سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / شاهزادگان سعودی مشغول انباشتن بر ثروت خود هستند و تلاش دارند این موضوع را پنهان نگه دارند.

شاهزادگان سعودی مشغول انباشتن بر ثروت خود هستند و تلاش دارند این موضوع را پنهان نگه دارند.

اندیشکده «کوئینسی» از« گسترش فقر در عربستان» نوشته و اعلام کرده در چنین وضعیت اقتصادی،

عربستان به عنوان کشور طلای سیاه جزو ثروتمندترین کشورهای جهان محسوب می‌شود. اما این ثروت بیشتر در اختیار 7 هزار شاهزاده سعودی بوده و غالب مردم عادی بهره‌ای از این درآمدهای نفتی ندارند. به همین دلیل تاکنون چندین گزارش معتبر از گسترش فقر در این کشور منتشر شده است.
در جدیدترین مورد،‌اندیشکده آمریکایی «کوئینسی» در گزارشی تحقیقی نوشته که مقامات سعودی در سایه افزایش ثروت خود و گسترش فساد، تلاش بسیاری برای سرپوش گذاشتن به فقر و فلاکت مردم عربستان می‌کنند. ، در این گزارش آمده فقر به نسبت بالایی در بین شهروندان عربستانی گسترش یافته اما به یک حقیقت مخفی در پشت ثروت خاندان سلطنتی تبدیل شده است. به دلیل عدم تقسیم مساوی ثروت و اختلاف طبقاتی شدید، عربستان به زودی با مشکل گسترش شدید فقر رو به رو خواهد شد.
کوئینسی این را هم نوشته که: «سیستم بازنشستگی در عربستان در آستانه ورشکستگی است و در آمدی ندارد و دولتمردان ریاض در فکر افزایش سن بازنشستگی و گسترش مشارکت مردمی هستند.» «عبدالله العوده» فعال حقوق بشر عربستانی و از مدیران سازمان «دموکراسی برای جهان عرب» در گفت و‌گو با‌اندیشکده کوئینسی از تغییر در شیوه حکومتداری از سوی محمد بن سلمان هم ابراز نگرانی کرده و گفته: «چیزی که اکنون شاهد آن هستیم، فروپاشی تمامی چیزهایی است که برای مدت طولانی باعث ثبات عربستان شده بود…دائما می‌شنویم که محمد بن سلمان در جامعه عربستان محبوبیت دارد، اما کدام آمار مستقل این ادعا را ثابت می‌کند؟ هیچ آماری وجود ندارد».
عبدالله العوده، در ادامه به برنامه‌های اقتصادی ولی‌عهد سعودی اشاره کرده و گفته این برنامه‌ها در قالب «اصلاحات» تأثیر بسیار بدی بر طبقه فقیر و متوسط جامعه گذاشته است. افزایش سه باره مالیات بر ارزش افزوده، افزایش قیمت سوخت و خصوصی‌‌سازی بیمارستان‌ها و مدارس از جمله مواردی است که به گسترش فقط دامن زده است. ویکیلیکس سعودی نیز اخیرا طی گزارشی نوشته بود اقتصاد عربستان تاوان سرمایه‌گذاری‌ها و طرح‌های محمد بن سلمان را می‌دهد، طرح‌هایی که در سایه فساد و نبود نظارت به عدم شفافیت دچار هستند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

احداث سد و نیروگاه اومااویا با توان مهندسی ایران

عملیات اجرایی این طرح از سال ۱۳۸۹ با توان مهندسی ایرانی آغاز شد

زیارت آرامگاه جورج واشنگتن آری، زیارت قبور ائمه بقیع علیهم السلام خیر!!

وهابیان رژیم آل یهود سعودی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.