سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / رشد جمعیتی شهر پرند ۱۰ برابر دیگر شهرهای کشور است

رشد جمعیتی شهر پرند ۱۰ برابر دیگر شهرهای کشور است

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: شهر جدید پرند از لحاظ رشد جمعیتی در صدر شهرهای کشور قرار دارد به طوری که رشد جمعیتی این شهر ۱۰ برابر دیگر شهرهای کشور است.

پرند، حبیب‌الله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس و مدیر عامل شهرهای جدید کشور در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر جدید پرند که از طرف امام جمعه برای پاسخ به مطالبات و کمبودهای موجود در شهر پرند دعوت شده بود با اشاره به سابقه و اهداف شکل‌گیری شهرهای جدید در جمهوری اسلامی اظهار کرد: شهر به جایی گفته می‌شود که اجتماعی از مردم در آن ساکن باشند و بر اساس متون اسلامی یکی از مشخصه‌های شهر جایی است که در آن نماز جمعه برگزار می‌‌شود.

وی گفت پرند به عنوانی یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی در این منطقه است و جمعیت زیادی را در خود جای داده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته برای پیشبرد این شهرها خصوصا شهر جدید پرند گفت: اولین و مهمترین سیاست ما ارتقای کیفیت زندگی در شهر است و به این موضوع اشراف داریم که همزمان با استقرار جمعیت امکانات و خدمات و زیرساخت‌ها بخصوص در حوزه زیرساخت‌های اجتماعی و خدمات عمومی مورد نیاز مردم به صورت کامل فراهم نشده که بخشی از آن طبیعی است و بخشی نیاز به اقدام جهادی است که ان‌شا‌ء الله به آن سرانه‌های مورد نظر باید برسیم.

پرند از لحاظ رشد جمعیتی در صدر کشور قرار دارد 

وی بیان کرد: شهر جدید پرند از لحاظ رشد جمعیتی در صدر شهرهای کشور قرار دارد به صورتی که رشد جمعیتی این شهر ۱۰ برابر دیگر شهرهای کشور است.

طاهرخانی ادامه داد: این رشد جمعیتی برای مسؤولان هم فرصت است و هم تهدید، فرصت از این جهت که این سیاستی که آغاز شده مورد اقبال مردم قرار گرفته و تهدید از این جهت که ما از لحاظ خدمات از استقرار جمعیت عقب‌مانده‌ایم می‌تواند به نوعی به اهداف مورد نظرمان نرسیم.

وی افزود: یکی از تمرکزهای اصلی مجموعه شرکت‌های عمران در وزارت راه و شهرسازی در دولت مردمی و انقلابی گسترش سریع زیرساخت‌های اجتماعی، مذهبی، فرهنگی و خدماتی در شهر است.

رئیس و مدیر عامل شهرهای جدید کشور با اشاره به سیاست مهم دیگری که می‌تواند به توفیق سیاست شهرهای جدید منجر شود گفت: توسعه حمل و نقل انبوه و سریع می‌باشد که شهر جدید را به شهر مادر که در این شهر همان تهران می‌باشد سیستم حمل و نقل سریع، آسان و حتی آسان در نظر گرفته شود که پیگیر این موضوع هستیم.

وی در ادامه با اشاره به خوابگاهی بودن شهر پرند گفت: در دهه چهارم به دنبال توسعه ظرفیت‌های اشتغال در شهرک‌های صنعتی و شهر هستیم که مصادیق آن را اعلام خواهم کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به جغرافیای شهر پرند گفت: به جرأت می‌توان گفت شهر پرند یکی از امن‌ترین نقاط سکونتگاهی کشور است از لحاظ ریسک در برابر بلایای طبیعی و این یک نکته قطعی است.

وی گفت: طراحی شهر پرند هم به گونه‌ای بوده است که اگر بر اساس طرح و برنامه تنظیم شده بتوانیم حرکت و زیرساخت‌ها و امکانات لازم را فراهم کنیم الگوی مناسبی از شهرسازی ایرانی و اسلامی را در این شهر می‌توانیم پایه‌گذاری کنیم.

ایجاد ناحیه نوآوری پرند

طاهرخانی ادامه داد: توسعه شهرک صنعتی پرند با هماهنگی شرکت توسعه شهرک‌های صنعتی انجام داده‌ایم اقدام خواهد شد و زمین جدیدی در اختیار شهرک صنعتی قرار داده خواهد شد که بتواند با توجه به استقرار ژئو استراتژیست پرند از لحاظ دسترسی‌های ملی و بین‌المللی وضعیت بسیار مناسبی دارد که صاحبان صنایع دانش‌بنیان علاقمند به سرمایه‌گذاری هستند که بخش عمده آن مشمول ساکنان شهر پرند خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به مذاکرات با معاونت علمی ریاست‌جمهوری گفت: توسعه پارک‌های علمی و فناوری و ایجاد ناحیه‌های نوآوری را در دستور کار دارد، و توافق‌نامه ای با دکتر ستاری مبادله شده، طراحی‌ها در حال انجام است و شرکت مشترک در حال شکل‌گیری است که انشاء الله پرند را به محل استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان با ارزش‌افزوده بسیار تبدیل خواهند کرد.

