سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / شرایط پناهجویان افغان در دوحه قطر «وخیم و هولناک» است

شرایط پناهجویان افغان در دوحه قطر «وخیم و هولناک» است

افشای ایمیل‌های یکی از فرماندهان آمریکایی نشان می‌دهد پناهجویان افغان که در حال حاضر در پایگاه هوایی «العدید» آمریکا در قطر حضور دارند در وضعیتی «بسیار وخیم و هولناک» به سر می‌برند.

هزاران نفر در اطراف فرودگاه کابل منتظرند تا آمریکا آنها را از افغانستان خارج کند. اما گزارش‌ها حاکی است آنهایی هم که خارج می‌شوند در پایگاه‌های نظامی آمریکا در برخی کشورهای جهان در وضعیت اسفباری رها شده‌اند. در همین راستا طبق ایمیل‌های داخلی فاش شده مقام‌ نظامی آمریکا که با وبگاه «اکسیوس» به اشتراک گذاشته شده، پناهجویان افغان که از وضعیت فعلی کشورشان یا به امید وعده‌هایی که به آنها داده شده‌گریخته‌اند، در پایگاه هوایی «العُدید» آمریکا در «دوحه» قطر در شرایطی «بسیار وخیم و هولناک» به سر می‌برند.
بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی «هیل»،‌ طبق گزارشی که در وبگاه اکسیوس منتشر شده، «کالین سالیوان» یکی از مقام‌های فرماندهی مرکزی آمریکا و مأمور ویژه نظارت روز جمعه هفته گذشته
(۲۹ مرداد ماه) ایمیلی را به مقام‌های وزارت خارجه و پنتاگون با موضوع «وضعیت وخیم در دوحه» که به پایگاه هوایی «العُدید» اشاره دارد، ارسال کرده است. طبق این گزارش،‌ در ایمیل فوق، سالیوان «فاجعه انسانی مرگباری» را توصیف می‌کند و در بخشی از این ایمیل می‌نویسد: «می‌خواهم اطمینان پیدا کنم که همگی شما (مقام‌های آمریکایی) در جریان قرار می‌گیرید».
اینجا جهنم است مقصر خود ماییم
آن طور که در گزارش اکسیوس آمده‌، سالیوان در پیام خود این را هم نوشته که: «در حالی که به هیچ وجه اوضاع در کابل و شرایطی که افغان‌ها از آن در حال‌گریز هستند، کم‌ اهمیت جلوه نمی‌دهم، خود ما مقصر وضعیت فعلی در دوحه هستیم». به گزارش فارس، در بخش‌هایی از ایمیل سالیوان همچنین «گزیده‌هایی از ارتباطات کارکنان سفارت دوحه» درباره وضعیت پایگاه هوایی فوق، به اشتراک گذاشته بود.
در یکی از این پیام‌های ارتباطی این گونه آمده: «امروز هوا شرجی است. محلی که افغان‌ها در آن به سر می‌برند، یک جهنم زنده است.آشغال، ادرار، مدفوع، استفراغ، سطح زمین را دربرگرفته است». «جان کربی» سخنگوی پنتاگون درخصوص این ایمیل به خبرنگاران گفته: «ما آگاه هستیم و مثل بقیه درباره وضعیت بهداشتی افتضاح در قطر که به واسطه تعداد بی‌شمار (پناهجویان) و سرعت افزوده شدن پناهجویان به این پایگاه است، نگران هستیم».
سخنگوی پنتاگون ادامه داد: «ما همگی تأیید می‌کنیم که هیچ‌کس در اینجا نمی‌خواهد کسی از ایمنی و امنیت و آسایش و مراقبت‌های کافی کمتری در طول پیشبرد این فرایند برخوردار باشد».
به نظر می‌رسد اگر افغان‌ها در کشور خودشان می‌ماندند، اوضاعی به مراتب بهتر از آنچه در دوحه است، داشتند!

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

خشونت پلیس آمریکا ضد دانشجویان

پلیس آمریکا در برخورد با تجمع های اعتراض آمیز ضدصهیونیستی دانشجویان این کشور

 پس از نیجر چاد هم نظامیان آمریکایی را پس زد

آمریکا، فرانسه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.