سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / سخنان علمای اهل سنت خراسان شمالی در بیان رشادت امام حسین(ع)

سخنان علمای اهل سنت خراسان شمالی در بیان رشادت امام حسین(ع)

 بجنورد، منابع تاریخى اهل سنت به وضوح این نکته را بیان نموده اند که پیامبر (ص) نخستین فردى بود که از شهادت نوه‌اش امام حسین خبر داد و براى مظلومیت آن حضرت اشک ریخت. به راستی که محبت و دوستی پیامبر گرامی اسلام (ص) و فرزندان پاک ایشان مرز و نژاد و کیش و آئین نمی‌شناسد و برادران اهل‌ سنت ما نیز از ‏این قاعده مستثنا نیستند.

این روزها اهل سنت نیز ضمن احترام به برادران شیعه؛ عشق و ارادت خود به اهل بیت رسول الله به ویژه حضرت امام حسین را با برگزاری مراسمات دینی و قرآنی و تعطیلی مدارس علمیه و همچنین دعوت بزرگان و ریش سفیدان به همراه اطعام نان های روغنی و خیرات و انفاق جهت شادی روح پاک شهدای کربلا و دیگر درگذشتگان و سخنرانی در خصوص واقعه عاشورا و جایگاه آن حضرت در مراسمات نمازجمعه و مساجد؛ ابراز علاقه و ارادت خود را به اهل بیت پیامبر(ص) نشان می دهند.

آتاآخوند داوری، امام جمعه مسجد خاتم الأنبیاء بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: آنچه به عنوان اجماع سخن بزرگان اهل سنت در خصوص امام حسین گفته می‌شود این است که امام حسین در جهت احیای سنت رسول خدا(ص) قدم برداشت و هرگز در قبال بیعت‌خواهی یزید، سر تسلیم فرود نیاورد. مهمترین درس از عاشورا این است که امام حسین در مقابل ظلم ایستاده و هیچ‌گاه سر تعظیم فرود نیاورده است.

وی در ادامه گفت: امام حسین اسوه اخلاق، کرامت، شرافت، سخاوت و الگوی جامعه بشریت است و بزرگان اهل‌سنت در مورد علاقه و محبت به امام حسین روایت زیادی گفته اند: عبدالله بن عمر از رسول خدا نقل می‌کند: “الحَسَنُ و الحسین ریحانتایَ مِنَ الدنیا”حسن و حسین دو گل من از این دنیا هستند. نباید فراموش کنیم که امام حسین از نبی اکرم (ص) تبعیت کرد. 

آخوند داوری بیان داشت: اجرای احکام خداوند، احیای سنت رسول خدا (ص) و از بین بردن ظلم و ستم از اهداف قیام امام حسین بود و امروز همه ما جامعه تسنن بر این نکته اذعان داریم که امام حسین (ع) وقتی متوجه شد حکومت دست نااهلان افتاده و دین جدش در خطر است، قیام کرد و در این راه خود حضرت، خانواده‌اش و یارانش به شهادت رسیدند.

در ادامه غفورآخوند یزدانی، امام جمعه دهستان باغلق راز و جرگلان نیز در گفت و گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: حضرت امام حسین و امام حسن، سرور جوانان اهل بهشت هستند. واقعه کربلا و شهادت جانسوز امام حسین و صحابه گرانقدر ایشان و همچنین اسارت اهل بیت آن حضرت یکی از نقاط عطف تاریخ اسلام است. 

وی گفت: از بزرگان اهل سنت روایت است که پیامبر(ص) حضرت امام حسن را بغل نموده و بوسید و روی پای راست خود قرار داد و فرمود: به این فرزندم اخلاق و هیبت خود را هدیه می کنم و سپس امام حسین را نیز بغل نمود و بوسید و بر روی پای چپ خود قرار داد و فرمود: شجاعت وجود خود را بدو بخشیدم.

آخوند یزدانی گفت: در میان فرزندان آدم کسی در شجاعت قلب و قوت روحی شجاعت تر از امام حسین در مقایسه با آنچه او در کربلا اقدام نمود؛ پیدا نمی شود. برای او همین بس در طول صدها سال تاریخ دنیا او همچنان شهید، فرزند شهید، پدر شهید و سرور شهیدان باقی مانده است.

وی تصریح کرد: امام حسین در راه آنچه را که حق می دانست، جان خود را تسلیم جان آفرین نمود، ولی تسلیم باطل نشد. با آنکه آن حضرت یار و یاروان کافی نداشت؛ علیه باطل باتمام قدرت و شجاعت ایستادگی نمود تا که به مقام شهادت عظمی نایل آمد. امام حسین از صحابه پیامبر به شمار می رود، و اگرچه در سنین کودکی با آن حضرت تا زمان رحلت محشور و مصائب بوده و حضرت رسول اکرم(ص) نیز از او رضایت کامل داشته است و امام حسین و امام حسن را جوانان بهشتی نامیده است.

شایان ذکر است بزرگان اهل سنت خراسان شمالی اعتقاد دارند که در این ایام با فضیلت داغدار مصیبت وارد شده بر امام حسین و خاندان رسول الله هستند و تأکید دارند که امام حسین تنها مختص به برادران شیعه نیست، بلکه متعلق به همه مسلمانان جهان اسلام است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

زیارت عاشورا _ دانلود صوت «قرائت سریع» + متن

سلام بر تو اى ابا عبداللّه سلام بر تو اى فرزند رسول خدا

شعر/ شیعیان ،دیگر هوای نینوا دارد حسین

السلام علی الحسین

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.