سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / شکاف طبقاتی در آمریکا به مرز بی‌سابقه در 100 سال گذشته رسید

شکاف طبقاتی در آمریکا به مرز بی‌سابقه در 100 سال گذشته رسید

«برنی سندرز» سناتور برجسته دموکرات و نامزد پیشین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با انتقاد شدید از شکاف طبقاتی گسترده در این کشور اعلام کرد شکاف بین فقیر و غنی در آمریکا به مرز بی‌سابقه‌ای در 100 سال گذشته رسیده است.
محبوبیت بایدن به دلیل شکست در سیاست خارجی و مدیریت بحران‌های داخلی بر اساس نظرسنجی‌ها به کمتر از 50 درصد رسیده است. بر اساس گزارش رسانه‌های داخلی این کشور، بایدن در هیچ یک از موضوعات اصلی سیاست داخلی مثل کرونا، اشتغال، آموزش و تامین اجتماعی نتوانسته رضایت مردم آمریکا را جلب کند. همزمان «برنی سندرز» سناتور برجسته دموکرات نیز با انتشار مقاله‌ای از شکاف گسترده طبقاتی در جامعه آمریکا گفت.
«سندرز»، در مطلبی برای «چارلستون گزت-میل» نوشت: «امروزه در آمریکا افراد بسیار ثروتمند، ثروتمندتر می‌شوند، در حالی که میلیون‌ها خانواده کارگر در تلاش هستند تا غذا به سر میز آورند یا قبوض خود را بپردازند. ما اکنون در وضعیت پوچی به سر می‌بریم که در آن 2 میلیاردر ثروت بیشتری نسبت به ۴۰ درصد پایینی آمریکایی‌ها دارند؛ یک درصد، ثروت بیشتری نسبت به ۹۲ درصد پایینی دارد و فاصله بین فقیر و غنی بیشتر از هر زمان دیگری در ۱۰۰ سال گذشته است.»
 وی در ادامه مقاله خود نوشته: «لایحه ۳.۵ تریلیون دلاری «بهتر باز‌سازی کنید» که توسط بایدن و تقریباً همه دموکرات‌ها در کنگره حمایت می‌شود، تلاشی بی‌سابقه است تا سرانجام به بحران‌های نادیده گرفته شده مقابل خانواده‌های کارگری پرداخته شود و از ثروتمندترین افراد و بزرگترین شرکت‌های کشور خواسته شود تا سهم منصفانه‌ای از مالیات‌هایشان را پرداخت کنند. در واقع، این لایحه به پایان دادن به خلأها و افزایش مالیات بر یک درصد برتر و شرکت‌های سودآور بزرگ می‌پردازد.»
به نوشته «سندرز»، تنها در سال گذشته، در حالی که تقریباً از هر چهار آمریکایی یک فرد نمی‌توانست نسخه پزشکی خود را تامین کند، 6 شرکت بزرگ دارویی نزدیک به ۵۰ میلیارد دلار سود و ۱۰ مدیر پردرآمد این صنعت بیش از ۵۰۰ میلیون دلار پاداش دریافت کردند. به منظور حفظ این سیستم قیمت‌گذاری فاسد و طماع، شرکت‌های دارویی صدها میلیون دلار برای مبارزه با قوانین ما هزینه می‌کنند و نزدیک به ۱۵۰۰ لابی‌گر، از جمله رهبران سابق احزاب جمهوری‌خواه و دموکرات را برای نمایندگی منافع خود استخدام کرده‌اند. دیگر بس است. ما باید قیمت داروهای تجویزی را کاهش دهیم.
سندرز تصریح کرد: «امروزه، در ثروتمندترین کشور روی زمین، میلیون‌ها سالمند نمی‌توانند از عهده هزینه دندانپزشکی، یا خرید سمعک و عینک مورد نیاز خود برآیند. در ثروتمندترین کشور روی زمین، آمریکایی‌های مسن نباید دندان‌های پوسیده در دهان داشته باشند. این غیرقابل قبول است. وی همچنین پیش از این در نوشتاری برای «فاکس نیوز» تاکید کرده بود: «صنعت دارو‌سازی به عنوان بخشی از سیستم سیاسی فاسد و غول پیکر ما، اکنون صدها میلیون دلار برای لابی‌، مشارکت در تبلیغات تلویزیونی و تبلیغات تلویزیونی هزینه می‌کند تا این قانون را شکست دهد، زیرا نمی‌خواهد لایحه فوق برای کاهش قیمت داروها اجرایی شود».
معاینه پزشکی بایدن
خبر دیگر از آمریکا اینکه سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سؤالات مکرر خبرنگاران گفت جو بایدن به زودی تحت معاینات پزشکی قرار می‌گیرد. اشتباهات متعدد، لکنت زبان و چرت زدن‌های ناگهانی بایدن در حضور مهمانان خارجی و کنفرانس‌های خبری، گمانه‌زنی‌ها نسبت به اینکه وی از سلامت کافی برخوردار نیست و ممکن است اوضاعش بدتر شود، را تشدید کرده است. پیشتر نیز جمعی از نمایندگان کنگره آمریکا خواستار سنجش سلامت ذهنی بایدن شده بودند.
به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه دیلی میل، «جن ساکی»، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید در کنفرانسی مطبوعاتی از «کلی اودانل»، خبرنگار «ان.بی.سی نیوز» به خاطر اینکه دائما درباره وضعیت سلامت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا سؤال می‌کند انتقاد کرده و همین‌طور از پاسخ به سؤال یک خبرنگار دیگر درباره اینکه این رئیس‌جمهور آمریکا چه زمان قرار است معاینه پزشکی شود شانه خالی کرد.

«برایان کارم»، خبرنگار حوزه کاخ سفید یک مجله آمریکایی و تحلیلگر سیاسی سی.ان.ان از «جن ساکی»،‌ سخنگوی کاخ سفید درباره زمان انتشار نتایج معاینه پزشکی مورد انتظار جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا پرسید.او سؤال خود را با این لحن مطرح کرد: هی جن (جنیفر ساکی، آیا او (بایدن) به زودی مورد معاینه پزشکی قرار گرفته و نتایج این معاینه به مردم آمریکا گزارش خواهد شد؟

جن ساکی در پاسخ به این سؤال فقط گفت: «او این کار را خواهد کرد».

آخرین گزارش معاینه پزشکی جو بایدن مربوط به ۲۰۱۹ بود و از آن زمان تا کنون گزارش جدیدی درباره معاینه پزشکی از او منتشر نشده است.

از زمان شروع ریاست جمهور جو بایدن پرسشهایی درخصوص اینکه آیا او وضعیت جسمی و شناختی خوبی دارد، مطرح شده است.

 

 

تشدید فقر، گرسنگی و شکاف طبقاتی در سایه سیاست‌های ترامپ در آمریکا - اسلام  تايمز

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

خشونت پلیس آمریکا ضد دانشجویان

پلیس آمریکا در برخورد با تجمع های اعتراض آمیز ضدصهیونیستی دانشجویان این کشور

پاسخ تند سندرز به نتانیاهو

«برنی سندرز» نماینده مجلس سنای ایالات متحده

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.