سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / اگر مسیح‌(ع) در میان ما بود …

اگر مسیح‌(ع) در میان ما بود …

۱- سفر پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان به کشور عراق اگر چه به تنهایی برای رسانه‌های خبری دنیا، یک خبر پُر جاذبه بود ولی آنچه به این خبر اهمیت بیشتری بخشیده و آن را به خبر اول بسیاری از رسانه‌ها تبدیل کرده است، خبر ملاقات ایشان با حضرت آیت‌الله‌سیستانی، مرجع عالیقدر جهان تشیع بود که صبح دیروز در نجف‌اشرف و در منزل حضرت آیت‌الله سیستانی (حفظه‌الله تعالی‌) صورت پذیرفت. کانون‌های مذهبی و مجامع سیاسی جهان پیش‌بینی می‌کردند که در این ملاقات مسائل با اهمیت و تعیین‌کننده‌ای مطرح شود چرا که حضرت آیت‌الله سیستانی به عنوان یکی از مراجع برجسته و عالیقدر جهان تشیع که به دفاع از کیان اسلام شهره هستند و پاپ فرانسیس که رهبری کاتولیک‌های جهان را برعهده ‌دارد، دو سوی این ملاقات بودند.

۲- خانه کوچک و محقر حضرت آیت‌الله سیستانی، شاید برای پاپ اولین پیام این ملاقات بود. یکی از مراجع بزرگوار شیعه که از اقتدار و اقبال فراوانی در عراق برخوردار است در حالی به زندگی در یک خانه کوچک و محقر بسنده کرده است که کاخ‌های افسانه‌ای و اشرافی صدام در آن کشور زبانزد این و آن است.

۳- رهبر کاتولیک‌های جهان در حالی با امنیت کامل وارد عراق می‌شود و به دیدار حضرت آیت‌الله سیستانی می‌رود که چندی قبل تروریست‌های تکفیری ساخت آمریکا، با پشتیبانیِ افشاء شده ائتلاف غربی و عبری و عربی، مردم مظلوم این دیار را به خاک و خون کشیده بودند ولی با فتوای جهاد حضرت آیت‌الله سیستانی جوانان پاکباخته عراق تحت فرماندهی حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس و سایر همرزمانشان تروریست‌های تکفیری داعش را قلع و قمع کرده و خاک مقدس عراق و مردم این کشور اعم از شیعه و سنی و مسیحی را از چنگال خونریز آن جرثومه‌های فساد و تباهی نجات داده بودند.

۴- پاپ فرانسیس در حالی به عنوان میهمان حضرت آیت‌الله سیستانی و مردم عراق وارد این کشور شده و با تکریم و احترام از ایشان پذیرایی می‌شود، که آمریکا نه فقط حرمت حاج قاسم سلیمانی، میهمان بزرگوار و فداکار مردم عراق را نگاه نداشته بود بلکه ناجوانمردانه و دزدانه خون پاک و مطهر او و میزبانش، شهید ابو مهدی مهندس را که اصلی‌ترین نقش را در مقابله با تروریست‌های تکفیری داشتند، بر زمین ریخته بود.

۵- نه تنها مردم مسلمان عراق، امنیت امروز خود را مدیون حضرت آیت‌الله سیستانی مرجعیت بزرگوار و حشد‌الشعبی و شهید سلیمانی و شهید ابو‌مهدی و … هستند بلکه آسایش و آرامش مسیحیان عراق و ماندگاری کلیساها در این کشور نیز حاصل پاکبازی و ایثار آنهاست. در بخشی از بیانیه دفتر حضرت آیت‌الله سیستانی که درباره ملاقات دیروز حضرت ایشان منتشر شده به این نکته اشاره شده و آمده است: « وی [حضرت آیت‌الله سیستانی] بر اهتمام خود به شهروندان مسیحی که مانند همه عراقی‌ها در امنیت و صلح و کاملاً مطابق با حقوق اساسی خود زندگی می‌کنند تأکید کرد و به بخشی از نقشی که مرجعیت دینی در محافظت از آنها و همه کسانی که در حوادث سال‌های گذشته مورد ظلم و آسیب قرار گرفته‌اند، اشاره کرد. به ویژه در دوره‌ای که تروریست‌ها مناطق وسیعی را در چندین استان عراق تصرف کردند و در آنجا اقدامات جنایتکارانه انجام دادند».

