سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / مرگ پناهجویان در مرز لهستان بر اثر سرما

مرگ پناهجویان در مرز لهستان بر اثر سرما

شبکه تلویزیونی «سی ان ان» در گزارشی از تشدید بحران پناهجویان در مرز لهستان و بلاروس خبر داده و همزمان پلیس لهستان اعلام کرده، گزارش‌هایی از مرگ پناهجویان بر اثر سرما به دستشان رسیده است.

با آمدن سرما اوضاع پناهجویان در مرزهای اروپا روز به روز بدتر می‌شود. «سی ان ان» در گزارشی اعلام کرده «شرایط مهاجرانی که در وسط بن بست بین بلاروس و اروپا گیر افتاده‌اند روز به روز بدتر می‌شود و آنها مجبورند شب‌ها را در دمای زیر صفر درجه و در جنگل بگذرانند». بر اساس این گزارش بسیاری از مهاجران برای حفظ جان خود از شرایط جنگی حاکم بر کشورهایشان به سمت اروپا سرازیر می‌شوند، اما رسیدن به مرز اروپا با مشکلات خاص خود همراه است. به گفته خبرنگار سی ان ان «مهاجران در حالی یک روز دیگر را در بلاتکلیفی به سر می‌برند که هوا بسیار سرد است و هر چیزی که می‌توانند برای آتش زدن جمع‌آوری می‌کنند تا خود را گرم نگه دارند. هزاران مهاجر هنوز در مرز بلاروس سرگردانند، چرا که لهستان می‌گوید به آنها اجازه ورود به خاک خود را نمی‌دهد.»
همزمان پلیس لهستان نیز اعلام کرده که پس از یک شب بسیار سرد، جسد یک جوان سوری را در جنگل‌های نزدیک مرز با بلاروس پیدا کرده است. این دومین قربانی از مهاجرانی است که طی روزهای گذشته در مرز بلاروس و لهستان  جان خود را از دست می‌دهد. بر اساس گزارش‌ها، در حال حاضر بیش از 2 هزار پناهجو که اکثر آنها از کشورهای غرب آسیا هستند، در منطقه مرزی میان بلاروس و لهستان آواره‌اند. این پناهجویان درصدد ورود به لهستان و رسیدن به کشورهای اتحادیه اروپا به خصوص آلمان هستند. اتحادیه اروپا پیشتر بلاروس را متهم کرده بود که از مهاجران به عنوان ابزاری سیاسی برای ایجاد بی‌ثباتی در اتحادیه اروپا استفاده کرده است، اتهامی که بلاروس آن را رد کرده است.
روز پنج شنبه گذشته «جولیان اودل» از سیاستمداران فرانسوی گفته بود اگر مهاجرانی که در مرز بلاروس-لهستان هستند از سرما بمیرند بهتر از آن است که به آنها اجازه ورود به اروپا داده شود! در این میان روسیه نیز اعلام کرده، غرب مقصر وضع موجود است. رئیس‌جمهور روسیه با بیان اینکه «کشورهای غربی به دلیل جنگ‌افروزی در عراق و افغانستان مسئول بحران پناهجویان در مرز بلاروس هستند»، از رفتار غیرانسانی نظامیان لهستانی با مهاجران انتقاد کرد. «ولادیمیر پوتین» در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: «فراموش نکنیم که این بحران‌های مرتبط با مهاجران از کجا آغاز شده است. آیا بلاروس در این مشکلات پیشگام است؟ خیر، علت‌های این بحران‌ها را خود کشورهای غربی و اروپایی ایجاد کردند». رئیس‌جمهور روسیه با اشاره به درگیری‌ها در عراق و افغانستان خاطرنشان کرد که کُردهای عراقی و افغان‌ها در میان مهاجران در مرز بلاروس هستند: «بلاروس هیچ ربطی به آن (بحران پناهجویان) ندارد. این واقعیت که آنها از طریق بلاروس آمده‌اند تعجب آور نیست زیرا بلاروس برای کشورهای مبدأ ورود بدون روادید دارد». به نوشته رویترز، پوتین در ادامه نظامیان لهستانی در مرز بلاروس را متهم کرد که مهاجران را مورد ضرب و شتم قرار‌داده، بالای سر آنها شلیک هوایی انجام داده و شب‌ها پروژکتورهای قدرتمند و آژیرهای کرکننده‌ای را روشن می‌کنند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

جنگ اوکراین چقدر دیگر می‌تواند ادامه پیدا کند؟

68 هزار نفر در اروپای مُدرن و صنعتی به دلیل بحران انرژی حاصل از جنگ با روسیه از سرما جان باختند

پوستر/ ما کدام طرف ایستاده‌ایم؟

رهبر معظم انقلاب: باید مراقب باشیم راه را خطا نرویم اشتباه نکنیم حق را با باطل عوضی نگیریم

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.