سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / تقویت نیروهای آمریکایی در شهرهای نفتخیز سوریه

تقویت نیروهای آمریکایی در شهرهای نفتخیز سوریه

رئیس‌جمهور آمریکا در چارچوب تداوم سیاست‌های استعماری و استکباری این کشور، نیروهایش را در شمال شرق سوریه تقویت کرد.

«جو بایدن» که قصد دارد سیاست‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا‌، را در منطقه ادامه دهد، در سوریه یک قدم جلوتر گذاشت و می‌خواهد نیروهای آمریکایی را در شرق سوریه تقویت کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، یک منبع امنیتی عراقی گفت که دیروز بیش از ۴۰ خودروی «هامر» و خودروی زرهی به همراه تجهیزات لجستیکی و سلاح، از طریق گذرگاه مرزی «سیمالکا» در اربیل، وارد خاک سوریه شدند.

این منبع تصریح کرد که از سه روز پیش شاهد تحرکات غیر عادی نظامیان آمریکایی در نوار مرزی بین سوریه و عراق (منطقه کردستان) هستیم و در این میان، هواپیماهای آمریکایی تقریبا هر روز پروازهای شناسایی بر فراز روستاهای مجاور منطقه مرزی انجام می‌دهند.

پایگاه خبری روسیا الیوم نیز دیروز اعلام کرد، یک کاروان ارتش آمریکا متشکل از 45 خودروی نظامی، از طریق جاده بین‌المللی«ام-4» وارد استان‌های «دیرالزور» و «حسکه» در شرق سوریه شد.

شبکه «پرس تی وی» نیز به نقل از خانم «جولیا کاظم» کارشناس مسائل غرب آسیا، گزارش داد که بایدن قصد دارد نیروهای آمریکایی را در این منطقه تقویت کند و علاوه‌بر آن، به خاطر ترس از ریشه‌کن شدن داعش در منطقه، می‌خواهد گروه‌های ضد تروریستی، مثل «حشدالشعبی» عراق را هدف قرار دهد.

خانم کاظم گفت، حقیقت این است که آمریکا حملات را به حشدالشعبی ادامه خواهد داد، زیرا زیاد گفته می‌شود که این گروه قصد دارد داعش را ریشه‌کن کند. این کارشناس هشدار داد، افزایش شمار نیروهای اشغالگر آمریکایی در عراق، شرایط را وخیم‌تر

خواهد کرد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

دشمنان از پیشرفت عملیات‌های ما تعجب می‌کنند

سید عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصار الله یمن و رزمندگان یمنی

از شعار زن، زندگی، آزادی در اروپا و آمریکا چه خبر؟!‌

سردار احمدرضا رادان، فرمانده فراجا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.