۶- و بالاخره این ملاقات، ماجرای ملاقات حضرت امام – رضوان الله تعالی علیه- با «اسقف ‌هانیبال بوگینینی» نماینده پاپ ژان پل دوم را به خاطر می‌آورد که اشاره‌ای گذرا به آن خالی از لطف نیست؛

حضرت امام(ره) در آن ملاقات برای پاپ ژان پل دوم پیامی فرستادند که متاسفانه از سوی جناب پاپ بی‌پاسخ ماند. امام خمینی(ره) از پاپ پرسیده بودند اگر حضرت مسیح علیه‌السلام در میان ما بود و تخاصم و جنایات آمریکا علیه ایران و مردم ایران را مشاهده می‌فرمود، جانب ما را می‌گرفت و یا جانب آمریکا را؟ متن سخن حضرت امام، اینگونه است:

« اگر عیسی‌ مسیح الآن بود پیش ما، آقای پاپ و سایر رؤسای روحانی احتمال این را می‌دادند که او متصل بشود به کارتر و به شاه مخلوع و این ملت مظلوم را رها کند؟! این احتمال را آقای پاپ یا سایر روحانیون مسیح، روحانیون همه مذاهب این را احتمال می‌دادند که اگر عیسی مسیح بیاید در بین ماها، این به طایفه مظلومین متصل می‌شود یا به طایفه ظالم‌ها؟ …قاعده این است که – به حسب مذهب مسیح من حرف می‌زنم، به حسب مقام مسیح من دارم می‌گویم- مقام بزرگ مسیح این اقتضا را می‌کند که اعتراض کند به ظالم، ظالم را از ظلمش باز دارد. شما هم که روحانیت مسیح هستید و ملت‌ها هم که تابع حضرت مسیح هستند، آن ملت‌ها هم باید تبعیت از حضرت مسیح بکنند. مگر ملت‌ها هم عقیده‌شان بر این است که حضرت مسیح نعوذ‌بالله موافق با ظالم هست؟! و مخالف با مظلوم؟! و من گمان ندارم یک نفر مسیحی پیدا بشود یک همچو حرفی بزند». (۸ آذر ۵۸ ).

گفتنی است حضرت امام(ره) در تاریخ ۴ دی ماه ۵۸ نیز در جمع روحانیون مسیحی با اشاره به نمونه‌هایی از جنایات آمریکا فرموده بودند؛ «آیا آقای پاپ مطلع از این مسائل هست و ما را محکوم می‌کند؟ یا به او بد مسائل را می‌رسانند؟ اگر مطلع هست وای به حال ما و وای به حال مسیحیت و وای به حال علمای مسیح، و اگر مطلع نیست وای به‌ حال واتیکان»!

۷- جنایات آمریکا علیه مردم شریف عراق به ‌اندازه‌ای گسترده و پُر تکرار است که به شماره در نمی‌آید و فهرست آن نیز «مثنوی هفتاد من کاغذ» است. اکنون انتظار آن است که پاپ فرانسیس بعد از ملاقات با حضرت آیت‌الله سیستانی و مشاهده دلشوره و دغدغه اصلی ایشان که مبارزه با ظلم و تباهی و نجات انسان‌ها از قدرت‌های استکباری خونریز و غارتگر است، برای پرسش بی‌پاسخ مانده خمینی کبیر (رضوان الله تعالی علیه) که به یقین پرسش حضرت آیت‌الله سیستانی (حفظه‌الله تعالی) نیز هست، پاسخی شایسته و بایسته بیابند … اگر حضرت مسیح علیه‌السلام در میان ما بود، جنایات بی‌شمار آمریکا و برخی دیگر از کشورهای غربی که داعیه پیروی از حضرت مسیح‌(ع) را دارند، می‌دید آیا سکوت و بی‌طرفی بر می‌گزید و با سکوت خود جانب آمریکا و سایر قدرت‌های استکباری را می‌گرفت و یا به حمایت و دفاع از ملت‌های مظلوم بر می‌خاست؟ و جناب پاپ فرانسیس در جایگاه رهبر کاتولیک‌های جهان به کدام سو می‌رفت؟

جانب حضرت عیسی مسیح‌(ع) را می‌گرفت یا …؟!‬

 

