سرخط خبرها

طوفان ایدا

تصویر ماهواره ای از طوفان ایدا

تصویر ماهواره ای از طوفان ایدا. عکس: CIRA/RAMMB

مرکز ملی طوفان اعلام کرد ، طوفان ایدا به طوفان “خطرناک” درجه 4 تبدیل شد و با شدت گرفتن آن در صبح روز یکشنبه به لوئیزیانا ادامه می داد .

چرا اهمیت دارد: انتظار می رود که آیدا یکشنبه بعد از ظهر یا عصر به لا به عنوان طوفان درجه 4 برخورد کند. NHC درست قبل از ساعت 5 صبح هشدار داد: “افزایش طوفان تهدید کننده زندگی ، خسارات احتمالی فاجعه بار باد و جاری شدن سیل” از باران های شدید آن “بر بخش هایی از سواحل شمالی خلیج فارس تأثیر می گذارد.

  • سرویس هواشناسی ملی اعلام کرد که این امر باعث افزایش غیرقابل اجتناب در برخی از مناطق ساحلی و کم ارتفاع می شود. NWS می افزاید که طوفان می تواند شرایطی را “برای مدتی در ساحل غیرقابل زندگی کند و مناطق اطراف نیواورلئان و باتون روژ برای هفته ها بدون برق باشد”.
  • آیدا به طور بالقوه می تواند خسارات فاجعه باری از بادهای شدید ، نزدیک به دو فوت باران و تا 15 فوت طوفان ناشی از طوفان ایجاد کند. نیواورلئان احتمالاً با تأثیرات قابل توجهی روبرو خواهد شد-از جمله بادهای طوفان و موج طوفان که می تواند سیستم حفاظت از سیل شهر پس از طوفان کاترینا را آزمایش کند.

آخرین مورد: آیدا حداکثر بادهای پایدار 140 مایل در ساعت را در 145 مایلی جنوب شرقی ساحل هوما ، لوئیزیانا ، در ساعت 5 صبح بسته بود. ET Sunday ، دقیقاً 16 سال پس از طوفان کاترینا که ایالت و می سی سی پی را ویران کرد.

سطح تهدید: از بسیاری جهات ، ایدا بدترین سناریو است: طوفانی که آب بسیار گرم را در منطقه ای مساعد برای تقویت می گذراند ، به سمت ایالتی سوق می یابد که در برابر سیل موج طوفان بسیار آسیب پذیر است.

  • لوئیزیانا با افزایش کووید -19 مواجه شده است ، درصورت بروز صدمات جدی ، بیمارستان ها فاقد ظرفیت اضافی هستند. دولت تصمیم گرفت تا بیماران تخلیه به داخل کشور از بیمارستان ساحلی، در هر AP.

چه چیزی را باید تماشا کرد: هشدارهای طوفان و طوفان برای طول ساحل لوئیزیانا در حال اجرا بود ، با بالاترین سطح موج-که اشاره به طوفان ناشی از مقدار آب طاق دار در بالای خشکی معمولی دارد-بین 10 تا 15 فوت بین مورگان رخ می دهد. شهر تا دهانه رودخانه می سی سی پی.

  • مقادیر کمتر ، 7 تا 11 فوت ، برای نیواورلئان پیش بینی شده بود ، با افزایش 6 تا 8 فوت در دریاچه Ponchartrain. این امر در محدوده طراحی سیستم سطح شهر ، دروازه های سیل و پمپ هایی است که در پی طوفان کاترینا به ارزش 14 میلیارد دلار ساخته شده است.
  • پیش بینی می شد که “طغیان عمیق گسترده” خارج از سیستم کاهش خطر رخ دهد.
  • اگر موج 15 فوت یا بیشتر تحقق یابد ، این سیستم می تواند آزمایش شود و این افزایش بستگی به جهت دقیق باد ، سطح جزر و مد و حرکت طوفان در زمان فرود به زمین دارد.
مدل کامپیوتری پیش بینی بادها در اطراف طوفان ایدا در 29 اوت 2021.
مدل کامپیوتری (HWRF) پیش بینی طوفان ایدا نزدیک به فرود 29 آگوست. (Weatherbell.com)

زمینه و هدف: NWS هشدار داد که در نزدیکی شرق جایی که طوفان به زمین می رسد ، آسیب باد “بالقوه فاجعه بار” خواهد بود.

بین آخرین سطوح: بر اساس آخرین گزارش هیئت بین دولتی تغییر آب و هوا سازمان ملل متحد (IPCC) ، با گرم شدن آب و هوا به دلیل انتشار گازهای گلخانه ای توسط انسان ها ، طوفان های قوی تر رایج می شوند و چنین طوفان هایی نیز بارش بیشتری را در هوا و دریا ایجاد می کنند. دمای گرم

  • دانشمندان همچنین نشان داده اند که تشدید سریع ممکن است با تغییرات آب و هوایی مرتبط باشد ، زیرا طوفان های بیشتری چنین جهش هایی را در رده های طوفان نشان می دهند.
  • افزایش سطح آب دریا نیز چنین طوفان هایی را آسیب رسان تر می کند. ترکیبی از افزایش سطح دریا و فرونشست زمین در سواحل لوئیزیانا چنین روندی را مشکل ساز می کند.

سابقه و هدف: پس از برخورد با کوبا در جمعه شب ، طوفان شدت خود را برای مدتی متوقف کرد ، اما روند هشداردهنده خود را صبح شنبه از سر گرفت.

اندرو فریدمن

اندرو فریدمن

به روز شده در 27 اوت 2021 – انرژی و محیط زیست

طوفان ایدا این هفته آخر هفته ساحل خلیج  را به عنوان طوفان دسته 4 مورد حمله قرار می دهد

طوفان ایدا این هفته آخر هفته ساحل خلیج فارس را به عنوان طوفان دسته 4 مورد حمله قرار می دهد
شبیه سازی مدل کامپیوتری میدان باد طوفان ایدا هنگام نزدیک شدن به سواحل نیواورلئان در روز یکشنبه. تصویر: Weatherbell.com

یک سناریوی خطرناک در سراسر ساحل خلیج در حال شکل گیری است زیرا طوفان ایدا ، که در حال حاضر طوفان دسته 1 است ، شدت می گیرد و ساحلی لوئیزیانا را یکشنبه شب یا اوایل دوشنبه به عنوان یک طوفان بزرگ با شدت دسته 4 شدت می دهد.

اخبار رانندگی: آیدا بعد از ظهر جمعه بعد از چندین ساعت از طوفان گرمسیری به طوفان دسته 1 به سرعت در جزیره جوانان فرود آمد . این طوفان با نزدیک شدن به غرب کوبا حداکثر وزش بادهای شدید 80 مایل بر ساعت و با وزش شدیدتر را داشت.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

دشمنان از پیشرفت عملیات‌های ما تعجب می‌کنند

سید عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصار الله یمن و رزمندگان یمنی

شرکت در اعتراضات هزینه بسیار بالایی برای دانشجویان و اساتید آمریکایی دارد

کارشناس و تحلیل‌گر مسائل آمریکا،

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.