سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / معرفت / شورای نویسندگان / چرا از نور اربعین برای اصلاح کشور و حرکت بسوی ظهور بهره نمی‌بریم؟

چرا از نور اربعین برای اصلاح کشور و حرکت بسوی ظهور بهره نمی‌بریم؟

بنام خدا
“چرا از نور اربعین برای اصلاح کشور و حرکت بسوی ظهور بهره نمی‌بریم؟”
خداوند اربعین های نورانی را از سال ۱۳۹۱ به شکل جدیدی بدون اینکه هیچ مقام، مسئول و یا سازمان و حتی کشوری عامل بر پایی آن باشد، با نور اهل بیت عصمت و طهارت (ع) که در حقیقت همان نورالله است، برپا کرده است و همچنان آنرا ولایت نموده و به پیش می‌برد. البته برخی افراد تمایل داشته و دارند که این ماجرای عظیم الهی را به خودشان و یا به این و آن نسبت دهند، لیکن خداوند شیطنت آنها را پس زده و مدعیان را در چشم مردم تحقیر کرده و خواهد کرد.
پس به اربعین‌ها نباید صرفا نگاهی انسان محور، تاریخی، احساسی و یا حتی راهپیمایی‌گونه داشت، چرا که خداوند اربعین‌ها را با نـور خود بپا کرده و در برپایی آن برای اینکه ما انسانها از شور، به شعور حسینی دست یابیم، بجای عاشورا، اربعین را انتخاب کرده تا کسی تصور نکند که این حرکت عظیم، محصول شور حسینی است. لذا بایستی با تامل بیشتری به این ماجرا نگاه کنیم و بدانیم که اربعین بعنوان نشانه‌ای خدایی است و بعبارتی همان فریاد هل من ناصر ینصرنی ابا عبدالله الحسین ع است که همه ما را مبتنی بر آیات قرآن به انصاراللهی امر می‌کند:
«يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُونُوا أَنْصَارَ اللَّهِ
ای کسانی که ایمان آورده‌اید! انصار خدا باشید»[صف-۱۴]
نصرت امام، همان نصرت خداست، از آنجایی که خداوند ما را در این زمانه به انصارللهی امر نموده است، بایستی مشتاقانه این امر الهی را اجابت کنیم (البته اگر اهل ایمان باشیم) و درس‌هایی کاربردی از اربعین بعنوان آیه‌ای از جانب خدا برای نصرت خدا و خلیفه خدا در قالب اصلاح ساختار کشور، متناسب با برنامه‌های خدا و در راستای هدایت‌های قرآنی، در مسیر آینده انقلاب اسلامی، آنطور که خدا می‌خواهد، قرار بگیریم و بدینگونه فرامین قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت ع را سر لوحه برنامه‌های خود قرار دهیم و عملا وارد گام‌های بعدی انقلاب اسلامی شویم.

همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب می‌فرمایند: «نسل شما هنوز نیازموده و ندیده است. ما دیده‌ایم و شما خواهید دید. دهه‌های آینده دهه‌های شما است و شمایید که باید کارآزموده و پُرانگیزه از انقلاب خود حراست کنید و آن را هر چه بیشتر به آرمان بزرگش که ایجاد تمدّن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی (ارواحنافداه) است، نزدیک کنید
توقع جامعه انقلابی و اسلامی خصوصا جوانان بر این است که بزرگان و نخبگان مومن و خداجو که چشمان تیزبینی به آیات الهی دارند به اربعین بعنوان یک آیه عظیم الهی توجه ویژه کنند و با عنایت به آن، برنامه ریزی، اقدام و عمل نمایند. علی الخصوص مراکز فکری، فرهنگی و هنری همچون صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزها و دانشگاهها و.. تا بتوانند متناسب با هدایت‌های قرآنی جامعه را از رکود مرداب‌گونه فعلی خارج نموده و در مسیر صالحیت، بسوی تحقق برنامه‌های خدا در مهدویتِ پیش رو، که قرآن بوضوح به آن می‌پردازد، سوق دهند.
طبق آیات قرآن، مهدویت جدی‌ترین و مهمترین برنامه خداست و حضرت امام خمینی(ره) نیز فرموده‌اند که: «مسوولان ما باید بدانند كه انقلاب ما محدود به ایران نیست. انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداری حضرت حجت (ارواحنا فداه) است.»(۱۳۶۸/۱/۲)
و همچنین تاکید کرده اند که::«مسایل اقتصادی و مادی اگر لحظه‏‌ای مسوولین را از وظیفه‏‌ای كه بر عهده دارند، منصرف كند، خطری بزرگ و خیانتی سهمگین را به دنبال دارد
از سوی دیگر رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند: «اگر راه امام را گم کنیم یا عمدا به کنار بگذاریم، ملت ایران سیلی خواهد خورد
لذا بر ماست که احساس وظیفه کنیم و به عهد و پیمانهایمان با خداوند تبارک و تعالی و اهل بیت عصمت و طهارت ع و حضرت امام خمینی (ره) و مقام عظمای ولایت پایبند بوده و برای تحقق این مطالبه قرآنی که وظیفه آحاد مردم خصوصا دانشمندان و کارگزاران کشور که بیش از پیش، دغدغه دینی و قرآنی داشته و دارند، همپای نور انقلاب و اربعین کمر همت ببندیم و بدانیم که این انقلاب و حفظ آن تاکنون با نورالله صورت گرفته، و با وجود آنکه دشمنان اراده نابودی انقلاب اسلامی را داشته و دارند لیکن خداوند تبارک و تعالی پیوسته نور خود را تام کرده و بسیار معجزه‌گونه انقلاب را از تمامی خطرات سهمگین و فتنه‌های شیاطین انسی و جنی محفوظ و مصون داشته است.
«يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ»
آنان می‌خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش سازند؛ ولی خدا نور خود را کامل می‌کند هر چند کافران خوش نداشته باشند.(صف-۸)
انقلاب اسلامی ایران و اربعین‌های نورانی از عظیم‌ترین آیات الهی در این زمان هستند که محصول تام شدن نورالله می‌باشند.

