سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / ادامه اعتراض‌ها علیه پلیس جنایتکار انگلیس؛ مردم خواستار برکناری وزیر کشور هستند

ادامه اعتراض‌ها علیه پلیس جنایتکار انگلیس؛ مردم خواستار برکناری وزیر کشور هستند

مردم لندن برای سومین شب متوالی در اعتراض به قتل فجیع یک زن جوان توسط مامور پلیس، در اطراف ساختمان پارلمان و اداره پلیس تجمع کرده و خواستار برکناری وزیر کشور شدند.

«سارا ادوارد»، زن جوانِ 33 ساله، غروب روز سوم مارس (۱۳ اسفند) هنگامی که در لندن پیاده به سمت خانه می‌رفت، توسط پلیسی ۴۸ ساله ربوده شد و پس از آن‌که مورد تجاوز قرار گرفت، به قتل رسید. جسد سارا چهارشنبه (20 اسفند) در ۸۰ کیلومتری جنوب شرق پایتخت انگلیس کشف شد. قتل فجیع این زن جوان، مردم انگلیس را به شدت عصبانی کرده و طی روزهای گذشته، لندن و برخی شهرهای این کشور شاهد اعتراضات گسترده مردمی بود. روز سه شنبه نیز بنا بر گزارش رویترز مردم در سومین شب این اعتراضات در اطراف ساختمان پارلمان و اداره پلیس تجمع کردند. مردم در اعتراضات روز سه شنبه با سر دادن شعارهایی خواستار برکناری رئیس‌پلیس این شهر و وزیر کشور انگلیس شدند.

بر اساس این گزارش، «وین کوزنس» مامور پلیسی که درخصوص قتل این زن جوان متهم شناخته شده است،

سه‌شنبه برای دومین بار در دادگاه حاضر شد.«صادق خان» شهردار لندن نیز نارضایتی خود را از عملکرد پلیس این شهر در برخورد قهرآمیز و خشن با اعتراضات روز شنبه اعلام کرده است. در اعتراضات شنبه حداقل 4 زن بازداشت شدند. بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس نیز در اظهاراتی در واکنش به سرکوب اعتراضات لندنی‌ها توسط پلیس، گفت: از دیدن تصاویر مربوط به سرکوب اعتراضات مردم لندن علیه قتل یک زن توسط پلیس، عمیقا نگران شدم. جانسون از مقام‌های ارشد پلیس لندن خواسته است تا اقدامات ماموران پلیس در جریان اعتراضات اخیر را مورد بررسی قرار دهند. تجمع معترضان در برابر ساختمان پارلمان انگلیس در حالی برگزار شد که نمایندگان بحث و مذاکره درباره طرحی را آغاز کرده‌اند که به گفته مخالفان به پلیس قدرت و اختیارات بیشتری برای محدودکردن اعتراضات مسالمت‌آمیز خواهد داد.

واکنش روسیه به سیاست اتمی انگلیس

خبر دیگر درباره انگلیس اینکه معاون وزیر خارجه و سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه در اظهارنظرهای جداگانه تصمیم انگلیس برای گسترش زرادخانه اتمی خود را به شدت محکوم و چنین اقدامی را مخل امنیت جهان توصیف کردند.

به گزارش فارس، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه دیروز در گفت‌وگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» از تصمیم لندن برای تقویت زرادخانه اتمی خود به‌شدت انتقاد کرد. وی در این خصوص گفت: تصمیم انگلیس برای تقویت توانمندی‌های اتمی این کشور ضربه جدی به مفهوم کنترل تسلیحات وارد می‌کند.این دیپلمات ارشد روس در ادامه اظهار داشت: راهبرد جدید لندن درخصوص ذخایر اتمی بی‌دلیل، به لحاظ سیاسی آسیب‌زننده و مخل امنیت جهانی است و این رویکرد همچنین اتحاد پنج کشور شناخته شده دارای سلاح هسته‌ای در ارتباط با کنترل تسلیحات را تضعیف می‌کند. «دیمتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه هم با بیان اظهاراتی مشابه، اقدام انگلیس را اسفناک و مانع ثبات و امنیت جهانی توصیف کرد.وی در ادامه گفت که هر گونه اقدامی با بهانه «تهدید روسیه» برای تقویت ذخایر اتمی اشتباه است و افزود این تهدیدی خیالی است.علی‌رغم جریان حاکم بر جامعه بین‌المللی برای کاهش بمب‌های اتمی بعد از پایان جنگ سرد، دولت انگلیس روز سه‌شنبه اعلام کرد که قصد دارد زرادخانه اتمی خود را افزایش دهد.دولت انگلیس مدعی شد که بازنگری و بررسی سیاست دفاعی، خارجی و امنیتی این کشور نشان می‌دهد که نمی‌تواند به تعهدات خود مبنی بر کاهش زرادخانه اتمی پایبند باشد. در حال حاضر انگلیس حدود ۱۹۵ کلاهک اتمی در اختیار دارد. لندن در حالی قصد دارد زرادخانه اتمی خود را گسترش دهد که  این کشور در بررسی دفاعی استراتژیک سال ۲۰۱۵ خود به کاهش مجموع ذخایر تسلیحات هسته‌ای خود تا حدود ۱۸۰ کلاهک متعهد شده بود.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

حمله پلیس به دانشجویان دانشگاه تگزاس

اعتراضات ضد صهیونیستی دانشجویان آمریکا

خشونت پلیس آمریکا ضد دانشجویان

پلیس آمریکا در برخورد با تجمع های اعتراض آمیز ضدصهیونیستی دانشجویان این کشور

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.