سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / تعلیق 4 خبرنگار دویچه وله آلمان به دلیل انتقاد از اسرائیل

تعلیق 4 خبرنگار دویچه وله آلمان به دلیل انتقاد از اسرائیل

رسانه‌های آلمانی اعلام کردند، فعالیت چهار خبرنگار بخش عربی شبکه «دویچه‌وله» به دلیل انتقادهایشان در شبکه‌های اجتماعی از رژیم آپارتاید اسرائیل به حالت تعلیق درآمد تا مقدمه آغاز تحقیقات از آنها به اتهام «یهودستیزی» فراهم شود!

هر از گاهی خبرهایی منتشر می‌شود که اشاره به آنها یادآوریِ استانداردهای دوگانه کشورهای غربی در قبال «آزادی بیان»، «آزادی رسانه» و… است. انتشار این اخبار خواسته یا ناخواسته عیان می‌کند که سکۀ «آزادی رسانه» در غرب، روی دیگرِ «سرکوبگری» نیز دارد که غالباً از نظرها پنهان می‌ماند. روزنامه «زوددویچه تْسایتونگ» چاپ آلمان در گزارش خود نوشت، تعدادی از کارمندان بخش عربی دویچه‌وله و نیز یکی از همکاران این رسانه که به صورت مستقل با آن همکاری دارد، طی سال‌های گذشته در شبکه‌های اجتماعی و سایر رسانه‌ها اظهارنظرهایی علیه یهودیان [می‌گویند «علیه یهودیان»، اما غالباً منظور «علیه رژیم آپارتایدِ اسرائیل» است!] داشتند که در حساب‌های کاربری شخصی منتشر شدند و در ادامه برخی از آنها حذف شدند. به گزارش ایسنا، دویچه‌وله اعلام کرد، درباره اتهاماتی که یک روزنامه آلمانی در گزارش خود علیه تعدادی از کارمندان زن و مرد بخش عربی و نیز خبرنگاران همکار با این رسانه در خارج مطرح کرده و آنها را به بیان سخنان و اظهارنظرهایی در شبکه‌های اجتماعی علیه یهودیان متهم کرد، تحقیقی مستقل و خارجی آغاز شد. «پتر لیمبورگ»، رئیس‌دویچه‌وله در اظهاراتی مطبوعاتی بیان کرد: «همه کارمندان ما به ارزش‌ها و استراتژی‌های داخلی و خارجی ما از جمله به رسمیت شناختن صریح حق موجودیت اسرائیل و نیز موضعگیری آشکار آن در مخالفت با یهودستیزی متعهد هستند و این مسئله در مورد حساب‌های کاربری شخصی آنها در شبکه‌های اجتماعی نیز صدق می‌کند.»

به گفته برخی منابع ویژه القدس العربی، چهار خبرنگاری که فعالیت‌شان برای آغاز تحقیقات به حالت تعلیق درآمده، تا زمان انتشار نتایج تحقیقات، اجازه گفت‌وگو با رسانه‌ها را ندارند. البته تا کنون دویچه‌وله اسامی این چهار خبرنگار را منتشر نکرده است. گفتنی است، باید توجه داشت که هم برخورد قهری با کسی که جرمش انتقاد از یک رژیم آپارتاید است خلاف آزادی بیان و رسانه با معیارهایِ اهالیِ مغرب‌زمین است، هم توجیه کردنِ این واقعیت به عنوان مبارزه با یهودی‌ستیزی خلاف این آزادی‌هاست. در واقع اولی «سرکوبی» است و دومی و سومی «سرکوبی مضاعف».

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

طنز پاورقی – ۱۹ اسفند

طنز پاورقی

گزارش سازمان ملل از اوضاع هولناک کودکان در غزه

اوضاع هولناک کودکان غزه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.