سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / راهکار جبران کم‌کاری‌های دولت قبل دیپلماسی اقتصادی هوشمند است

راهکار جبران کم‌کاری‌های دولت قبل دیپلماسی اقتصادی هوشمند است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در صفحه شخصی خود بر دیپلماسی هوشمند اقتصادی و لزوم افزایش تعاملات منطقه‌ای برای افزایش سهم ایران از بازار همسایگان تأکید کرد.

سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشت: جبران کم‌کاری‌های دولت قبل با دیپلماسی هوشمند اقتصادی. لزوم افزایش تعاملات منطقه‌ای برای افزایش سهم ایران از بازار همسایگان. صنایع پایین دست پتروشیمی در حالی با یک سوم ظرفیت خود کار می‌کند که ارزش بازار منطقه بیش از 130 میلیارد دلار است.
خبر دیگر اینکه، جمعی از نمایندگان استانی باشگاه کشاورزان جوان در دیدار با مسئولان وزارت جهاد کشاورزی که در دفتر سعید جلیلی برگزار شد، به ارائه نمونه‌هایی از الگوهای رشد و موفقیت در این حوزه پرداختند.
جلیلی در این دیدار با بیان اینکه پیشرفت و جهش کشور بدون پیشرفت روستاها شکل نخواهد گرفت، گفت: نقطه قوت باشگاه کشاورزان جوان، تفکر، گفتمان و سازوکاری است که توسط این افراد به کار گرفته می‌شود و با ابتکاراتی که به خرج می‌دهند، توانسته‌اند الگوهای مناسبی برای پیشرفت روستایی پدید بیاورند.
وی با اشاره به سخنان حاضران در این نشست و ارائه گزارش کار از موفقیت‌های صورت گرفته توسط این سمن، افزود: وزارت جهاد کشاورزی می‌تواند با پشتیبانی از الگوها و تقویت جنبه‌های علمی و ابتکارات به کار گرفته شده، از تجربه سالهای اخیر این گروه مردمی – باشگاه کشاورزان جوان- برای تکثیر مدل‌های موفق در عرصه کشاورزی استفاده کند. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: وجه تمایز و ویژگی اقدامات باشگاه کشاورزان جوان آنست که آنها با اقتضائات بومی، اقلیمی، فرهنگی و… کارهای جدی شکل دادند و با کمک مردم روستا، به مدل‌هایی رسیدند که با الگوهای دستوری و سازمانی متفاوت است؛ این یک فرصت برای دستگاه‌هاست که با اعتماد به موفقیت‌های گروه‌های مردمی و تکثیر الگوی آنها، زمینه مشارکت مردم در عرصه حکمرانی را فراهم کنند.
جلیلی تصریح کرد: ترویج نگاه به روستا، بیشتر از اینکه محتاج سازمان، ساختار یا بودجه باشد محتاج فهم صحیح از این گفتمان و سازوکارهایی است که دولت و مردم در همکاری با هم قرار بگیرند. وی همچنین با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین پشتیبان‌های ترویج نگاه به روستا، صداوسیماست، گفت: وقتی یک چهارم جمعیت کشور در روستاها ساکن‌اند، حداقل باید یک شبکه مخصوص روستا که مسائل آن را به صورت محور مطرح می‌کند، پدید بیاید. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این راستا افزود: آموزش کشاورزی و دامپروری، ترویج فرهنگ‌های بومی، نمایش ابتکارات و فرصت‌های اقتصادی و… در این شبکه، می تواند بستر مناسبی جهت تحقق پیشرفت روستایی و پیوند بین مردم و دستگاه های دولتی بشود.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

پرسش‌های دانش آموز دختر کرمانی از نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی

سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی و مجمع تشخیص مصلحت

طوفان الاقصی طومار هیبت پوشالی بانیان نظم موجود جهان را در هم پیچید

سعید جلیلی در دیدار با دانشجویان دانشگاه کاشان

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.