سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / ربوده شدن 30 دانش‌آموز دختر به دست بوکوحرام در شمال نیجریه

ربوده شدن 30 دانش‌آموز دختر به دست بوکوحرام در شمال نیجریه

تکفیری‌های «بوکوحرام» با حمله به یک مرکز آموزشی شبانه‌روزی در شمال این کشور، بیش از 30 دانش‌آموز دختر را ربودند و به مکان نامعلومی بردند.

یک سخنگوی پلیس نیجریه اعلام کرد که افراد مسلح بامداد دیروز به یک مدرسه دخترانه در شمال این کشور یورش بردند. این مدرسه شبانه‌روزی در حومه شهر «کادونا» قرار دارد. به گزارش فارس، برخی رسانه‌ها تعداد دانش‌آموزان ربوده شده را حدود ۳۰ نفر اعلام کرده‌اند. صبح جمعه در پی انتشار این خبر، اعضای خانواده دختران ربوده شده، مقابل مدرسه مذکور تجمع کردند و خواستار رسیدگی به وضعیت فرزندان خود شدند. هر چند گروهی مسئولیت این عملیات تروریستی را به عهده نگرفت، ولی معمولا تکفیری‌های بوکوحرام دست به چنین اقداماتی می‌زنند. این سومین آدم‌ربایی از مراکز آموزشی شمال نیجریه از ابتدای سال جاری میلادی(11دی) است. پلیس اعلام کرد که برای نجات دانش‌آموزان ربوده شده، تلاش می‌کند..

یکی از دانش‌آموزان دختر، که توانست خود را نجات دهد، به شبکه «سی‌ان‌ان» گفت: صدای شلیک را هنگام ورود آنها(تروریست‌ها) شنیدم، آنها حدود ساعت سه بامداد وارد(مدرسه) شدند و با اینکه خوابگاه پسرها نزدیکتر بود، مستقیم به سمت خوابگاه دختران رفتند. وی افزود: ما آنها را دیدیم و فرار کردیم. راهزنان وارد شدند و شلیک می‌کردند و دختران را بردند. هنوز تعداد دقیق افراد ربوده شده را نمی‌دانیم، اما می‌دانم که حدود ۸۰ تا ۱۰۰ نفر در خوابگاه دختران حضور داشتند. اوایل اسفند منابع خبری گزارش دادند که گروهی مسلح با حمله به یک مدرسه در ایالت «زمفرا»‌ (شمال غرب نیجریه)، صدها دانش‌آموز را ربودند. یک معلم خبر داد که تعداد دانش‌آموزان ربوده شده، دست کم ۳۰۰ نفر بوده است. دو روز بعد، روزنامه «ونگارد» نیجریه اعلام کرد که ۳۱۷ دانش‌آموزی که جمعی از راهزنان آنها را در شمال نیجریه ربوده بودند، آزاد شدند. حدود دو ماه قبل از آن هم عناصر گروه تروریستی «بوکوحرام» در ایالت کاتسینا بیش از ۳۰۰ دانش‌آموز را ربوده بودند.

گروه تروریستی بوکوحرام سال ۲۰۱۵ بیعت خود را با سازمان تروریستی داعش اعلام کرده بود. تکفیری‌های بوکوحرام در همین سال با حمله به یک مدرسه در ایالت «بورنو»، بیش از ۲۷۰ دختر دانش‌آموز را ربوده بودند. از آن سال تاکنون، تنها ۱۶۴ دختر ربوده شده نجات یافته و آزاد شده‌اند. از سرنوشت ۱۱۲ تن دیگر از ربوده شدگان، هنوز خبری در دست نیست.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

بهترین تنبیه و تشویق برای فرزندان!

خانواده های ایرانی

بازگشت باشکوه شیخ زکزاکی به نیجریه

ويدئو/ بازگشت باشکوه شیخ زکزاکی به نیجریه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.