سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / شرکت تحت‌نظر سازمان اطلاعات فرانسه داعش را تأمین مالی می‌کرد

شرکت تحت‌نظر سازمان اطلاعات فرانسه داعش را تأمین مالی می‌کرد

اسنادی که اخیراً فاش شده نشان می‌دهد که یک شرکت فرانسوی با گروه تروریستی داعش همکاری داشته و این گروه را تامین مالی می‌کرده، سازمان اطلاعات فرانسه نیز از این همکاری کاملاً خبر داشته است.

در حالی که آمریکا و اروپا مدعی مبارزه با تروریسم هستند ولی اسناد و مدارک نشان می‌دهد که این دولت‌های غربی بودند که تروریست‌های تکفیری را از سراسر جهان به سمت منطقه غرب آسیا سوق دادند و زمینه شکل گیری و تقویت گروه‌های تروریستی مثل داعش را در عراق و سوریه فراهم کردند. طی سال‌های اخیر اسناد و گزارش‌های زیادی نیز از ارتباط سران و اعضای این گروه‌های تروریستی با اروپا و آمریکا منتشر شده است. در همین ارتباط خبرگزاری آناتولی اسنادی را منتشر کرده که نشان می‌دهد شرکت صنعتی فرانسوی «لافارژ» که متخصص در زمینه تولید و عرضه سیمان است به‌گروه تروریستی داعش را تامین مالی می‌کرده است و سازمان اطلاعاتی فرانسه نیز از این ارتباط خبر داشه است. به گزارش ایسنا به نقل از آناتولی این اسناد فاش می‌کنند که شرکت لافارژ که به «همدستی در جرایم علیه بشریت» بابت تامین مالی گروه تروریستی داعش برای فعالیت در سوریه متهم است، با داعش ارتباط برقرار کرده بود و سازمان اطلاعات فرانسه هم از آن آگاهی داشت. اسناد نشان می‌دهد که آژانس‌های اطلاعاتی فرانسه از شبکه روابط لافارژ، همکاری آن با گروه‌های تروریستی در سوریه و جلسات برای ادامه عملیات خود در آنجا، برای دریافت اخبار از منطقه استفاده کردند. آنها همچنین فاش کردند که اطلاعات فرانسه به این شرکت هشدار نداده است که مرتکب جرم می‌شود. براساس این اسناد، روابط میان لافارژ و نهادهای اطلاعاتی از ۲۲ ژانویه ۲۰۱۴(چهارشنبه 2 بهمن 1392) آغاز شد. اسناد نشان می‌دهد که چطور سرویس‌های مخفی فرانسه از شرکت لافارژ بهره‌برداری می‌کردند شرکت «لافارژ» غیر از داعش به تمام گروه‌های مسلح در سوریه از جمله جبهه النصره بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ سیمان ارسال می‌کرد..
این گزارش می‌افزاید جزئیات ارسال سیمان برای سازمان تروریستی داعش در جلسه اول سپتامبر ۲۰۱۴ (دوشنبه 10 شهریور 1393) مورد بررسی «ویلارد»، مدیر امنیتی« لافارژ» و اطلاعات وزارت کشور فرانسه قرار گرفته بود.کاملا آشکار است که فرانسه در آن زمان از روابط شرکت «لافارژ» با این سازمان تروریستی مطلع بوده است و این را می‌توان از این بخش از بیانیه سازمان اطلاعات فرانسه متوجه شد که گفته بود: «آیا شما می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره سیمان ارسالی برای داعش ارائه دهید؟ ».برخی از اسنادی که به دست آناتولی رسیده است، نشان می‌دهند که بیش از ۳۰ نشست بین لافارژ و سرویس‌های اطلاعات داخلی، خارجی و نظامی فرانسه تنها بین ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴ برگزار شده بود.داعش با این سیمان دریافتی اقدام به ساخت تونل و پناهگاه برای مقابله با حملات ائتلاف تحت رهبری آمریکا کرده بود.
دیروز همچنین خبر رسید که دیوان عالی فرانسه دستور داد درباره تأمین مالی گروه تروریستی داعش توسط شرکت «لافارژ» غول فرانسوی تولید سیمان تحقیق شود.به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، مرکز اروپایی حقوق بشر و قانون اساسی اروپا در کنار سازمان غیردولتی مبارزه با فساد «شِرپا» که این تحقیقات را خواستار شده‌اند، حکم دادگاه عالی فرانسه را «تاریخی» توصیف کردند.