لذا جامعه انقلابی ما بایستی آنگونه که خداوند در این زمان از ما می‌‌خواهد، بعنوان انصار الله، بدرستی با وظایف قرآنی خود، آشنا شده و از آیات الهی درست استفاده کند.

آیاتی که در حقیقت همان صحبت خداوند با ما با زبان صحنه است.

جامعه ما به عنوان انصارالله باید هماهنگ با برنامه‌های خدا، در مسیر بسوی ظهور، با قدرت و سرعت با این آیات همراهی کرده و جلو برود و در این مسیر به آیات الهی اعتنا کرده و از آن اعراض نکند.
خداوند درسوره یوسف آیه ۱۰۵ می فرماید:
«وَكَأَيِّنْ مِنْ آيَةٍ فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ يَمُرُّونَ عَلَيْهَا وَهُمْ عَنْهَا مُعْرِضُونَ»
و چه بسیار آیه ای در آسمانها و زمین که آنها از کنارش می‌گذرند، و از آن رویگردانند!
و خداوند در آیه بعدی مومنینی را که به آیات توجه نمی‌کنند، مشرک خطاب کرده و می‌فرماید:
«وَمَا يُؤْمِنُ أَكْثَرُهُمْ بِاللَّهِ إِلَّا وَهُمْ مُشْرِكُونَ»[یوسف-۱٠۶]
و بیشتر آنها که مدعی ایمان به خدا هستند، مشرکند!
با عنایت به اینکه آیه یعنی مقوله‌ای خدایی و تکرار شونده که خداوند درسی در آن قرار داده که در ظرف مناسب خود در آینده، مجددا تحقق می‌یابد. لذا کسیکه به آیات، و خدایی خدا توجه نکند، در واقع خدا را قبول نکرده و چیز‌های دیگری را عامل می‌داند و شرک می ورزد.
با عنایت به این موضوع و توجه به آیات الهی که شدیدا مورد تاکید خداوند در قرآن است، ما بایستی به اربعین و موضوعات اطرافمان در منطقه با نگاه آیاتی توجه کرده و یاد بگیریم که با عمل به نسخه‌های قرآنی مسیرمان را اصلاح و اسلام در قبال آیات الهی را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم و آنطور که قرآن فرموده مسلمان باشیم و با قدرت و توان هر چه بیشتر بسوی تحقق برنامه های خدا در این زمان که عبارتند از:
۱- نابودی اسرائیل،
«فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ أُولَاهُمَا بَعَثْنَا عَلَيْكُمْ عِبَادًا لَنَا أُولِي بَأْسٍ شَدِيدٍ فَجَاسُوا خِلَالَ الدِّيَارِ ۚ وَكَانَ وَعْدًا مَفْعُولًا»
هنگامی که نخستین وعده فرا رسد، گروهی از بندگان پیکارجوی خود را بر ضدّ شما برمی انگیزیم (تا شما را سخت در هم کوبند؛ حتی برای به دست آوردن مجرمان)، خانه‌ها را جستجو می‌کنند؛ و این وعده‌ای است قطعی![اسرا-۵]
۲- ورود به حوادث آخرالزمان و دخان مبین
«فَارْتَقِبْ يَوْمَ تَأْتِي السَّمَاءُ بِدُخَانٍ مُبِينٍ»
پس منتظر روزی باش که آسمان دود آشکاری پدید آورد.[دخان-۱۰]
و سرانجام با توکل به خداوند متعال و تحت ولایت الهی بسوی ظهور مهدی آل محمد عج حرکت کرده و به پیش برویم.
ان شاءالله
مشهد مقدس
محمد رضا رمضانی
۷ مهر ماه ۱۴۰۰

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

یا رب این شاخه گل، از شش جهتش دارنگاه

ويدئو/کشتی نجات،سحرم دولت دیدار به بالین آمد

ما با یک پیچ تاریخی مهم مواجهیم؟؟

ويدئو/ زبیگنیِف برژینسکی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.