حسین شریعتمداری

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

شباهت‌های زلنسکی و نتانیاهو

یابو

ببر کاغذی

بورل

3 دیدگاه

  1. حمید مرندی هوجقان

    فرق این 2 روحانی چیست؟
    یکی در کنار مردم مظلوم از هر طایفه ایستاده و هدایت و جهاد فی سبیل الله میکند!
    یکی هم کشتار مردم را می بیند و سکوت اختیار میکند و ظالم از سکوتش بهره می برد!
    آیا پاپ شجاعت و اختیار دارد در میان خانواده های داغدار و مظلوم مسیحی عراق از آمریکا بپرسد چرا داعش را بوجود آوردی و جوانان و پیران مسیحی را کشتی و کلیساها را ویران کردی؟
    یا او نخست باید از خود بپرسد هنگامیکه 3 هزار جوان بیگناه را در دانشگاه عراق در یک روز داعش سر برید چرا سکوت اختیار کرد که ظالم جری شد و به جنایاتش سرعت بخشید؟ عیسی مسیح ع با مظلومان است یا با ظالمان؟
    براستی در قیامت جای این 2 کجاست؟
    عیسی بن مریم ع مشتاق دیدار با کیست؟
    حال دانستید که چرا جوانان اروپا و آمریکا مشتاق شنیدن و خواندن پیامهای رهبر انقلاب اسلامی آقای خامنه ای هستند و چرا فردی یا جمعی به اسلام عزیز گرایش و ایمان می آورند؟

    یُریدُونَ لِیُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُونَ
    مى‌خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند و حال آنکه خدانور خود را کامل خواهد گردانید. صف 8

    هُوَ الَّذی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدى‏ وَ دینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ کُلِّهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ
    اوست کسى که فرستاده خود را با هدایت و آیین درست روانه کرد، تا آن را بر هر چه دین است فائق گرداند، هر چند مشرکان را ناخوش آید. صف 9

  2. آقا حمید اشتباه نکنید این جناب پاپ برای صلح و دوستی و کمک به عراقی ها نیامده!
    به قسم حضرت عباس فضای مجازی توجه نکنید بلکه ایشان مامور رساندن پیام دشمنان خونریز مردم بود!
    از آقای سیستانی میخواهد که اسراییل را به رسمیت بشناسد! و باب مراوده و همکاری با یهودیان را باز کند!…
    که البته این روحانی هوشیار شیعه و یار سردار سلیمانی عزیز قبول نمی کند و پاپ نامرد دست از پا درازتر باز می گردد!
    و به موصل عراق می رود که بر اثر جنایات داعشی های آمریکایی، مردم شهر را ترک کرده اند و پاپ با صدای رسا از مسیحیان میخواهد که به موصل باز گردند!!
    ولی زبان باز نمیکند که خدا لعنت کند داعش را که هزاران جوان را سر برید و دختران بسیاری را به کنیزی گرفت و در اروپا و کشورهای عربی فروخت و به آنها تجاوز کردند و…
    پاپ از ناجی مسیحیان و یهودیان مومن عراق یعنی سردار دلها هم یادی نکرد!
    و از حشد الشعبی هم تشکر نکرد که به احترام روحانیت مسیحیت که میهمان عراق است تمام فعالیت هایش را متوقف کرده و عملیات نمی کند تا وقتی میهمان برود و باز علیه شیطان بزرگ وارد معرکه شود!
    در حالیکه رییس جمهور کاتولیک آمریکا دستور مستقیم داد تا سردار سلیمانی را که میهمان عراقی ها بود را ترور کنند و جشن بگیرند!! و آقای پاپ این ترور ناجوانمردانه را هم محکوم نکرد و سکوت رضایت پیشه کرد…
    فریب ظاهر آرام و لبخند و… یهود و نصاری را نخوریم ! خدا هم میگوید:

    بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ
    يَـٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُوا۟ لَا تَتَّخِذُوا۟ عَدُوِّى وَعَدُوَّكُمْ أَوْلِيَآءَ تُلْقُونَ إِلَيْهِم بِٱلْمَوَدَّةِ وَقَدْ كَفَرُوا۟ بِمَا جَآءَكُم مِّنَ ٱلْحَقِّ يُخْرِجُونَ ٱلرَّسُولَ وَإِيَّاكُمْ ۙ أَن تُؤْمِنُوا۟ بِٱللَّهِ رَبِّكُمْ إِن كُنتُمْ خَرَجْتُمْ جِهَـٰدًۭا فِى سَبِيلِى وَٱبْتِغَآءَ مَرْضَاتِى ۚ تُسِرُّونَ إِلَيْهِم بِٱلْمَوَدَّةِ وَأَنَا۠ أَعْلَمُ بِمَآ أَخْفَيْتُمْ وَمَآ أَعْلَنتُمْ ۚ وَمَن يَفْعَلْهُ مِنكُمْ فَقَدْ ضَلَّ سَوَآءَ ٱلسَّبِيلِ

    اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد، دشمن من و دشمن خودتان را به دوستى برمگيريد [به طورى‌] كه با آنها اظهار دوستى كنيد، و حال آنكه قطعاً به آن حقيقت كه براى شما آمده كافرند [و] پيامبر [خدا] و شما را [از مكه‌] بيرون مى‌كنند كه [چرا ] به خدا، پروردگارتان ايمان آورده‌ايد، اگر براى جهاد در راه من و طلب خشنودى من بيرون آمده‌ايد. [شما] پنهانى با آنان رابطه دوستى برقرار مى‌كنيد در حالى كه من به آنچه پنهان داشتيد و آنچه آشكار نموديد داناترم. و هر كس از شما چنين كند، قطعاً از راه درست منحرف گرديده است. {ممتحنه1}

  3. سلام علیکم
    سوال /
    به نظرتان چرا پاپ دراین موقع باید به دیدن اقای سیستانی بیاید ؟

    چرا درشرایط پیش از این که عراق درگیر داعش بود نیامد ؟

    چرا دررسانه های غربی روی این حرکت به ظاهر تاریخی مانور مورد نظر اینگونه سفرها انجام نشد ؟

    چرا واکنش مسیحیت جهان دراین خصوص تقریبا هیچ بود وکمتر به ان پرداخته شد ؟

    رفتار رسانه ها درقبال سفر انجلیا جولی به افغانستان بمراتی بیشتر از رفتارشان در قبال سفر پاپ به عراق بود چرا ؟

    خلاصه عرض میشود گه اصل این سفر خودش مهمتر از محتوی این سفر بود .چرا ؟

    به نظر میاید دیدار با اقای سیستانی درشرایطی که جبهه مقاومت در عراق همچون سدی محکم درقبال تحرکات فتنه انگیز استکبار جهانی قرار گرفته
    لذا برای برهم زدن این اتحاد محکم که از دو ملت ایرانی وعراقی تشکیل شده است باید دنبال راهی بود تا این اتحاد کمرنگ ودرمسیر شکست قرار گیرد .

    انها با طراحی این دیدار حساس گمان میکنند تا بتوانند بین دو مرجعیت ایرانی و عراقی اختلاف ایجاد کنند و با ایجاد تنش بین پیروان متعصب و جاهل در درون این جماعتها اهداف پلیدشان را دنبال نمایند .

    به این ترتیب فکرمیکنند بتوانند با این سفر این گمانه را درافکار عمومی براه اندازند که زعامت رهبری انقلاب اسلامی ایران تحت رهبری ایت الله خامنه ای تحت این ملاقات به حاشیه رفته و این جایگاه خاصه اقای سیستانی بعنوان رهبر شیعیان جهان است . بدین ترتیب افکار عمومی ونهاد های فکری هردو جبهه را بجان هم انداختند تا با طرح شبهات و گفتارهای ناسنجیده و به رخ کشیدن خدمات و فضایل هم درمسیر کسب پیروزی های بدست امده جریان مقاومت را درمسیر زمان و براثر اینگونه اظهارات ناسنجیده به ضعف بکشانند چنانکه میبینید این سفر از دو سوی جریانهای حوزه های علمیه و جریانهای منتسب به غرب مانند نویسندگان برخی روزنامه های اصلاح طلب داخلی که عموما هم از روباه پیر انگلیس خط میگیرند به این نوع افکار نابخردانه دامن زده جریانهای حوزوی را محکوم کردند که نسبت به پاپ برخورد تنگ نظرانه داشتند و نیز ازجانب برخی اندیشمندان حوزوی نسبت به رفتارهای غافلانه پاپ در مقام رهبر مسیحیت درجهان خرده گیری کردند به این ترتیب ملاحظه میشود که قدمهای اولیه مسموم این طرح شیطانی بخود شکل گرفته حال دراینده از ان سوی مرزهای ما دربین برداران عراقی چه واکنشی درقبال این اقدامات شکل بگیرد اینده معلوم میشود اما لازم است که نویسندگان واندیشمندان انقلابی و مومن در ایران متوجه این اهداف شوم دشمن انقلاب و اسلام باشند و جاهلانه اب به آسیاب دشمن نریزند

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.