سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / هر 5 دقیقه یک کودک یمنی به دلیل محاصره می‌میرد

هر 5 دقیقه یک کودک یمنی به دلیل محاصره می‌میرد

سخنگوی وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن ضمن تشریح نتایج فاجعه‌بار حملات ائتلاف سعودی به یمن و محاصره کامل این کشور تاکید کرد سالیانه 8 هزار زن و هر پنج دقیقه یک کودک به دلیل این محاصره می‌میرند.

حملات وحشیانه سعودی به مردم یمن باعث خلق یک تراژدی بزرگ شده است. انتشار آمارهای مختلف از جنایت‌های سعودی در یمن نشان دهنده اوج توحش این رژیم است که به شدت از سوی برخی کشورهای غربی به ویژه انگلیس و آمریکا حمایت می‌شود.

در همین راستا، کادر وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن دیروز در اعتراض به ادامه تجاوز ائتلاف سعودی و محاصره یمن و تأثیر آن بر بخش بهداشتی، در برابر دفتر سازمان ملل متحد تجمع کردند.

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، «نجیب القباطی» سخنگوی وزارت بهداشت یمن در این تجمع اعلام کرد، حملات مداوم ائتلاف سعودی طی سال‌های گذشته منجر به تخریب ۵۲۷ مرکز درمانی به شکل کلی و جزیی شده و ۵۰ درصد مراکز درمانی از بخش خدماتی خارج شده است.. از جمله نتایج محاصره این است که در هر پنج دقیقه یک کودک می‌میرد، هر سال حدود ۸۰۰۰ هزار زن می‌میرد و 2 میلیون و ششصد هزار کودک از سوءتغذیه رنج می‌برند.

القباطی ادامه داد، ۵۰۰۰ بیمار که دچار نارسایی کلیه هستند نیاز به پیوند دارند و بسته بودن فرودگاه صنعا زندگی آنها را تهدید می‌کند. یک میلیون و 500هزار نفر هم از بیماری‌های مزمن در رنجند و ۳۲ هزار نفر نیز نیازمند سفر به خارج برای درمان هستند. وی تصریح کرد: «بیش از 3 هزار کودک نقص مادرزادی قلبی دارند. ۵۰۰ نفر از کسانی که دچار نارسایی کبدی هستند نیازمند پیوندند و 2 هزار نفر باید پیوند قرنیه شوند. تعداد افراد مبتلا به سرطان در حال افزایش است و نام ۷۲ هزار نفر آنها ثبت شده است». سخنگوی وزارت بهداشت یمن در ادامه گفت، محاصره باعث شده ۱۲۰ نوع از داروهای ویژه بیماری‌های مزمن نایاب شود و ۵۰ درصد از دارو‌های ویژه سرطان در دسترس نیست. وی افزود، محاصره مانع رسیدن کامیون‌های حامل دارو شده و بسیاری از این داروها فاسد شده و قیمت دارو بالا رفته است.

خبر دیگر اینکه، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن از انجام یک حمله به فرودگاه «أبها» در جنوب عربستان با استفاده از پهپاد قاصف کی2

خبر داد.

شبکه خبری المسیره به نقل از سریع گزارش داد، در جریان این حمله یک پایگاه نظامی مهم هدف قرار گرفت.

وی تأکید کرد که این حمله به دقت صورت گرفته و در راستای پاسخ مشروع و قانونی و افزایش تجاوزات و محاصره مداوم یمن است. فرودگاه ابها در کنار پایگاه هوایی ملک خالد در خمیس مشیط جزو فرودگاه‌هایی هستند که بیشترین حملات هوایی این ائتلاف علیه یمن از این دو مکان انجام می‌شود.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

بهشت جای این مادران نیست

سقط جنین از نگاه قرآن گناه بزرگی است و قتل به حساب می‌آید؟؟؟

یمنی‌ها موشک مافوق صوت آزمایش کردند

عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله یمن،

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.