سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / تخریب یک مسجد دیگر شیعیان در شرق عربستان

تخریب یک مسجد دیگر شیعیان در شرق عربستان

دولت سعودی در ادامه سیاست‌های سرکوبگرانه خود بر علیه شیعیان این کشور‌، شبانه یک مسجد در اطراف شهر شیعه‌نشین قطیف را تخریب کرد.

دولت سعودی در مناطق شرقی عربستان که شیعیان ساکن هستد سیاست‌های سرکوبگرانه زیادی مانند دستگیری‌های بدون دلیل و حبس‌های طولانی و اخیرا نیز تخریب مساجد را در پیش گرفته است. در این راستا، کاربران عربستانی در شبکه‌های اجتماعی از تخریب یک مسجد در روستای «ام الحمام» در حومه شهر قطیف در شرق عربستان خبر داده‌اند. به نوشته وبگاه «ویکی لیکس سعودی»، بولدوزرهای دولت سعودی به صورت شبانه اقدام به تخریب کامل این مسجد به بهانه عریض کردن خیابان کردند.

این دومین مسجد در پنج ماه گذشته است که به دست دولت سعودی در منطقه الشرقیه عربستان تخریب می‌شود. سال گذشته میلادی نیز سعودی‌ها مسجد امام حسین‌(ع) در شهر «العوامیه» را با خاک یکسان کردند. همان مسجدی که شهید شیخ النمر باقر النمر در آن نماز می‌خواند و خطبه می‌گفت. ماه پیش نیز منابع محلی در شهر شیعه‌نشین «قطیف»گفتند که دولت قصد دارد صدها خانواده را از خیابان «الثوره» (انقلاب) در مرکز شهر بیرون کرده و این خیابان که هسته اولیه اعتراضات سال ۲۰۱۱ بود را به طور کامل ویران کند.

اجساد اعدامی‌ها را تحویل دهید!

خبر دیگر اینکه، سازمان‌های حقوق بشری و کاربران عربستانی در شبکه‌های اجتماعی در کمپینی از دولت سعودی خواستند تا جنازه اعدام شدگان سال‌های گذشته را به خانواده‌هایشان تحویل دهد. آنها با استفاده از هشتگ #سلموا_الجثامین (اجساد را تحویل دهید) درباره اعدام‌های سیاسی سال‌های اخیر و عدم تحویل جنازه اعدام شدگان به خانواده‌هایشان سخن گفتند. هم اکنون حداقل ۸۳ خانواده در داخل عربستان و خانواده‌های دیگری در خارج از این کشور خواستار تحویل جنازه فرزندانشان پس از سال‌ها اعدام هستند. هشت تن از این

اعدام شدگان زیر ۱۸ سال سن دارند و خانواده‌هایشان هنوز از محل دفن آنها خبر ندارند و همه خانواده‌ها از تشییع اجساد و برگزاری مراسم ترحیم طبق عقاید خود محروم مانده‌اند. سازمان اروپایی-سعودی حقوق بشر نیز می‌گوید که جسد ۸۶ تن از افرادی که به دست دولت سعودی کشته شده‌اند، به خانواده‌هایشان تحویل داده نشده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم

دوستان ما نباید فرصت های گرانبهای زندگی و وقت ارزشمند خود را به دشمنی با یکدیگر تلف کنند. من با خود عهد کرده‌ام که هر کس مرتکب اینگونه امور شود یا به یکی از دوستانم و رهروانم خشم کند و به او آسیب رساند از خدا بخواهم که او را به سخت‌ترین کیفر دنیوی مجازات کند و در آخرت نیز اینگونه افراد از زیانکاران خواهند بود.

تاریخچه جنت البقیع و تخریب آن توسط آل سعود ملعون

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.