سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / انگلیس برای سرنگونی بشار اسد 477 میلیون دلار به تروریست‌ها کمک کرده است

انگلیس برای سرنگونی بشار اسد 477 میلیون دلار به تروریست‌ها کمک کرده است

یک پایگاه خبری فاش کرده دولت انگلیس طی سال‌های گذشته دست‌کم ۳۵۰ میلیون پوند معادل 477 میلیون دلار برای براندازی دولت سوریه هزینه کرده است.
10 سال پس از شروع جنگ سوریه و شکست تروریست‌ها و حامیان غربی – عربی- عبری آنها در براندازی دولت قانونی این کشور یک پایگاه انگلیسی فاش کرده دولت این کشور طی سال‌های گذشته دست‌کم ۳۵۰ میلیون پوند معادل 477 میلیون دلار برای براندازی دولت «بشار اسد»، هزینه کرد و این تنها بخشی از هزینه‌های صرف‌شده از سوی این کشور برای مستقر کردن دولتی غرب‌گرا و نزدیک به رژیم صهیونیستی در سوریه بوده است.
پایگاه خبری-تحلیلی «کلاسیفاید» که در سال ۲۰۱۹ توسط «مت کینارد»، نویسنده و روزنامه‌نگار انگلیسی و «مارک کوتیس»، تاریخدان و نویسنده انگلیسی راه‌اندازی شده این خبر را منتشر کرده است. این پایگاه خبری نوشته دولت انگلیس در قالب چند پروژه از گروهی از شبه‌نظامیان مسلح در سوریه که انگلیس آنها را «گروه‌های مسلح میانه‌رو» می‌خواند و مشغول نبرد با دولت بشار اسد بوده‌اند حمایت کرده است. مطابق این گزارش، هزینه این پروژه‌ها از صندوقی به نام «صندوق وایت‌هال برای ثبات، امنیت و جلوگیری از درگیری» تأمین شده است.
به گزارش فارس صندوق مذکور اشاره‌ای به جزئیات هزینه‌کرد برای برنامه‌هایش نمی‌کند اما پایگاه «کلاسیفاید» به اطلاعاتی دست یافته که نشان می‌دهد دولت انگلیس طی پنج سال گذشته ۱۳ پروژه را برای حمایت از معارضان سوریه تأمین مالی کرده است. دولت انگلیس اعلام نکرده به کدام گروه‌ها در سوریه کمک کرده، اما پایگاه «کلاسیفاید» می‌نویسد بخش زیادی از گروه‌های در حال مبارزه با بشار اسد را گروه‌های افراطی و تندرو تشکیل می‌دهند، ضمن آنکه «معارضان سوری» از همان آغاز ناآرامی‌ها اقدام به رد و بدل کردن پرسنل و تجهیزات نظامی میان یکدیگر کرده‌اند. به نوشته کلاسیفاید اسناد نشان می‌دهند کمک‌های انگلیس طی سال‌های گذشته روانه مناطقی شده‌اند که گروه‌های تروریستی و افراطی در آنها حضور داشته‌اند. مطابق این گزارش، تأمین هزینه گروه‌های معارض سوریه از سوی انگلیس از همان اوایل سال ۲۰۱۱ و همزمان با شکل‌گیری ناآرامی‌ها در سوریه آغاز شده‌اند.
همکاری ترکیه و آمریکا
پایگاه کلاسیفاید این را هم نوشته که پروژه‌های دولت انگلیس با برنامه مخفیانه‌ای که لندن همراه با آمریکا کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و ترکیه برای براندازی دولت بشار اسد در پیش گرفته نیز همزمانی داشته است. برخی از هزینه‌های دولت انگلیس مانند هزینه عملیات‌های اطلاعاتی در این گزارش گنجانده نشده است.
گفتنی است گروه تروریستی «کلاه سفیدها» که در پوشش حمایت از کودکان سوری، اقدام به ساختن کلیپ‌های نمایشی حملات شیمیایی می‌کردند، ساخته و پرداخته انگلیس است!
حمله به حمص
خبر دیگر از سوریه اینکه رژیم صهیونیستی بامداد دیروز منطقه‌ای در استان حمص سوریه را هدف حمله هوایی خود قرار‌داد. ب به نقل از سانا، جنگنده‌های صهیونیست منطقه «القصیر» در حومه غربی حمص را هدف قرار‌دادند.
در همین حال، تلویزیون سوریه گزارش داد که ارتش موفق شد چندین موشک شلیک شده  ارتش رژیم صهیونیستی را بر فراز آسمان حمص و قبل از اصابت به اهداف مورد نظر منهدم کند.یک منبع نظامی ارتش سوریه نیز گفت که دشمن این حمله هوایی را از شمال شرقی بیروت به سمت منطقه القصیر در حومه حمص انجام داد. ارتش رژیم صهیونیستی در تاریخ نوزدهم جولای (دوشنبه 28 تیر) نیز به شهر السفیره واقع در حومه جنوب شرقی حلب حمله هوایی کرد. رسانه‌های محلی دیروز همچنین از انفجار یک خط لوله گاز در حومه دیرالزور نیز خبر دادند. به گزارش «روسیا الیوم» افراد ناشناس با استفاده از بمب‌های دست ساز خط لوله گاز «جبسه الریان» را که خط انتقال گاز از حسکه به حومه حمص است منفجر کردند!

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

واشنگتن در نسل‌کشی فلسطینیان مشارکت دارد

رشیده طلیب عضو مجلس نمایندگان آمریکا

پیامدهای تسلط رژیم صهیونیستی بر محور فیلادلفیا در پی تجاوز به رفح

خان یونس و نوار مرزی فیلادلفیا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.