سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / گزارش روزنامه آمریکایی از تاثیر بحران خشکسالی بر صنعت کشاورزی این کشور

گزارش روزنامه آمریکایی از تاثیر بحران خشکسالی بر صنعت کشاورزی این کشور

بنابر گزارش روزنامه آمریکایی، درحالی که کالیفرنیا دومین سال پیاپی خشکسالی را پشت سر می‌گذارد، تاثیرات این خشکسالی بر صنعت کشاورزی این ایالت که بزرگ‌ترین صنعت کشاورزی در میان ایالت‌های آمریکا را دارد، عمیق و شاید حتی دائمی است. ایالت‌های اطراف کالیفرنیا نیز اوضاع خوبی ندارند.

خشکسالی، بحرانی است که گفته می‌شود یک سوم کشورهای دنیا در حال حاضر با آن دست به‌گریبانند و این میزان، رفته رفته در حال افزایش است. حتما شما هم شنیده اید که، جنگ‌های آینده، نه بر سر نفت که بر سر همین خشکسالی‌ها و نبود آب خواهد بود. در همین رابطه یک روزنامه آمریکایی اقدام به انتشار گزارشی از «بحران خشکسالی» در مهم‌ترین ایالت آمریکا در صنعت کشاورزی، یعنی کالیفرنیا کرده و نوشته، کالیفرنیا دومین سال پیاپی خشکسالی را پشت سر می‌گذارد، بدون اینکه نشانه‌ای برای پایان آن پیش‌بینی شود. تاثیرات این خشکسالی بر صنعت کشاورزی این ایالت که بزرگ‌ترین صنعت کشاورزی آمریکا را دارد، «عمیق» عنوان شده و گفته می‌شود شاید حتی «دائمی» باشد.

روزنامه «کال مترز» چاپ این کشور نوشته، شرکت‌های آب دولتی و ایالتی، تحویل آب به برخی از کشاورزان را به صفر رسانده‌اند در حالی که سایر کشاورزان به لطف داشتن حق آبه که قدمت آن به یک قرن گذشته می‌رسد، فعلا به آب دسترسی دارند.
: «کشاورزان به 3 روش معمولا در هم تنیده، به کمبودها واکنش نشان می‌دهند: متوقف کردن موقتی کشت برخی از مزارع یا تکه کردن باغات به دلیل کمبود آب، حفر چاه‌های جدید برای بهره‌برداری از سفره‌های زیرزمینی رو به کاهش و خرید آب از دیگران واکنش آنها نسبت به کمبود آب است….هر سه روش تاثیرات اقتصادی منفی دارد. این اقدامات برخی از کشاورزان، به ویژه آنهایی که به صورت فعالیت‌های کوچک خانوادگی با هم کار می‌کردند را از دور خارج می‌کند، تغییر جهت به سمت شرکت‌های کشاورزی بسیار بزرگ با منابع مالی برای مقابله با این مسئله را تسریع می‌کنند و انواع محصولات را تغییر می‌دهند تا بتوانند کشت آنها سودآور باشد و بازار نیمه مخفی را برای خرید و فروش آب گسترش می‌دهند.»
خشکسالی، بحران پس از کرونا
گفتنی است، برخی مطالعات نشان می‌‌دهد یک‌سوم جمعیت 7 میلیاردی جهان به نوعی با بحران کمبود آب مواجه‌اند. در 40 سال گذشته مصرف آب در جهان 1.5 برابر شده و بزودی 20 درصد چاه‌‌های آب جهان خشک می‌شود. به طور کلی 70 درصد آب قابل استفاده در جهان صرف بخش کشاورزی می‌شود و همین بخش یکی از اصلی‌ترین عوامل آلاینده آب در جهان به شمار می‌‌رود، زیرا استفاده از مواد شیمیایی و باقیمانده کودها و برخی مواد ارگانیک موجب می‌ شود که منابع آبی آلوده شوند. اخیرا سازمان ملل هشدار داده بود که خشکسالی یک مسئله پنهان بین‌المللی است که می‌‌تواند پس از کرونا بحران بعدی جامعه بین ‌الملل باشد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

نماهنگ/ شریک جرم

مرگ بر آمریکا ،دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا

روزی روزگاری در آمریکا

پاورقی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.