سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اینجا شهر «حرض» و هیروشیمای یمن است

اینجا شهر «حرض» و هیروشیمای یمن است

ائتلاف سعودی از آغاز تجاوز به یمن تا کنون بیش از 15 هزار گلوله، بمب و موشک به سمت یکی از شهرهای استان «حجه» یمن شلیک و آن را به تلی از خرابه تبدیل کرده است. فقط 15 درصد خانه‌های این شهر نابود نشده‌اند!

ائتلاف سعودی در شمال یمن یک هیروشیمای دیگر رقم زده است. این ائتلاف که در استفاده از تسلیحات جنگی هیچ خط قرمزی ندارد و در عوض همه جور حمایت‌های کشورهای غربی را با خود دارد، از انواع سلاح‌های شیمیایی و نامتعارف برای قتل عام مردم بهره گرفته و شهرهای مختلف یمن را ویران کرده است.
در این بین یکی از شهرهای استان «حجه» وضعیتی به مراتب بدتر دارد طوری که برخی نام «هیروشیمای یمن» را برای آن برگزیده‌اند. شهر «حرض» اکنون نماد جنایات سعودی است.
مقامات محلی در شهر مرزی «حرض»، حجم خسارت‌های وارد شده به این شهر در پی حملات ائتلاف سعودی-آمریکایی را تشریح کرده‌اند. آنها به شبکه «المسیره» گفته‌اند، از آغاز حملات ائتلاف سعودی در سال ۲۰۱۵ تا کنون بیش از ۱۵ هزار گلوله، بمب و موشک به سمت مناطق و تأسیسات حرض شلیک شده است و تمامی اهالی شهر به طور کامل آواره شده و به اردوگاه‌ها و شهرهای مجاور پناه برده‌اند. به گفته این مقامات محلی، بیش از ۷۰ مورد از تأسیسات شهر حرض به صورت کامل نابود شده که بیشتر آنها هتل‌ها و استراحت‌گاه‌ها هستند. ۵۰ مدرسه از مجموع ۶۳ مدرسه نیز به صورت کامل تخریب شده، بقیه مدارس نیز تا حدودی تخریب و هزاران دانش‌آموز از تحصیل محروم شده‌اند.
طبق گزارش فارس، این منابع حتی گفته‌اند بخش قدیمی شهر توسط جنگنده‌های ائتلاف و توپخانه آن به صورت کامل ویران شده، ۸۵ درصد از خانه‌ها کاملا ویران شده و مغازه‌های تجاری، بیمارستان‌ها، راه‌ها و هر چه به زندگی ارتباط دارد، هدف گرفته شده است…شهرهای «حرض» و «میدی» نیازمند آن هستند که در مرحله اول آواربرداری شود و سپس باز‌سازی آن آغاز شود.
رژیم قرون وسطایی سعود بیش از 6 سال است که با تشکیل ائتلافی با حمایت آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی حملات گسترده‌ای به شهرهای مختلف یمن داشته است. در این جنگ علاوه‌بر قربانی شدن هزاران بی‌گناه، زیرساخت‌های یمن نیز نابود شده‌اند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

پوستر/ تنبیه متجاوز

عملیات تنبیهی جبهه مقاومت، شامل ایران، یمن، حزب‌الله لبنان و مقاومت عراق

بچه‌هایی که با ایران همدردی کرده بودند، شهید شدند…

عراق، سوریه، افغانستان، یمن، لبنان، چاد، کنیا، میانمار و... فعالیت‌های حمایتی برای کودکان دارند

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.