سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / ماه محرم ایام حزن و اندوه اهل بیت عصمت و طهارت (ع)

ماه محرم ایام حزن و اندوه اهل بیت عصمت و طهارت (ع)

بسمه تعالی
ماه محرم ایام حزن و اندوه اهل بیت عصمت و طهارت (ع)بر شما پیشکسوتان جهاد وشهادت و نخبگان ایمانی وحامیان حسین زمان تسلیت وتعزیت باد
حادثه عاشورا واقعه‌ای است که دل‌های ارباب ایمان و عشّاق فضیلت و حقیقت در برابر آن به خاک تعظیم افتاد، و چراغ هدایت مردان بزرگ و رهبران مصلح گردید، و آنها را از ظلمات تحیّر و سرگردانی نجات داد.
کاری که حسین علیه السلام کرد یک کار عادی که مانند آن را تاریخ نشان دهد نبود بلکه یک کار و قیام بی‌سابقه بود،
یک کار و عمل خدایی بود که جوامع عالم جبروت، و ملأ اعلی آن را بزرگ‌ترین تجلّی کمال مقام انسانی دانستند، و
جریان نهضت سالار شهیدان دنبال قیام رسول گرامی اسلام و امیرالمومنین (ع) است.
وقتی هدف والای نهضت روشن می شود که هدف نزول قرآن و قیام امیرالمومنین مشخص و ره آورد این ها تبیین شود؛ آنگاه معلوم می شود که امام حسین(ع) به چه دلیل قیام کرد.
قرآن کریم برای این آمده که جامعه را به مقام والا برساند؛ هدف عمده آن است که انسان اگر مسجود ملائکه نشد، هم سطح آنها شود. رسول گرامی اسلام کوشش کرد و عده ای را به حیات عقلانی رساند و جامعه عاقل ایجاد کرد؛ وجود مبارک امیرالمومنین(ع) هم کوشش کرد همین راه را ادامه دهد و موفق شد.
امیرالمومنین (ع)در میان امویان، خوارج، ناکثین و قاسطین و غیره کوشش های فراوانی کرد تا عده ای را تربیت کند.
در نامه امیرالمومنین(ع) به مالک اشتر بیان شده که ای مالک، وقتی من این سمت را پذیرفتم که دین در اسارت دیگران بود؛ فرمود من وارث چنین اسارتی بودم و دین در دست عده ای اسیر بود؛ من قیام کردم و دین را از اسارت خارج کردم.
یادآور شدند: در همین نامه، امام می فرمایند که مردم تربیت شدند و بسیاری از اینها به حیات عقلانی رسیده اند، گرچه عده ای از آن ها بیگانه اند، اما مالک بدان که مردمی که علوی و غدیری فکر می کنند ستون دین هستند و این ها هستند که در برابر دشمنان می ایستند.
اگر نماز ستون دین است، آن ها که نماز را اقامه می کنند هم ستون دین هستند و این بیان حضرت در نامه ۵۳ نهج البلاغه می درخشد که آن مردمی که سقیفه ای فکر می کردند اشباه الرجال هستند، اما آن مردمی که غدیری فکر می کنند و نماز را برپا می کنند، ستون دین هستند، این مردم جز علوی و نبوی نمی اندیشند.
خاطرنشان کردند: اگر بخش عقلانی و علمی و عملی جامعه تامین شود، آن جامعه ستون دین می شود؛ سید و سالار شهیدان خون خود را داد تا جهل، سفاهت و بی عقلی و بی خردی را طرد کرده و جامعه را عاقل و بالغ کند.
مردمی که از گزند جهالت رهیده اند و ستون دین هستند، می توانند جامعه را عقلانی کرده و به حیات فرشتگی برسانند.
سالار شهیدان همه ایام و مخصوصا ماه محرم را فروغ بخشید و به قدری تلاش کرد تا جامعه را زنده کند؛ وظیفه مبلغان این است که هم خود در این راه صاحب قلم و نفس وفکر باشند، و هم جامعه را ستون دین بکنند.
وجود مبارک سیدالشهدا به دنبال این بود که جامعه را ستون دین بکند که این هدف محقق شد؛ وقتی از امام سجاد(ع) سوال شد که در این نبرد نابرابر چه کسی پیروز شد، فرمود ما، اگر خواستید بفهمید چه کسی پیروز شد، ببینید در اذان و اقامه نام چه کسی را می برید، ما نام پیامبر گرامی اسلام و امیرالمومنین علی(ع) را زنده کردیم و برگشتیم.
با اشاره به سخن امیرالمومنین (ع) که فرمودند: مردم ستون دین هستند،
کسانی می توانند حسینی باشند که حسینی بیندیشند؛ اگر هدف والای ما این است که مردم را ستون دین کنیم، باید افرادی را با خود همراه کنیم که در علم و عمل همراه باشند.
امام حسین(ع) را مظهر تام خلیفه الله است: در هیچ جای عالم هیچ بیراهه وجود ندارد؛ چرا که کار به دست خداوند است؛ خداوند فرموده من در دستگاه خودم احدی را که بیراهه رود راه نمی دهم.
خلیفه به حق، وجود مبارک حسین بن علی(ع) فرمود که در کربلا احدی که بخواهد به بیراهه برود، وجود ندارد و من چنین فردی را به عنوان یاور خود قبول نمی کنم.
حسین بن علی(ع) فرمود که نهضت من اینطور نیست که با اتخاذ مذل همراه باشد؛ با این منطق است که امام سجاد(ع) می فرماید که ما در کربلا پیروز شدیم.
امام راحل (ره) در پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی با همین سرمایه پیروز شد؛ جبهه ها با نوای کربلا کربلا پیروز شد؛ آنچه این ملت را ستون دین کرد، کربلای حسین بن علی(ع) و پیروی از حسین زمان بود.
من الله التوفیق

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

نماهنگ/ پسر فاطمه سلام الله علیهما

ویدئو/بگو ماه کجاست

شعر/ شیعیان ،دیگر هوای نینوا دارد حسین

السلام علی الحسین

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.