«کانلی لاویت» وکیل این مرکز اروپایی از تصمیم دادگاه فرجام دیوان عالی فرانسه برای رد درخواست تجدید نظر در ارتباط با اتهامات لافراژ، استقبال کرد.

لاویت گفت، مدیران دفاتر اصلی این شرکت فرانسوی نه‌تنها از ارسال پول به داعش در سوریه توسط دفاتر محلی باخبر بودند، بلکه در این زمینه دستوراتی را صادر کرده بودند.گفتنی است اخباری درباره تامین مالی داعش از سوی شرکت لافارژ حین جنگ داخلی سوریه در سال ۲۰۱۶ در فرانسه منتشر شد. به گفته رسانه‌های فرانسوی، این شرکت همچنین وسایل و سوخت برای ادامه فعالیت‌های خود در منطقه صلیبیه در سوریه به این سازمان تروریستی داده بود.در سال ۲۰۱۷ در حالی که این شرکت اعتراف کرد که به گروه‌های مسلح در سوریه پول پرداخت کرده است، اتهامات «مشارکت در جنایات علیه بشریت» را رد کرد. پس از تحقیقات، هشت مدیر از جمله دو افسر عالی‌رتبه متهم به تامین مالی تروریسم و همکاری در ارتکاب جنایت علیه بشریت شدند. اتهام «همدستی در جنایت علیه بشریت» در سال ۲۰۱۹ حذف شد. در واکنش به آن، سازمان‌های غیردولتی پرونده را به دیوان عالی فرانسه کشاندند که اتهامات علیه لافارژ بابت «تامین مالی تروریسم» را تایید کرد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

داعش و آمریکا جلسات محرمانه داشته‌اند

داعش آمریکایی

تظاهرات حمایت از غزه در شهرهای مختلف جهان

حمایت از غزه و با درخواست آتش بس تظاهرات

یک دیدگاه

  1. فرانسه ای که بر خود می بالد، مهد تمدن و فرهنگ و آزادی و منشاء دموکراسی در جهان است…!!
    جالب و حیرت آور است که به صدام حسین بعثی، هواپیما های پیشرفته و مرگبار میراژ می داد تا در جنگ تحمیلی بر ایران اسلامی نوپا بتواند جوانان مظلوم ایرانی را به خاک و خون بکشد! ولی کسی به آنها تروریست نگفت!!
    حال که دنیا عملا شاهد جنایات داعش بوده و وحشی گری و قصابی آنها را دیده، مشخص شده که فرانسه آزادی خواه به سبک دنیای غرب، پمپاژ مالی به آدم کشان داعش می کرده!!
    دولت های وحشی غرب با ظاهری مکار و فریبنده، داعیه انسان دوستی دارند و تحت این فضا سازی به قتل عام انسانهای با شرافتی که نمی خواهند برده افکار غرب باشند مشغولند در حالیکه قبلا حریف خود را با عبارات ضد حقوق بشر، ناقض حقوق زنان و کودکان، ضد حقوق اقلیت های دینی و قومی… ترور شخصیت میکنند تا در ظلم و کشتارشان حق بجانب باشند…
    و در این جنایات روز مره شان چه تعدادبسیار روشنفکران و اندیشمندان و فارغ التحصیلان و جوانان زودباور را فریفتند و همراه خود کردند تا به ملت و میهن خود با افتخار خیانت کنند! و سرمست از غرب زدگی باشند…
    درود خداوند به مردم باشرف خودمان، با داشتن جوانان بسیجی که جان شان را نثار می کنند تا این زالو صفتان در کسوت یهود و مسیحیت، ناکام و رسوا گردند…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.