سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / کرونای انگلیسی سراسر ترکیه را قرمز کرد

کرونای انگلیسی سراسر ترکیه را قرمز کرد

سر تا سر ترکیه در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته است. کرونای جهش یافته انگلیسی موج جدیدی در این کشور ایجاد کرده و باعث شده تا سفرهای بسیاری به مقصد ترکیه لغو شود، با این حال رفت و آمد میان ایران و ترکیه هنوز ادامه دارد.

روز گذشته بود که نامه سعید نمکی خطاب به وزیر کشور مبنی بر لغو سفرها به ترکیه به مدت یک هفته منتشر شد. تاریخ این نامه نشان می‌داد که در روز انتشار نامه در رسانه‌ها، سه روز از ارسال آن به وزیر کشور گذشته بود و تا آن روز هیچ اقدامی از سوی دولت در این راستا صورت نگرفته بود.

روز گذشته ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت اعلام کرد که این درخواست در ستاد کرونا مطرح شده و قرار است به زودی درباره آن تصمیم‌گیری شود. این در حالی است که طبق گفته مسئولان درمانی کشور، هر روز تاخیر در اجرای این درخواست وزیر بهداشت، می‌تواند به وضعیت وخیمی در مدیریت موج چهارم کرونا منجر شود.

علاوه بر این، گمانه‌زنی‌ها درباره انتقال و سرایت موتاسیون برزیلی و آفریقایی از ویروس کرونا از ترکیه نیز به شدت نگرا‌ن‌کننده است.

این موارد در کنار افزایش شدید آمار مراجعه و بستری کرونا در کشور و همچنین موج جدیدی که پس از سفرهای نوروزی و بازگشایی ادارات و مشاغل در پیش است، می‌تواند مخاطرات جدی برای مهار موج چهارم کرونا در ایران ایجاد کند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

بازتاب عملیات وعده صادق در ترکیه

حمله پهپادی و موشکی ایران به رژیم صهیونسیتی

مادران انگلیسی علیه کشتار کودکان فلسطینی

در انگلیس مادران به همراه فرزندان خود توقف جنایت و کودک کشی در غزه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.