سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / بی‌مهری به صدای اعتراض انقلابی در تریبون نماز جمعه/ بعد از رحیم‌پور و مطیعی، این بار امام جمعه لواسان

بی‌مهری به صدای اعتراض انقلابی در تریبون نماز جمعه/ بعد از رحیم‌پور و مطیعی، این بار امام جمعه لواسان

/ حجت‌الاسلام لواسانی: به من ایراد گرفتند که تو امام جمعه متعارف نیستی!

سال‌هاست نماز جمعه متعارف در کشور به نماز جمعه‌هایی تبدیل شده که خطبه‌های آن به پند اخلاقی مردم، معرفی مناسبت‌های دینی و ملی در هفته و تکرار صحبت‌های کلیشه‌ای خلاصه شده است.

با انتصاب حجت الاسلام حاج علی‌اکبری انتظار می‌رفت که نیروی جوانی ایشان نماز جمعه‌های سراسر کشور را وارد مرحله‌ای جدید کند. برخی اقدامات خوب همچون کم کردن نرده‌های بین مردم و مسئولین و حضور برخی ائمه جمعه مردمی و انقلابی نیز این گمانه را تقویت کرد. اما مدتی است که صدای شعر‌های اعتراضی و مردمی همچون مداحی حاج میثم مطیعی و سخنرانی‌های مطالبه‌گرانه دانشجویان شنیده نمی‌شود. حتی نیروهای انقلابی و مبارزی چون استاد رحیم‌ازغدی نیز برای سخنرانی پیش از خطبه‌ها تحمل نمی‌گردد. در آخرین نمونه کنار گذاشته شدن امام جمعه لواسان موجی از دلسردی‌ها را بین مردم و جوانان ایجاد کرد.
 : تریبون‌های نماز جمعه در ابتدای انقلاب صدای عدات‌خواهی مستضعفین و تکریم ارزش‌ها و امر به معروف و نهی از منکر بوده است. مساله‌ای که هر چه از آن فاصله گرفته شد منجر به فاصله‌گیری بیشتر مردم و جوانان از آن گشت. اما این مهم در مورد همه تریبون‌ها صدق نمی‌کند. گاهی صدای انقلاب از تریبون‌های نماز جمعه آذربایجان و گاهی از لواسان و… توجه مردم به صدای آشنای خود جلب می‌کرد. از شعرهای انتقادی میثم مطیعی که در فضای مجازی دست به دست می‌شد و عصبانیت جریان غرب‌گرا را به همراه داشت تا برخی سخنرانی‌های پیش از نماز جمعه که تن محافظه‌کاران را به لرزه در آورد. اوج این ماجرا شعر اعتراضی میثم مطیعی در نماز عید فطر با عنوان «ای نشسته صف اول» بود که با تحسین و حمایت رهبر معظم انقلاب نیز همراه شد.
حسن رحیم‌پور ازغدی از نخبگان فکری و کم نظیر جریان انقلاب بعد از روشنگری‌های فراوان در آخرین سخنرانی پیش از نماز جمعه با ذکر این نکته که باید تریبون نماز جمعه در خدمت امر به معروف و نهی از منکر مسئولین قرار بگیرد خبر داد که به وی ایراد گرفته شده که شان نماز جمعه در این نیست که حرف‌های تند زده شود! صدای او پس از این افشاگری دیگر از بلندگوهای نماز جمعه شنیده نشد.
Video Player

مشابه این اقدام حالا با کنار گذاشتن امام جمعه انقلابی لواسان صورت گرفته است. حجت‌الاسلام سید سعید لواسانی معتقد بود که سرریز فسادهای تهران در لواسان دیده می‌شود. بدین صورت که پول‌های بدست آمده از فساد به صورت زمین‌خواری، شهرک‌سازی و ساخت کاخ ویلاها، بستری مناسب برای استفاده جریان اشرافی در لواسان را ایجاد کرده است. وی اتفاقا از منتقدین طبری بود و تا پای تخریب ویلاسازی‌‎های غیرقانونی آقازاده‌ها همچون شبنم نعمت‌زاده ایستاد. 
او حالا در حالی با تصمیم شورای سیاست گذاری ائمه جمعه از ادامه امامت جمعه مردم لواسان بازداشته شد که در اخرین توئیت خود فاش کرد که هزینه عدالت‌خواهی خود را پرداخت کرده و به وی گفته شده امام جمعه متعارفی نیست.
گفتنی است سال‌هاست نماز جمعه متعارف در کشور به نماز جمعه‌هایی تبدیل شده که خطبه‌های آن به پند اخلاقی مردم، معرفی مناسبت‌های دینی و ملی در هفته و تکرار صحبت‌های کلیشه‌ای خلاصه شده است. جریان انقلابی اکنون با نگران تحولات به تریبونی می‌نگرد که می‌تواند به بازگرداندن اعتماد مخدوش شده مردم کمک کند اما با حذف عناصر انقلابی خود را از این خدمت بزرگ محروم می‌کند. 
http://www.rajanews.com/sites/default/files/content/videos/story/00-06/18/video_2021-09-09_19-11-17.mp4

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

صوت / شهید محمد ابراهیم همت

شهید محمد ابراهیم همت خطاب به آنان که در اوج دفاع مقدس از صلح آمریکایی حرف می زنند، می گوید: امروز شَرف، حیثیت و آبروی ما،بسته به جنگ و تداوم جنگ است.

۲ سؤال آیت‌الله شهید مدنی ؛که جوابش را امام حسین(علیه السلام) دادند

آیت‌الله مدنی در یکی از سخنرانی‌های خود می گوید: «من در دو موضوع نسبت به خود شک داشتم، یکی اینکه به من می‌گویند: سیداسدالله، آیا من واقعاً از اولاد پیامبر هستم؟ و دیگر اینکه آیا من لیاقت آن را دارم که در راه خدا شهید بشوم یا نه؟...امام(ع) را در خواب دیدم که بالای سرم آمد و دستی به سرم کشید و این جمله را فرمود: یا بُنَّی انتَ مقتولٌ؛ ای فرزندم! کشته می‌شوی».

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.