سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / در سايه اقدامات دولت تدبير، کشور در آرامش اقتصادی است!

در سايه اقدامات دولت تدبير، کشور در آرامش اقتصادی است!

همتی گفت: در سايه اقدامات دولت تدبير و اميد، اكنون يک آرامش اقتصادی در كشور حاكم شده و زمينه تقويت و احياي سرمايه اجتماعي بعنوان يكی از مهمترين ابزارهای رشد اقتصادی فراهم گشته است.

عبدالناصر همتی که از سوی روحانی و اصلاح‌طلبان وارد انتخابات شده، در روزهای اخیر سعی کرده است با فاصله‌گذاری ظاهری با روحانی، خود را منتقد دولت تدبیر نشان دهد. این تلاش همتی درحالی است که اظهاراتش در تمجید از روحانی و دولت تدبیر موجود بوده و برای مردم قابل دسترس است.

عبدالناصر همتی خرداد سال 1393 در همایش گرامیداشت سالگرد پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری، به تقدیر عجیب از حسن روحانی پرداخت و گفت: اولويت دولت تدبير و اميد براي سامان بخشيدن به اوضاع اقتصادي كشور، مهار تورم و توجه اساسي به توليد براي ايجاد اشتغال پايدار در كشور است. 

وی گفت: دولت كنوني وارث اقتصادي با تورم 45 درصدي بود و به همين دليل، از همان ابتداي فعاليت، كاهش تدريجي اين تورم افسار گسيخته را وجهه همت خود قرار داد.  

همتی در آن همایش اظهار کرد: در سايه اقدامات دولت تدبير و اميد، اكنون يك آرامش اقتصادي در كشور حاكم شده و زمينه تقويت و احياي سرمايه اجتماعي بعنوان يكي از مهمترين ابزارهاي رشد اقتصادي فراهم گشته است. 

وی در حمایت از روحانی گفت: با موفقيت در مذاكرات شاهد گشايش هاي خوبي در بحث اقتصاد از جمله فعاليت بانك ها خواهيم بود. 

همتی اعلام کرد: بايد به دولت فرصت داد تا خرابكاري هاي هشت سال گذشته را برطرف كند و در اين راه اميدها بسيار زياد است، بويژه آنكه رشد اقتصادي كشور از وضعيت منفي خارج شده و به سمت مثبت در حال حركت است. 

وی ادامه داد: در طول هشت سال فعاليت دولتهاي نهم و دهم، وضعيت اقتصادي به حدي بحراني شد كه اگر حماسه 24 خرداد 92 اتفاق نمي افتاد معلوم نبود چه بر سر كشور مي آمد. 

نامزد دولت در انتخبات ریاست جمهوری پیش رو گفت: درآمد 800 ميليارد دلاري دولت پيشين از محل صادرات نفت بدون اقدامات اساسي در طول هشت سال، مصرف شد و تزريق بي ضابطه پول به بازار عليرغم هشدار اقتصاد دانان به افزايش نرخ تورم انجاميد. 

همتی در تمجید از دولت روحانی گفت: رييس دولت پيشين با وجود تاكيد اقتصاددانان در باره اثر تورمي تزريق بي ضابطه پول به جامعه، خلاف اين توصيه و هشدار عمل كرد و اگر چه با صرف درآمدهاي هنگفت ارزي براي واردات بي كيفيت از برخي كشورها توانست تا مدتي تورم را در جامعه پنهان كند اما در پي برخورد با سد تحريم ها، واقعيت هاي اقتصادي خود را نشان داد و تورم به مرز 45 درصد رسيد. 

همتی ادامه داد: دولت پيشين به ارزش 480 هزار ميليارد تومان پروژه نيمه تمام براي دولت تدبير و اميد به ارث گذاشته است و با توجه به بودجه عمراني سال جاري، مدت 20 سال طول خواهد كشيد كه همه اين طرحها به نتيجه برسد.  

همتی در نهایت اظهار کرد: با اينكه دولت تدبير واميد اقتصاد در حال سقوطي را تحويل گرفته ولي مصمم است كه آن را به وضعيت پيشين بازگرداند و سروسامان بخشد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

تیم کامپوند بانوان ایران قهرمان جام آسیایی بغداد شد

مسابقات تیراندازی با کمان جام آسیایی بغداد به عنوان قهرمانی

گزارش مستند رئیس‌جمهور از دستاوردهای اقتصادی دولت

رئیس‌جمهور در بیست و ششمین گردهمایی سراسری ائمه جمعه کشور به مروری کوتاه بر کارنامه عملکرد دولت مردمی در برخی اقدامات انجام شده در طی 2.5 سال گذشته پرداخت.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.