
مادر مهربان (سلام الله عليها) براى تمامى همسايگانش هم از آن فرستاد. آن روز گرسنگان مدينه همه به بركت كرامت شما ای مادر مهربان (سلام الله عليها) سير شدند.
ای مادر مهربان ما هزار و اندی سال از آن روزها می گذرد، اما سفره کرامتتان هنوز تازه تازه است. گرد تاریخ بر مائده های آسمانی شما ننشسته است. هنوز مائده های آسمانیتان را در اربعین ها حس می کنیم. هنوز فقیر و یتیم و اسیر، ریزه خوار سفره ی شمایند و معترف به محبتتان.

انا کنا من قبل ندعوه انه هوالبر الرحیم…

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

فیلم دردناک از این روزهای غزه

قحطی اجباری در غزه و جمع‌کردن غذای ریخته شده از کف خیابان

بیش از ۱.۱میلیون نفر در غزه با ناامنی شدید غذایی روبرو هستند

تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و محاصره سنگین

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.