انتقال نمایشگاه صنعت ساختمانی کشور به پرند

وی در ادامه از تصمیم انتقال نمایشگاه صنعت ساختمانی کشور به شهر پرند گفت: زیرساخت‌ها و طرح‌های لازم جهت عملیاتی کردن آن در دست اقدام است.

رئیس و مدیر عامل شهرهای جدید کشور در ادامه با توجه به نیاز شهر به حمل و نقل به ریل باس اشاره کرد و گفت: ریل باس خدمت جدیدی بوده است که ارایه خدمات می‌کند ولی انتظار ما هنوز محقق نشده، این خط باید دوخطه شود و توسعه پیدا کرده و حداقل هر ۲۰ یا ۳۰ دقیقه قطار از پرند و تهران حرکت داشته باشد و با همکاهنگی صورت گرفته بین راه‌آهن و شرکت عمران آمادگی مشارکت را دارد که این دوخطه کردن ریل‌باس اتفاق بیفتد.

تلاش برای راه‌اندازی مترو

وی در ادامه با توجه به مطالبات مردمی در خصوص راه‌اندازی مترو نیز که یک مطالبه عمومی است گفت: دستگاه اجرایی مترو شهرداری تهران است ولی ما در تمام مقاطع دست کمک و همراهی به سمت شهرداری تهران دراز کردیم، در آخرین جلسه‌ای که به همراه وزیر راه با استاندار و شهردار تهران داشتیم توافق جدیدی صورت گرفت که ما آمادگی داریم مطابق توافق انجام شده بتوانیم بخشی از منابع مالی مترو را فراهم کنیم و شهرداری تهران هم قول دادند و امیدواریم این‌بار بدقول نشویم و امیدواریم در نیمه اول سال آینده خدمات‌رسانی در این بخش را راه‌اندازی کنیم.

طاهرخانی در بخشی از سخنان خود گفت‌: اعتقاد راسخ داریم که توسعه شهرها بدون تعامل، هم‌افزایی و استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود، امکان‌پذیر نخواهد بود چون ما با یک رشد جمعیت سریع مواجه هستیم و این نیاز به یک اقدام انقلابی و جهادی در همه عرصه‌ها دارد.

تحویل شهر به شهرداری 

وی در ادامه با اشاره به برگزاری جلسه وزیرکشور در شهر پرند آن را نشانه اهمیت مسؤولین نسبت به شهر پرند دانست گفت: خوشبختانه تصمیم‌های خوبی در آن جلسه صورت گرفت از جمله تحویل برخی از فضاهای خدماتی که مسؤولیت مستقیم شهرداری است تحویل شهرداری شود تا بتواند با احداث بازارهای روز خدمات عمومی برای شهروندان با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند و مقدمات تحویل فازها به شهرداری نیز در دستور کار است که طبق برنامه انجام خواهد شد.

توسعه فضای سبز و تفریحی در شهر پرند

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه بر توسعه فضای سبز و تفریحی شهر تاکید کرد و گفت: با همکاری شهرداری و شرکت عمران پرند باید بتوانیم از پساب برای توسعه فضای سبز استفاده بهینه‌ای کنیم و این یک نیاز فوری است تا بتوانیم فضاهای سبز، پارک‌های محله‌ای و غیره را توسعه دهیم که ان‌شاء الله برنامه‌ریزی‌های آن سریع انجام خواهد شد.

احداث باغ پرندگان و بیمارستان دولتی در پرند

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برای ایجاد یک محیط مفرح برای کودکان فراهم کنیم تصمیم گرفته شد باغ پرندگان در شهر پرند احداث شود، کارهای مقدماتی آن آغاز شده هماهنگی لازم با سازمان محیط‌زیست کشور هم انجام شده است.

طاهرخانی در ادامه با توجه به کمبود فضاهای درمانی در شهر گفت: در کنار ساخت بیمارستان خصوصی که در شهر در دست ساخت است آمادگی داریم تا با همکاری سازمان تامین اجتماعی و یا دانشگاه علوم پزشکی یک بیمارستان عمومی را هم بسازیم و تحویل دهیم تا آن را تجهیز و در اختیار مردم قرار دهیم.

احداث ۳ باب مسجد و ورزشگاه ۲۰ هزار نفره در پرند

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت: با توجه به رشد جمعیتی پرند و نیاز به مجموعه‌های ورزشی تصمیم گرفته شد یک ورزشگاه با ظرفیت ۲۰ هزار نفر را برای شهر پرند احداث شود.

وی در ادامه با توجه به نیاز مردم به مسجد و گلایه از این‌که مساجد ساخته شده در تراز شهر اسلامی و ایرانی نیست گفت: طراحی و ساخت سه باب مسجد در شهر پرند که در حال ساخت است و همین‌طور ساخت مصلی نماز جمعه نیز قطعا در دستور کار قرار خواهیم داد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

زاکانی در تهران، رئیسی در ایران؛ همت دولت و شهرداری برای تکمیل پروژه‌های ناتمام

پروژه بهره برداری از مترو پرند که به نتیجه رسید و بار ترافیکی خاصی را از روی دوش محورهای جاده ساوه و آزادراه قم تهران بر می‌دارد، یکی از همکاری‌های مشترک دولت و شهرداری تهران برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بود.

ناکارآمدی حناچی و روحانی در تأمین اتوبوس پایتخت

ناکارآمدی شهرداری و دولت سابق

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.