سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / معرفت / شورای نویسندگان / آیا در جمهوری اسلامی ما طبق برنامه های خدا حرکت می کنیم؟

آیا در جمهوری اسلامی ما طبق برنامه های خدا حرکت می کنیم؟

بنام خدا
آیا در جمهوری اسلامی ما طبق برنامه های خدا حرکت می کنیم؟
چند روز پیش از میدان جمهوری اسلامی سوار اتوبوسی شدم تا برای تعمیر تلفن همراهم به پاساژ علاالدین که در خیابان جمهوری اسلامی است بروم، چون وقت بسیار کم، و احتمال تعطیلی تعمیرگاه بود، و دقیق نمی دانستم تا پاساژ چند ایستگاه فاصله داریم، رفتم قسمت جلوی اتوبوس تا مسلط به مسیر پیش رو باشم، و بارها از راننده، پرسیدم تا مقصد چند ایستگاه باقیمانده؟ و مرتب نشانه ها را چک می کردم، تا اینکه به مقصد رسیده، و راننده همراه با نگاهی محبت آمیز گفت اینجا باید پیاده شوید، خوشبختانه بموقع به کارم رسیدم.

وقتی از اتوبوس پیاده شدم مدام این سئوال ذهنم را در گیر کرده بود که آیا ما و مسئولین فکری و فرهنگی، در جمهوری اسلامی به این اندازه دغدغه مند و هدفمند جلو می رویم و به نشانه ها توجه می کنیم، تا حتما، و بموقع به هدفمان برسیم، یا هدف را گم کرده ایم؟

اصلا حرکت داریم، یا متوقف شده ایم و یا در حال عقب گردیم؟ اصلا ما هدف درستی، داریم؟

اگر داریم، پس چرا اینقدر حیران و سرگردان جلو می رویم؟

چرا مسئولین و دستگاههای فکری و فرهنگی کشور ما که بودجه های میلیادی از بیت المال در اختیار دارند، بجای اینکه تبیین قرآنی از اهداف مد نظر خدا، برایمان ارائه کنند دنبال سرگرمی و لهو و لعب ما هستند؟

ما مردم کشوری انقلابی و اسلامی هستیم کشوری که از دل آن شهید سلیمانی، شهید حججی و هزاران هزار شهید انقلاب، دفاع مقدس، دفاع از حرم و حریم اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام درآمده است، ما اهل دنیا و زخارف دنیا نیستیم و نمی خواهیم باشیم ولی در فیلمها و سریال ها اینگونه ما را به جهانیان معرفی می کنند، آیا این همه شهید و معلول و تحمل این همه سختی ها برای اثبات این معنا کافی نیست، این حق ما است که هدفمان، همان هدفی باشد که تمام انبیا و رسل و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام طبق برنامه خدا انتخاب کرده و با تمام توان و عزمشان در آن مسیر حرکت می کردند، تا به آن هدف خدایی، نزدیک و نزدیکتر شوند، هدف «تمهید برای ظهور، و استقرار حکومت حقه خداوند بر روی زمین»، هدف مقدسی که خداوند، پیامبر خاتم صل الله علیه واله وسلم را برای تحقق آن به رسالت برگزید؛
هو الذی ارسل رسوله بالهدی ودین الحق لیظهره علی الدین کله ولو کره المشرکون
او کسی است که رسول خود را با هدایت و دین حق فرستاد تا او را بر همه ادیان غالب سازد، هر چند مشرکان کراهت داشته باشند.[سوره صف آیه ۹]
و امروز که خداوند از در و دیوار نشانه های الهدی و تحقق دین حق را دارد برایمان آشکار می کند فقط حرکت در این مسیر، را حرکت بر صراط المستقیم می دانیم و بس، هدفی که تمامی خوبان و برگزیدگان الهی داشته و ما هم تلاش می کنیم تا بر این مسیر و صراط مستقیم الهی در حرکت باشیم.

حالا این سئوال پیش می آید چرا نشانه های حرکت به سمت این هدف مقدس در ساختار ها و دوایر دولتی و محتواهای فکری، فرهنگی و اقتصادی کشور دیده نمی شود؟

نکند سوار اتوبوس دیگری شده ایم و پیوسته داریم از مقصدمان دور می شویم این موضوع را مطرح کردم تا در این روز مقدس تلنگری باشد برای همه مومنین، مسئولین فکری و فرهنگی و خوبان کشور که،بدانند و بدانیم که والله، همگان مسئولیم، تا دیر نشده و هنوز فرصت باقیست، عزممان را جزم کنیم و با برنامه های خداوند برای آینده ی انقلاب اسلامی که در قرآن کریم آمده ، آشنا شویم.

و خودمان، وتمام مقدورات کشور را همراه و هماهنگ با این برنامه خدا کنیم. و پیوسته مراقب باشیم تا سر سوزنی از مسیری که خداوند برایمان پسندیده تخطی نکنیم و از امروز که آغاز «امامت و ولایت مولایمان امام زمان عج» است.

هم پیمان با مولایمان شویم و از محضر مبارکشان درخواست کنیم که ما را یاری کنند تا زودتر با برنامه های آن حضرت، آنطور که در قرآن آمده، آشنا شویم، تا توفیق پیدا کنیم، در مسیری قرار بگیریم که سر از سرزمین ظهور در آوریم، نه از سرزمین نفس، و یا قرارگاه شیطان، و دست مبارکشان را از سر این امت شهید داده و ایثارگر و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مدظله العالی بر ندارند و دعا کنند تا ما پشت سر رهبری معظم و دغدغه مند ظهور، پیوسته بر صراط مستقیم قرار گرفته و به آیات الهی که خداوند پیوسته، در مقابل چشمان ما قرار داده و می دهد توجه ویژه کنیم.

آیاتی همچون: وقوع انقلاب اسلامی ایران، اربعین های نورانی، و همچنین سیلی های نورانی و محکمی که پیوسته و در برهه های مختلف و در گذرگاه های پر پیچ و خم انقلاب به دشمنان داخلی و خارجی ما زده و می زند و تمام نقشه های آنها را بهم ریخته و این انقلاب نورانی و الهی را حفظ، پشتیبانی و نصرت می کند.

عنایت داشته باشیم تا با این آیات و نشانه ها بیشتر آشنا شده و مسیر حرکت انقلابمان را بسوی آن هدف مقدس و نورانی گم نکنیم و اگر مسیر را اشتباه می رویم خودشان اصلاح کنند و شادمانه و با سرعت و قدرت و بسیار هماهنگ با برنامه های خدا، ما و انقلاب اسلامی و دلبستگان انقلاب در سراسر جهان را، در کمال سلامت بسوی عبور از حوادث آخرالزمان، و ورود به بهشت ظهور مولایمان مهدی عج حرکت، سرعت و سبقت دهند. ان شاالله
محمدرضا رمضانی
۲۴ مهر ۱۴۰۰
سالروز آغاز امامت و ولایت
مولایمان امام زمان عج

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

نگاه استاد شهید مرتضی مطهری به جمهوری اسلامی

ويدئو/ انقلاب اسلامی ایران

عبدالحمید قدیریان: زبان هنر از دیپلماسی هم تاثیرگذارتر است

حضور ایران در شصتمین بینال ونیز

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.